86% מהעובדים חזרו לעבודה מלאה בענף הבינוי

נתוני הלמ"ס על מצב המשק כתוצאה ממשבר הקורונה מציגים תמונה מעורבת • מספר העסקאות, על פי ההערכות, שב במאי-יוני לרמה שאפיינה את השוק טרם המשבר

שיתוף הכתבה
פועלי הבניין חזרו ברובם לעבודה - אך הענף עדיין בתהליך התאוששות ארוך (שאטרסטוק)פועלי הבניין חזרו ברובם לעבודה - אך הענף עדיין בתהליך התאוששות ארוך (שאטרסטוק)

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה ממשיכה לנתח את השפעת משבר הקורונה על השוק הישראלי, ופרסמה אתמול (א') את תוצאות סקר מצב העסקים השישי שמתקיים מאז פרוץ המשבר. על פי הנתונים הללו, התמונה בענף הנדל"ן, בדגש על מקצועות הבינוי, מעורבת מאוד.

כך, הלמ"ס מצביעה על התאוששות יפה מבחינת מצבת כוח האדם באתרי הבנייה ובחברות הנדל"ן: על פי הנתונים שאספה, באמצע חודש יוני הגיעה מצבת כוח האדם באתרי הבנייה ל-86%, זאת לעומת 49% בלבד בסוף מרץ, ו-63% בתחילת מאי. 2% נוספים מהעובדים המשיכו בעבודה מהבית, ו-8% מהעובדים נמצאים עדיין בחל"ת, משמע 4% מהעובדים בענף טרם פרצה הקורונה פוטרו מעבודתם או פרשו ממנה.

86% מהעובדים חזרו לעבודה מלאה בענף הבינוי86% מהעובדים חזרו לעבודה מלאה בענף הבינוי

נתוני הלמ"ס מצביעים גם על המצב בענף מבחינת כמות המשרות הפנויות, וכאן המצב אינו מעודד לעת עתה: על פי הנתונים, היו רק 656 משרות פנויות בענף לבוני בתים, בנאים ומניחי בטון בחודשים מרץ-מאי 2020, ירידה של 31% בהשוואה לחודשים פברואר-אפריל 2020.

86% מהעובדים חזרו לעבודה מלאה בענף הבינוי86% מהעובדים חזרו לעבודה מלאה בענף הבינוי

מצד שני, השיפור במצב החברות בענף נמשך, ואם במאי נרשמה ירידה של 1.7% בנתון זה, הרי שביוני הוא כבר היה חיובי ועמד על 7.5%. התוצר המקומי-גולמי (התמ"ג) העסקי בענף הבינוי ירד ב-15% בהשוואה לרבעון הראשון של השנה, לעומת ירידה של 4.3% בכלל המשק.

86% מהעובדים חזרו לעבודה מלאה בענף הבינוי86% מהעובדים חזרו לעבודה מלאה בענף הבינוי

עוד מתעכבת סקירת הלמ"ס על מספר העסקאות שבוצעו בענף בניתוח שבועי – ושם נראה כי הרמה עומדת לשוב לזו שהייתה לפני שפרץ המשבר, גם אם נכון להיום עדיין קשה לקבוע זאת חד-משמעית, בשל הסמיכות לתקופה הנבדקת.

86% מהעובדים חזרו לעבודה מלאה בענף הבינוי86% מהעובדים חזרו לעבודה מלאה בענף הבינוי

"מאחר שחלק לא מבוטל מהעסקאות שבוצעו בשבועות האחרונים טרם דווח לרשות המיסים", נכתב בסקירת הלמ"ס, "מוצג חיזוי להיקף העסקאות הצפוי (בכתום) על סמך קצב העסקאות שדווח בתקופה המקבילה בשנת 2019. מהסתכלות על הנתונים עולה שבתקופת משבר הקורונה חלה ירידה משמעותית בהיקף העסקאות שבוצעו. עם זאת, בחודשים מאי-יוני 2020 ישנה חזרה להיקף העסקאות בשגרה".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:הלשכה המרכזית לסטטיסטיקהמשרות פנויותדירות חדשותדירות יד שנייהמשבר הקורונהרכישת דירהמספר העסקאותסקר החברות של בנק ישראל
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...