ירושלים: הופקדה תוכנית לשימור בית היתומים ההיסטורי "דיסקין"

הוועדה המחוזית אישרה את התוכנית, וקבעה כי לצד בניין המגורים יוקם גם מבנה ובו שימושי מסחר בשטח 3,000 מ"ר • הוועדה הפקידה גם תוכנית להקמת מלון בשכונת אבו טור

שיתוף הכתבה
יו"ר הוועדה המחוזית, עו"ד עמיר שקד, על רקע הדמיית מתחם דיסקין (הדמיה: משרד רוזנפלד-ארנס אדריכלים)יו"ר הוועדה המחוזית, עו"ד עמיר שקד, על רקע הדמיית מתחם דיסקין (הדמיה: משרד רוזנפלד-ארנס אדריכלים)

הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה ירושלים, בראשות עו"ד עמיר שקד, החליטה להפקיד תוכנית שימור ופיתוח למתחם בית היתומים "דיסקין" ההיסטורי שבכניסה לעיר. התוכנית ממוקמת בשכונת גבעת שאול, לצד הדרך הראשית לתל אביב, בין הרחובות גבעת שאול והרב ריינס, על שטח של כ-20 דונם. מאחר שמדובר במתחם גדול, במקום מרכזי בעיר, התוכנית מציעה פיתוח של המתחם בכללותו תוך שיקום, שיפוץ ושימור המבנה ההיסטורי וקביעת ייעודו כמבנה ציבור. 

בהתאם לכך, לצד שימור המבנה ההיסטורי מוצעת הקמת מבנה של עד 15 קומות ובו כ-300 יחידות דיור, ומבנה הכולל שימושים למסחר בהיקף של כ-3,000 מ"ר, המייצרים דופן פעילה כלפי הכיכר ברחוב גבעת שאול. עוד כוללת התוכנית שטח משמעותי של כשמונה דונם עבור פארק עירוני. "יצוין כי הבינוי למגורים מרוכז לאורך דופן אחת של המתחם, וזאת על מנת לשמור על נראות של המבנה ההיסטורי", נכתב בהודעת מנהל התכנון

בית היתומים דיסקין משמש כיום כמוסד חינוכי, תוך שעמותת מוסדות החינוך והחסד של דיסקין ממשיכה בפעילות רחבת היקף בסיוע לילדים ונוער. התוכנית יצאה לדרך ביוזמת העמותה, ונערכה על ידי משרד רוזנפלד-ארנס אדריכלים.

התוכנית מהווה דוגמה לאפשרות של פיתוח לצד שימור במקום מרכזי בעיר, תוך הוספת שטחים ציבוריים לטובת השכונה ויצירת חיבורים בין חלקי השכונה, על ידי שטח ציבורי פתוח נרחב"

בתוך כך החליטה הוועדה להפקיד גם תוכנית להקמת מלון בן ארבע קומות ובו כ-150 חדרים, בשכונת אבו טור. התוכנית ממוקמת בצומת הרחובות דרך חברון והמפקד, על שטח של 6.3 דונם. במסגרת התוכנית מוצעת הרחבת המדרכה בדרך חברון, והקמת שטח פתוח לשימוש הציבור אשר יפותח כגינה עם חיבור לרחוב. בתחום התוכנית מצוי כיום בניין נטוש שיפונה במסגרת התוכנית. המתחם מצוי בסמוך למתחם התחנה הישנה בירושלים ולציר הרכבת הקלה העובר בו. התוכנית המופקדת הינה ביוזמת רשות מקרקעי ישראל , ונערכה על ידי משרד ארי כהן אדריכלים.

יש לציין כי בשבועות האחרונים קודמו לא מעט תוכניות בתחומי העיר ירושלים, ביניהן ארבע תוכניות חדשות במתחם הרכבת בעיר, תוכנית מע"ר מזרח ירושלים, מתחם ההתחדשות העירונית הגדול ביותר שהופקד עד היום, ושלוש תוכניות במרכז העיר.

מתכננת מחוז ירושלים, שירה תלמי-באבאי, ציינה לגבי בית היתומים דיסקין כי מדובר בתוכנית "המהווה דוגמה לאפשרות של פיתוח לצד שימור במקום מרכזי בעיר, תוך הוספת שטחים ציבוריים לטובת השכונה ויצירת חיבורים בין חלקי השכונה, על ידי שטח ציבורי פתוח נרחב".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:הוועדה המחוזית לתכנון ובניהשירה תלמי-באבאישימור מבניםעו"ד עמיר שקדמע"ר מזרחמתחם בית היתומים דיסקיןמשרד רוזנפלד-ארנס אדריכלים
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...