רשמית: חברת לוינשטין נכסים נסוגה מרכישת מפעל טבע בי-ם - "לאור אי-הסכמות בין הצדדים"

החברה הודיעה ביולי כי היא נמצאת, לצד שותפתה משולם לוינשטין הנדסה, במו"מ עם טבע "ביחס לאפשרות ביטול או שינוי תנאי העסקה" שעליה היו אמורות לשלם 171 מיליון שקל • כעת היא מודיעה: הצדדים ביטלו את ההסכם, בהסכמה

שיתוף הכתבה
השלט המפורסם מעל מפעל טבע הר חוצבים (שאטרסטוק)השלט המפורסם מעל מפעל טבע הר חוצבים (שאטרסטוק)

חברת לוינשטין נכסים לא תרכוש את מפעל טבע בהר חוצבים בירושלים לצד חברת משולם לוינשטין הנדסה. כך הודיעה החברה אתמול (ד') לרשות לניירות ערך. בהודעתה כתבה החברה כי לאור אי-הסכמות בין הצדדים בקשר עם פעולות שיש לבצע קודם למסירת הנכס, ביטלו הצדדים את ההסכם, בהסכמה. על פי הסכם הביטול, יושבו לחברות כלל הסכומים ששולמו לטבע, וכל צד יישא בהוצאותיו". החברה מציינת כי עם הביטול, חתמו הצדדים על אישור היעדר תביעות הדדי.

נזכיר כי בסוף חודש יולי האחרון נדלקה נורת אזהרה באשר לאפשרות השלמתה של העסקה (שתוכננה ליוני 2020), זאת בעקבות הודעתה של לוינשטין נכסים כי החברות נמצאות במו"מ "ביחס לאפשרות ביטול או שינוי תנאי העסקה". בפרסומים רבים צוין הקשר בין ההודעה לבין משבר הקורונה, אך כאמור בהודעה הרשמית מצביעה החברה על אי-הסכמות הנוגעות לפעולות מקדימות, ותו לא.

המפעל המדובר הוא אחד המפעלים המפורסמים של טבע בישראל, שלפני כשנה וחצי היה במוקד מחאותיהם של עובדי החברה. העסקה, כפי שנחתמה במקור, הייתה אמורה להוסיף למצבת הנכסים של שתי החברות הרוכשות 34,000 מ"ר בנויים, ועוד כ-70,000 מ"ר בזכויות בנייה הניתנות לניצול. חלקה של לוינשטין נכסים בעסקה היה אמור להיות 60%, ושל משולם לוינשטין הנדסה – 40%. תמורת המפעל היו אמורות השתיים לשלם 171 מיליון שקל.

עוד נציין כי באפריל 2019, במה שנראה עכשיו כעידן ועידנים לאחור, הוגשה בקשה למתן צו מניעה נגד ביצוע עסקת המכירה של המפעל, על ידי איש עסקים צרפתי – שטען בזמנו כי הציע לטבע סכום גדול יותר מזה שהציעו לוינשטין נכסים ומשולם לוינשטין הנדסה. בתגובה ששלחה חברת טבע לבית המשפט היא ציינה כי לעצירת העסקה "עשויות להיות השלכות משמעותיות, משפטיות וכלכליות, מבחינת החברה". 

כעת, בפרספקטיבה של יותר משנה וחצי קדימה, דברים אלו מקבלים משנה תוקף, ונשמעים קריטיים עוד יותר. באותה נשימה מעניין לראות אם במצב העניינים הנוכחי יהיו "קופצים" על ההזדמנות להיכנס לנעלי הרוכשות שנסוגו, ואם יוגשו הצעות חדשות לרכישת המפעל המיתולוגי.
 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:קבוצת משולם לוינשטיןהרשות לניירות ערךאזור התעשייה הר חוצביםמפעל טבע הר חוצביםטבעקבוצת משולם לוינשטין
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...