חדשות הנדל"ן: שינויים משמעותיים בתמ"א 41; אלוני חץ חוכרת מתחם באנגליה ב-193 מיליון שקל

הוולנת"ע המליצה על קידום תוכנית המתאר למשק האנרגיה תוך "קיצוץ" גדול בשטח תחנות כוח פוטו-וולטאיות • אלוני חץ חוכרת את המתחם בקיימברידג' ל-150 שנה • פרויקט תמ"א 2/38 נוסף בת"א

שיתוף הכתבה
דלית זילבר, יו"ר הוולנת"ע ומנכ"לית מנהל התכנון (דרור סיתהכל)דלית זילבר, יו"ר הוולנת"ע ומנכ"לית מנהל התכנון (דרור סיתהכל)

• ועדת המשנה של המועצה הארצית לתכנון ובנייה (הוולנת"ע), בראשות מנכ"לית מנהל התכנון דלית זילבר, החליטה השבוע להמליץ על קידומה של תוכנית המתאר למשק האנרגיה (תמ"א 41), תוך צמצום משמעותי של היקף השטחים המתוכננים לטובת תחנות כוח פוטו-וולטאיות. החלטה זו התקבלה בהמשך להחלטת המועצה הארצית לתכנון ובנייה מיום 10.11.20, שקבעה כי יש לקדם הקמת מתקנים פוטו-וולטאים ככל הניתן בשטחים מבונים תוך דו-שימוש בקרקע, ועל כן הגבילה את היקף המתקנים הקרקעיים ל-20,000 דונם עד לשנת 2030. כך, מתוך 37,600 דונם שטחים לטובת תחנות כוח פוטו-וולטאיות שאותרו במסגרת התוכנית, החליטה הולנת"ע לאשר רק 15,700 דונם מתוכם - כלומר, צמצום השטח ביותר מחצי, תוך ביטול של חמישה מתוך עשרת המתחמים המוצעים. הוולנת"ע סיימה את הדיונים בתוכנית, אשר תועבר כעת לאישור המועצה הארצית.

• חברת אלוני חץ עדכנה השבוע כי חתמה על הסכם לרכישת זכויות חכירה לתקופה של 150 שנים במתחם בשטח של 17 דונם בחלק הצפוני של העיר קיימברידג' באנגליה, תמורת 45 מיליון ליש"ט – כ-193 מיליון שקל. מדובר בשטח שעליו בנויים שני מבנים בשטח השכרה של כ-70 אלף רגל רבוע, והוא מושכר עד מאי 2031 לחברות בתחום ה-Life Science. ה-NOI בשנת 2021 צפוי להיות 2.2 מיליון ליש"ט. החברה מציינת כי "המתחם הינו בעל פוטנציאל השבחה עתידי להקמת פארק מדע מודרני, תוך כדי הגדלה משמעותית של זכויות בנייה". העסקה בוצעה על ידי חברה בת של אלוני חץ, Brockton Everlast.

• קבוצת אורון אחזקות והשקעות הודיעה השבוע לרשות לניירות ערך כי היא נמנית עם קבוצת תובעים בתביעה ייצוגית, שבעניינה נחתם הסכם פשרה ואשר כתוצאה ממנו, לאחר שהחברה המציאה את המסמכים הנדרשים להוכחת זכאותה, התקבלו בידי החברה סך של כ-3.1 מיליון שקל. התשלומים מיוחסים להחזר על תשלומים ששולמו על ידי החברה לרשויות שונות. בהתאם, צפויה החברה להכיר בדו"חותיה הכספיים לרבעון הראשון של שנת 2021 סכום בסך של כ-3.1 מיליון ש"ח אשר מיוחס לרווח הנקי של החברה.

• חברת קרדן נדל"ן מדווחת כי חברה בת שלה, אל הר, תזכה במסגרת הסכם פשרה לסכום של 12.5 מיליון שקל ממזמין עבודות ממנה. בין אל הר וקבלן משנה שלה, לבין אותו מזמין עבודות, התקיים הליך משפטי אשר החל בשנת 2014 ,בקשר עם פרויקט אשר בצעה חברה בת לשעבר של אל הר. במסגרת ההליך הוגשה תביעה כספית נגד המזמין, בהיקף של כ-67 מיליום שקל, בגין יתרת חובה חוזית שהתחייב לשלם. מזמין העבודה מצידו הגיש כתב הגנה וכתב תביעה שכנגד, בסך של כ-20 מיליון שקל. השבוע אושר על ידי הצדדים הסכם הפשרה האמור, והמזמין ישלם לאל הר את הסכום בתוך 75 ימים. בעקבות השלמת הסדר הפשרה צפויה קרדן נדל"ן לרשום רווח לפני מיסים בסך של כ-6.3 מיליון שקל.

• חברת דמרי גלים הודיעה כי תבצע פרויקט התחדשות עירונית באזור הצפון הישן של תל אביב, ברחוב אנטיגונוס 5. מדובר בפרויקט תמ"א 38 במתווה הריסה ובנייה (תמ"א 2/38) שבמסגרתו ייהרס המבנה הקיים, שבו ארבע קומות ו-17 יחידות דיור, ובמקומו ייבנה בנין בוטיק בן 8 קומות, שיכלול 27 דירות, מתוכן 17 דירות המיועדות לבעלי הדירות הקיימים בבניין כיום. החברה מעדכנת כי כלל בעלי הדירות חתמו על הסכמתם לבצע את הפרויקט, שבמסגרתו יקבלו דירה חדשה אשר תכלול ממ"ד, מרפסת שמש, חניה ומחסן. בניית הפרויקט צפויה להתחיל בחצי השנה הקרובה. הפרויקט תוכנן על ידי משרד האדריכלים דרור רימוק.

איל טישל, מנכאיל טישל, מנכ

כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:הרשות לניירות ערךהתחדשות עירוניתתמ"א 38קרדן נדל"ןדלית זילברתמ"א 2/38אלוני חץBrockton Everlastקבוצת אורון אחזקות והשקעותולנת"עתמ"א 41דמרי גליםאיל טישלאל הר
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...