לאחר 20 שנה: הוותמ"ל אישרה את תוכנית גיורא בגבעת שמואל

אחרי קשיים משפטיים ארוכי שנים, התוכנית יוצאת לדרך – ותכלול 18 מבנים בני 30-9 קומות, כולל מבני תעסוקה • כמו כן אישרה הוועדה את תוכנית נורוק-טהון בנתניה

שיתוף הכתבה
הדמיית מתחם גיורא בגבעת שמואל (יח"צ)הדמיית מתחם גיורא בגבעת שמואל (יח"צ)

אחרי שני עשורים, זה קרה: הוועדה לקידום מתחמים מועדפים לדיור (הוותמ"ל), בראשות אדית בר, אישרה אתמול את תוכנית הענק בשכונת גיורא בגבעת שמואל, המכילה 1,831 יחידות דיור חדשות שיוקמו במקומן של 552 יחידות דיור קיימות. 

300 מיחידות הדיור ייבנו על קרקע משלימה, לאחר הקצאת הקרקע על-ידי רשות מקרקעי ישראל ובהתאם להמלצתה של הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית. התוכנית כוללת, נוסף על כך, גם 27,000 מ"ר שטחי משרדים. המתחם קיבל אישור לאחר שבמשך כ-20 שנים היה נתון בהליך משפטי מורכב.

לאחר 20 שנה: הוותמ"ל אישרה את תוכנית גיורא בגבעת שמואל לאחר 20 שנה: הוותמ"ל אישרה את תוכנית גיורא בגבעת שמואל

מתחם גיורא ממוקם לאורך רחוב הנשיא, בין כביש 4 מערב ורחוב דרך המלך ממזרח. כיום ניצבים במתחם 21 בניינים בני 4-3 קומות במצב פיזי רעוע, ולצידם כמה מבני מסחר וציבור, אשר אותם יחליפו 18 בניינים בגבהים שונים, בני 30-9 קומות, וביניהם גם שני מגדלי תעסוקה. התוכנית נערכה בהתאם לעקרונות תוכנית המתאר הכוללנית של הרשות המקומית גבעת שמואל.

מקבוצת כנען, החברה אשר שקידמה מול דיירי המתחם את הפרויקט, נמסר: "אנו מברכים על אישור התוכנית על ידי הוותמ"ל. לאחר תקופה ארוכה של עבודה מקצועית, הצלחנו לשפר את התוכנית בצורה משמעותית. 

למרות שבתוכנית הוותמ"ל נותרו כמה פרמטרים כלכליים שמעט מאתגרים את יישום התוכנית, אנו מאמינים שבאמצעות שיתוף פעולה עם התושבים במתחם, ובזכות הידע הרב שנצבר בחברה, נצליח בשיתוף הגורמים המעורבים בתוכנית למצוא פתרונות יצירתיים להוציא אותה מהכוח אל הפועל, להוציא היתרי בנייה במהירות האפשרית ולאפשר לתושבי שכונת גיורא להגשים סוף-סוף את חלום הדירה החדשה".

בתוך כך אישרה הוותמ"ל גם את תכנית נורוק-טהון, לאחר הדיון בהתנגדויות: במתחם שבו קיימות היום 166 יחידות דיור ייבנו 514 יחידות דיור חדשות. חמישה דונמים יוקצו עבור שטחים ציבוריים פתוחים, ושטח של כ-4,000 מ"ר יוקצה עבור מסחר ותעסוקה. המתחם ממוקם בצפון העיר נתניה בשכונת מכנס הוותיקה, במתחם הרחובות יהושע טהון ממזרח, רחוב הרב נורוק ורחוב שלמה המלך ממערב. התוכנית כוללת הקמת שישה מבנים חדשים בגבהים של 9 עד 34 קומות, שיחליפו את עשרת הבניינים, בני 5-4 קומות, הקיימים במקום כיום. התוכנית נערכה בהתאם לעקרונות תוכנית המתאר הכוללנית המקודמת ע"י עיריית נתניה והמנהלת העירונית בעיר.

לאחר 20 שנה: הוותמ"ל אישרה את תוכנית גיורא בגבעת שמואל לאחר 20 שנה: הוותמ"ל אישרה את תוכנית גיורא בגבעת שמואל

יו"ר הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, חיים אביטן: "אני מברך את הוותמ"ל על העבודה המקצועית שבוצעה בדרך לאישור התכניות. מדובר בבשורה כלכלית וחברתית חשובה עבור תושבי השכונות, שחיכו לכך זמן רב. עבור גבעת שמואל מדובר בבשורה של ממש, שכן ליווינו מקרוב את הפרויקט לאורך השנים והיינו עדים למורכבות ולסחבת המשפטית. התושבים, אשר סבלו מכך רבות, יוכלו כעת להיכנס לתהליך שבסופו תחכה דירתם החדשה".
 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:התחדשות עירוניתהרשות הממשלתית להתחדשות עירוניתחיים אביטןקבוצת כנעןמתחם נורוק-טהוןמתחם גיורא גבעת שמואל
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...