US Bank Tower בלוס אנג'לס נמכר במחיר נמוך ב-33% מערכו

הבניין האייקוני הועמד למכירה זו לפני כשנה וחצי, ונרכש תמורת 430 מיליון דולר • בסוף 2019 מחירו הוערך ב-633 מיליון דולר, ותג המחיר שלו כבר הגיע בעבר ל-700 מיליון דולר

שיתוף הכתבה
US Bank Tower בלוס אנג'לס (שאטרסטוק)US Bank Tower בלוס אנג'לס (שאטרסטוק)

עד כמה הקורונה פוגעת בערכם של נכסי נדל"ן? לא בטוח שהמקרה שנביא כאן ממחיש זאת במדויק, אך הוא ללא ספק יכול להמחיש את גודל הטלטלה: אחד הבניינים המפורסמים ביותר בלוס אנג'לס, ה-US Bank Tower, נמכר לאחרונה בסכום של 430 מיליון דולר – סכום המהווה כ-67% משוויו של הבניין נכון לסוף 2019.

חברת ניהול ההשקעות OUE Limited מסינגפור הודיעה לאחרונה על מכירת הבניין, שהיה בבעלותה במשך שבע השנים האחרונות, לגוף מוסדי ששמו לא צוין. כבר בחודש שעבר בישרה החברה על משא ומתן עם רוכש ספציפי למכירת הבניין, שכולל 72 קומות ונמצא ב-633 West Fifth Street. החברה הציעה את המגדל למכירה לפני כשנה וחצי, ובעבר כבר העזה להצמיד לו תג מחיר של כ-700 מיליון דולר. בדו"ח השנתי שלה לשנת 2019 העריכה OUE את שווי הבניין בכ-633 מיליון דולר, אך כעת הוא נמכר במחיר נמוך הרבה יותר.

 

בהודעת המכירה של החברה הסינגפורית צוין כי המחיר שסוכם "משקף את תנאי שוק הנדל"ן בארה"ב בענפים הרלוונטיים בתקופת מגפת הקורונה", כך על פי המגזין הניו יורקי The Real Deal. 
בספטמבר הקרוב תושלם העסקה, על פי התוכניות, והקונה כבר הפקיד עשרה מיליון דולר כחק מההסכם בין השתיים.

US Bank Tower הוקם עוד בשנת 1989, וגובהו כ-310 מטר – המגדל היחיד במדינת קליפורניה שגובהו חוצה את רף 305 המטרים. עלות הקמתו הסתכמה ב-350 מיליון דולר, וב-2013 הוא נרכש על ידי OUE Limited, ב-367 מיליון דולר

בהודעתה של OUE נכתב עוד כי המכירה תאפשר לה "לייעל נושא את הבעלות על נכסים, בתקופה שבה התחזית לטווח הארוך יותר, מבחינת השוק בארה"ב עשויה להיות שלילית". כהצצה נוספת למתרחש ציינה החברה כי שיעור ההכנסות שהניב המגדל מהשכרה ירדו משמעותית (באופן טבעי, וכמו בכל העולם כנראה) בשל המגפה.

US Bank Tower הוקם עוד בשנת 1989, וגובהו כ-310 מטר – המגדל היחיד במדינת קליפורניה שגובהו חוצה את רף 305 המטרים. עלות הקמתו הסתכמה ב-350 מיליון דולר. מיום הקמתו ועד 2010 נחשב לבניין הגבוה בעולם שעל גגו ישנו מנחת מסוקים. ב-2013 הוא נרכש על ידי OUE Limited, ב-367 מיליון דולר, וזו שיפצה את המגדל ואף בנתה בו מרפסת תצפית חדשה, כולל מגלשת זכוכית באורך 36 מטר.

נזכיר כי גם בישראל, כמובן, משבר הקורונה הביא ל"לחישוב מסלול מחדש" באשר לעסקאות נדל"ן שונות ולתג המחיר שנקבע עבורן טרם המשבר. אחת הגדולות שבהן דווקא הושלמה בהצלחה ממש בימים האחרונים, ובמחיר דומה למחיר המקורי: עסקת מכירתה של חברת מנרב פרויקטים לקנדה-ישראל וא.ר ראם פרויקטים, תמורת מחיר סופי של 574 מיליון שקל.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:נדל"ן בארה"במשבר הקורונהUS Bank TowerOUE Limitedנדל"ן בלוס אנג'לס
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...