אושרה תוכנית המתאר להקמת שני מגדלים בגבעת שאול י-ם

המגדלים 'יורכבו' מ-19 קומות משרדים מעל שמונה קומות מסד למסחר ומשרדים • קודם ייהרסו המבנים הקיימים במתחם – וביניהם מבנה בית הדפוס של חברת "כתר"

שיתוף הכתבה
קריית התעסוקה בגבעת שאול (אדריכל יגאל לוי)קריית התעסוקה בגבעת שאול (אדריכל יגאל לוי)

ממשיכים 'ליצור', בינתיים על הנייר, את קריית התעסוקה החדשה בגבעת שאול שבירושלים: הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה אישרה את תוכנית המתאר המקומית ברמה מפורטת להקמת שני מגדלי תעסוקה, מסחר ומבני ציבור ברחוב בית הדפוס בעיר הבירה – אישור אשר סולל את הדרך להוצאת היתרי בנייה במתחם. 

התוכנית כוללת את הריסתם של המבנים הקיימים במתחם, ששטחו כ-13.2 דונם. בין היתר נמצא במתחם זה מבנה בית הדפוס של חברת "כתר" הוצאה לאור. החברה היזמית והמגישה של התוכנית היא מעלה כתר 2016.

בחזית רחוב בית הדפוס מוצעת כיכר עירונית לרווחת הציבור, המחברת באמצעות מערך זיקות הנאה בין רחוב בית הדפוס לרחוב כנפי נשרים. הכיכר והקומה הראשונה מקושרות ביניהן באמצעות גרמי מדרגות נעות"

"במקום חלה תב"ע 1346א' המגדירה את ייעוד הקרקע לתעשייה, כוללת שימושים מגוונים לרבות מסחר ומאפשרת בינוי של 224 אחוזי בנייה עיקריים (לא כולל שטחי שירות)", נכתב בתיאור התוכנית. "זו מציעה שינוי ייעוד הקרקע למסחר, תעסוקה ומבנים ומוסדות ציבור, הגדלת אחוזי הבניה ל-750 אחוזי בניה מרביים (למעט שטחי שירות וחניה מתחת למפלס הכניסה הקובעת, ושטחים למבני ציבור) והקמת שני מגדלי משרדים בני 19 קומות מעל שמונה קומות מסד למסחר ומשרדים, לתעשייה קלה ומלאכה ולמבני ציבור. כל זאת מעל חמש קומות תת-קרקעיות, למסחר, לאחסנה, לתעשייה ולחניה.

נוסף על כך, בחזית רחוב בית הדפוס מוצעת כיכר עירונית לרווחת הציבור, המחברת באמצעות מערך זיקות הנאה בין רחוב בית הדפוס לרחוב כנפי נשרים. זיקות ההנאה כוללות את הכיכר הציבורית ואת גג קומת המסד הראשונה. הכיכר והקומה הראשונה מקושרות ביניהן באמצעות גרמי מדרגות נעות, ומתחברות לזיקת ההנאה של תוכנית מספר 101-0105130 הסמוכה לתוכנית זו - שבסופה מתחברת לרחוב כנפי נשרים".

התוכנית המדוברת היא תוכנית סמוכה שהופקדה על ידי הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה ירושלים בשיאו של משבר הקורונה, לקראת סוף מרץ האחרון. תוכנית זו, גם היא חלק מקריית התעסוקה בגבעת שאול, כוללת שני מגדלים בני 24 קומות וכ-29,000 מ"ר שטחי תעסוקה.

התוכנית ברחוב בית הדפוס נרחבת יותר: היא כוללת 2,080 מ"ר מבני ציבור (וכן מפרישה הפרשה מבונה של 2980 מ"ר לצורכי ציבור), 13,263 מ"ר למסחר ו-71,321 מ"ר לתעסוקה. עורך התוכנית הוא אדריכל יגאל לוי ממשרד יסקי-מור-סיון אדריכלים.

אלו לא ה"התרחשויות" היחידות שנרשמו בגבעת שאול המתעוררת לאחרונה: ביוני 2019 אישרה הוועדה המקומית לתכנון ובנייה ירושלים את הקמת "מגדלי טופז" במתחם. מדובר בשני מגדלים בני 21 קומות, שישמשו כמגדלי משרדים ומסחר, הנמצאים בבעלות איש העסקים רמי לוי. במאי האחרון הפקידה הוועדה המחוזית את תוכנית השימור והפיתוח למתחם בית היתומים "דיסקין" ההיסטורי שבכניסה לעיר, גם הוא בגבעת שאול. התוכנית קובעת את שימור מבנה בית היתומים, וכן הקמת מבנה מגורים בן כ-300 יח"ד ומבנה למסחר עם 3,000 מ"ר.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:הוועדה המקומית לתכנון ובנייה ירושליםהוועדה המחוזית לתכנון ובניהקריית התעסוקה בגבעת שאולמתחם בית הדפוסמבנה בית הדפוס כתר
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...