חדשות הנדל"ן: אושר מתחם הבורסה בר"ג; חג'ג' במו"מ משולש

התוכנית למתחם בר"ג אושרה למתן תוקף, ותכלול 3.7 מיליון מ"ר בנויים • חג'ג' מנהלת משאים ומתנים מול רוכשים/שותפים פוטנציאליים ב-3 פרויקטים • ופרויקט חדש לקרדן נדל"ן

שיתוף הכתבה
עמוס דבוש, מנכ"ל קרדן נדל"ן (דרור סיתהכל)עמוס דבוש, מנכ"ל קרדן נדל"ן (דרור סיתהכל)

• הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה תל אביב אישרה למתן תוקף את תוכנית מתחם הבורסה ברמת גן, הכוללת 1,750 יחידות דיור, 1,500 חדרי מלון, 400 יחידות דיור עבור דיור מוגן ו-500 חדרי מעונות סטודנטים. שטח התוכנית הינו 343 דונם, והיא ממוקמת בין ארבעה צירים מרכזיים - דרך ז'בוטינסקי מדרום, דרך אבא הלל ממזרח, רחוב ביאליק מצפון ונתיבי איילון ממערב. התוכנית קובעת מדיניות להתחדשות מתחם הבורסה, המשלבת בתוכה בניינים ומגדלים חדשים לצד מבנים ותיקים עם תמהיל שימושים של משרדים, מסחר, מגורים, מלונאות מעונות סטודנטים ושטחי ציבור. בסך הכול קובעת התוכנית בינוי של 3.7 מיליון מ"ר. במרכז המתחם ייקבעו בתוכניות מפורטות שני מרכזים לטובת תרבות וספורט, בהיקף של 10,000-8,000 מ"ר כל אחד, במטרה להחליף את תיאטרון "היהלום", ובחלקה הצפון-מערבי של הבורסה מתוכנן להיבנות מוסד חינוכי לצד מגדלי תעסוקה, בשטח של 7,200 מ"ר. התוכנית הוגשה על ידי הוועדה המקומית לתכנון ובנייה רמת גן ונערכה על ידי אדריכל דודי גלור.

• הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית הודיעה על זכיית חמש רשויות בקול הקורא שפרסמה לאחרונה בנושא תוכניות התחדשות בניינית, שיחליפו את תמ"א 38 . חמש הרשויות הן אשדוד, כפר סבא, נהריה, פתח תקווה וראשון לציון, והן יזכו לתקציב של שמונה מיליון שקל למימון התוכניות השונות. "בכוונת הרשות הממשלתית לקדם בהמשך השנה תוכניות דומות ברשויות נוספות, בכפוף לתקציב נוסף. התוכניות שיוכנו יאפשרו פרויקטים בכ-6,500 בניינים ישנים, יקודמו בשיתוף פעולה מלא עם הרשויות המקומיות ויאפשרו תוספת של כ-130 אלף יח"ד", נמסר בהודעת הרשות. 

• הוועדה המקומית לתכנון ובנייה בירושלים אישרה לאחרונה להפקדה בוועדה המחוזית תוכנית להסדרת כניסה חדשה ונגישה לעיר העתיקה - על-ידי מעלית ומנהרה שתקשר בין גן טדי לבין הרחבה החיצונית שבחזית שער יפו, ואל מוזיאון מגדל דוד. כמו כן מציעה התוכנית שימור והסדרת מתחם החפירות הביזנטי ופתיחתו למבקרים, השמשת שטחים תחת גשר ממילא ורחובות יצחק קריב וחטיבת ירושלים, ופיתוח כלל השטחים הפתוחים במתחם. התב"ע לתוכנית מומנה במשותף עלי די משרד ירושלים ומורשת, מוזיאון מגדל דוד ועיריית ירושלים, באמצעות הרל"י (הרשות לפיתוח ירושלים).

