משרד הבינוי והשיכון יתערב בסוגיית הערות האזהרה בפרויקטי תמ"א 38/1?

המשרד בוחן שינוי של לוח התשלומים בפרויקטים אלו, לאחר ש"נמצא כי רוכשי דירות בפרויקטים מסוג זה איבדו כספים אשר שולמו עבור הדירה" .

שיתוף הכתבה
מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון, יאיר פינס (יח"צ)מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון, יאיר פינס (יח"צ)

האם משרד הבינוי והשיכון מתכוון להתערב בסוגיית רישום הערות האזהרה בפרויקטים לחיזוק ותוספת, קרי תמ"א 1/38? על פי הודעה שהוציא היום (א'), אנשי המשרד בוחנים שינוי של לוח התשלומים בפרויקטים מסוג זה, ופותחים בהליך שיתוף ציבור בנושא.

"בכמה מקרים אשר הגיעו לשולחנו של ממונה חוק המכר נמצא כי רוכשי דירות בפרויקטים מסוג תמ"א 1/38 שבהם היזם נכנס להליכי פירוק איבדו כספים אשר שולמו עבור הדירה, על אף שהייתה רשומה הערת אזהרה על שמם בהתאם לחוק.

על רקע זה, משרד הבינוי והשיכון פונה לציבור במטרה לשמוע עמדות שונות בקשר לדרכים אפשריות לטיפול בסוגיה של הערות אזהרה בפרויקטים מסוג תמ"א 1/38. בין היתר נבחנת האפשרות לשינוי לוח התשלומים בפרויקטים מסוג זה, שבהם הבטוחה היא מסוג הערת אזהרה .

ככלל, כספו של רוכש דירה חדשה מקבלן מוגן באמצעות חוק המכר (הבטחת השקעות של רוכשי דירות), תשל"ה-1974, שבו נקבעו חלופות שונות של מתן בטוחה בגין הכספים ששילם רוכש הדירה לקבלן בעבור הדירה. לצד הבטוחות הנפוצות בשוק (ערבות בנקאית ופוליסת ביטוח), מאפשר החוק, בתנאים מסוימים, גם מתן בטוחה מסוג הערת אזהרה . בבדיקה אשר נעשתה במשרד הבינוי והשיכון נמצא כי בפרויקטי חיזוק (ותוספת נעשה שימוש נרחב בבטוחה מסוג זה".

המשרד מזמין את הציבור לשלוח את התייחסותו לעניין באמצעות הדוא"ל, לכתובת - dira@moch.gov.il

נזכיר כי זו לא פעם ראשונה שבה משרד הבינוי והשיכון מתייחס לבטוחה זו, מסוג הערת אזהרה . בנובמבר שעבר פרסם ממונה חוק המכר, עמית גריידי, הנחיה מיוחדת לציבור רוכשי הדירות באשר לבטוחות מסוג זה – זאת לאחר פסיקה בעניין מצד בית המשפט המחוזי בתל אביב. גריידי ציין בהנחייתו כי תשלומים בגין רכישת דירה חדשה, אשר הבטוחה הניתנת עבורם הינה מסוג הערת אזהרה , יש לבצע בהתאם לתקנות המכר בלבד".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:עמית גריידיממונה חוק המכרמשרד הבינוי והשיכוןהתחדשות עירוניתתמ"א 38הערת אזהרהתמ"א 1/38יאיר פינסבית המשפט המחוזי בתל אביב
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...