תוכנית ההסתדרות בגבעתיים ממשיכה לזוז

יכלול 168 יחידות דיור במגדל בן 25 קומות, מהן 43 דירות קטנות, וכן קומת מסחר • המתחם – חלק מתוכנית גדולה להקמת 2,697 יחידות דיור בסמוך לקניון גבעתיים

שיתוף הכתבה
הדמיית מתחם ההסתדרות בגבעתיים (רותי הרשקוביץ ואמנון בר)הדמיית מתחם ההסתדרות בגבעתיים (רותי הרשקוביץ ואמנון בר)

מתחם נוסף בתוכנית ההסתדרות בגבעתיים מתקרב לשלב הבשלות: הוועדה המקומית לתכנון ובנייה גבעתיים הפקידה את התוכנית המפורטת למתחם א' בתוכנית – תוכנית ההתחדשות העירונית הגדולה ביותר, כנראה, בגבעתיים. מדובר בתוכנית אשר נחלקת לכמה וכמה מתחמים. את מתחם א' יזמה והגישה חברת אאורה , והוא צפוי לכלול 168 יחידות דיור.

התוכנית שהופקדה כוללת מהלך לאיחוד וחלוקה ללא הסכמת הבעלים, הריסת בנייני המגורים הקיימים במתחם, שבהם 60 יחידות דיור קיימות, ובינוי מחדש, הכולל מגדל מגורים ומסחר בן 25 קומות. ההנחיות והוראות הבינוי במתחם - בהתאם לתוכנית 503-0204412 "מתחם ההסתדרות גב/431 - התחדשות עירונית " משנת 2018. מתחום א' נמצא בין הרחובות המאבק וההסתדרות.

הפרויקט יכלול 168 יחידות דיור, מהן 34 יחידות דיור קטנות. השטח העיקרי הממוצע לדירה בפרויקט הוא 102.44 מ"ר. נוסף על כך הוא יכלול 260 מ"ר עבור מבני ציבור, ו-400 מ"ר שטחי מסחר

הפרויקט, המשתרע על פני כחמישה דונמים, יכלול 168 יחידות דיור, מהן 34 יחידות דיור קטנות, עם שטח עיקרי של 63 מ"ר. השטח העיקרי הממוצע לדירה בפרויקט הוא 102.44 מ"ר. נוסף על כך הוא יכלול 260 מ"ר עבור מבני ציבור, ו-400 מ"ר שטחי מסחר. שטחים אלו יוקמו בקומת הקרקע של הבניין. העורך הראשי של התוכנית הוא אדריכל שגיא מורשטיין ממשרד ברעלי, לויצקי, כסיף אדריכלים.

כאמור, מתחם א' הוא חלק מתוכנית התחדשות עירונית גדולה במתחם ההסתדרות, לא רחוק מקניון גבעתיים. היא כוללת פינוי של כ-40 מבנים קיימים, מבני שיכון ישנים, שבהם יותר מ-900 יחידות דיור קיימות. במקומם יוקמו במתחם שורה של מגדלי מגורים, בני 35-25 קומות, שיכללו בסך הכול 2,679 יחידות דיור חדשות. התוכנית כוללת גם שימור של כמה מהמבנים הישנים, והפיכתם למבני ציבור – כאלו שישמשו כמוסדות חינוך ועוד. התוכנית אושרה בדצמבר 2017 על ידי הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה תל אביב, וביולי 2018 קיבלה תוקף. 

נציין כי ביוני האחרון הכריזה הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית על שמונה מתחמי פינוי-בינוי ברחבי הארץ, שיקודמו במסלול המיסוי – שניים מהם כחלק מתוכנית ההסתדרות בגבעתיים: מתחם ההסתדרות ה' ומתחם ההסתדרות יא'.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:אאורההוועדה המקומית לתכנון ובנייה גבעתייםתוכנית ההסתדרות גבעתייםמתחם ההסתדרות
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...