• בפעילות אכיפה משותפת שקיים השבוע צוות דרום של המשטרה הירוקה של המשרד להגנת הסביבה עם משטרת ישראל, נתפסה משאית כשהיא משליכה פסולת בניין בנחל באר שבע, באזור הכפר אבו קוידר שבפזורה הבדואית. נהג המשאית ובעל המשאית נחקרו באזהרה ונפתח תיק חקירה. המשאית נלקחה לחניון ייעודי. המשאית נתפסה "על חם" בפעילות אכיפה יזומה וסמויה, כשהיא פורקת פסולת בניין בכמות גדולה על הקרקע הציבורית. עם התפיסה, החשודים בהשלכת הפסולת נדרשו להעמיס את הפסולת שהושלכה על משאית, והובילו אותה לאתר מורשה.

• חברת קרדן נדל"ן הודיעה השבוע כי חברת הבת שלה, אל הר הנדסה ובנייה, חתמה על הסכם לבניית פרויקט מגורים בהיקף כולל של 314 יח"ד, בשלושה מבנים בני 27 קומות כל אחד, בשכונת הנרקיסים בראשון לציון. תקופת הביצוע של הפרויקט צפויה להיות כ-35 חודשים ממועד תחילת העבודות, והתמורה בגינו מסתכמת לסך של כ-270 מיליון שקל.

• קבוצת חג'ג' עדכנה השבוע על שלושה משאים ומתנים המתנהלים בינה לבין שני גורמים בקשר לשני פרויקטים שונים של החברה: במתחם סומייל מקיימת החברה מו"מ עם חברת מור קופות גמל, לכניסתה כשותפה של החברה בפרויקט סומייל 121 – חלקת קרקע שבה זכתה לאחרונה בפרויקט המבוקש שבמרכז תל אביב; בבת ים מנהלת החברה משא ומתן עם גורם נוסף, באמצעות חברת הבת – מלון רג'נסי ירושלים – למכירה של חלק מזכויות המגורים והמסחר בפרויקט, ותוקף ההצעה הוארך לאחרונה עד ל-20 בחודש; בפרויקט איינשטיין של החברה בתל אביב נמצאת קבוצת חג'ג' במו"מ למכירת חלקה בזכויות למגורים (82% מהזכויות), הכוללות כ-148 יחידות דיור בכ-18,384 מ"ר, בתמורה לכ-238 מיליון שקל.

• חברת אספן גרופ מדווחת כי הושלמה העסקה לרכישת 50% מחברת הנדל"ן פאי סיאם שבבעלות היזם שלמה דהוקי. במסגרת ההסכם תשקיע אספן גרופ סכום של כ-405 מיליון שקל בחברה, תמורת תמורת הקצאת מניות בשיעור של 50% מהון המניות המונפק והנפרע של פאי סיאם. דהוקי עצמו ישקיע כ-37 מיליון שקל באספן. כנגד הקצאת מניות בשיעור 5% מהונה הרשום לפי מחיר מניה של 11.68 שקל.

• הסטארטאפ הישראלי צ'אטליסט (Chatlist), המציע פלטפורמה להשכרת דירות ולמכירת דירות, מודיע על השלמת סבב גיוס ראשון בסך מיליון דולר. בסבב גיוס זה השקיע איש העסקים יקי רייסנר, מייסד ובעלי חברת הנדל"ן " רייסדור יזמות ", את מיליון הדולרים בסטארטאפ. כעת נערכת החברה לסבב גיוס נוסף. צ'אטליסט  נוסדה לפני שנה וחצי על ידי היזמת ועורכת הדין לדיני מקרקעין קרן גולץ. הפלטפורמה הוקמה במטרה לגשר על הפער שבין הפלטפורמות המוצעות כיום לחיפוש ופרסום נכסים, לבין חווית המשתמש החדשנית והאינטואיטיבית בזירות המתפתחות ברשתות החברתיות שתפסו נתח גדול בשוק הנדל"ן.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:עיריית ירושליםהרשות לניירות ערךקבוצת חג'ג'קרדן נדל"ןאל הר הנדסהיקי רייסנרמלון רג'נסי ירושליםהוועדה המחוזית לתכנון ובניההוועדה המקומית לתכנון ובנייהאספן גרופהרשות לפיתוח ירושליםמתחם סומיילמתחם הבורסה ברמת גןפאי סיאםאדריכל דודי גלורמשרד ירושלים ומורשתהמשטרה הירוקהשלמה דהוקיצ'אטליסטעו"ד קרן גולץ
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...