הוועדה המחוזית בלוד הפקידה תוכנית מוגדלת לאחד המתחמים

הוועדה קיבלה את המלצתה של הוועדה המקומית, שהצטרפה לחברת אאורה במאמציה להגדלת זכויות הבנייה בפרויקט • "תוכנית ראויה המעצימה את זכויות הבנייה במרכז העיר המתפתח בלוד"

שיתוף הכתבה
מנכ"ל ובעלי אאורה, יעקב אטרקצ'י (דרור סיתהכל)מנכ"ל ובעלי אאורה, יעקב אטרקצ'י (דרור סיתהכל)

תוכנית מע"ר 3א שבלב העיר לוד זוכה להגדלה משמעותית של זכויות הבנייה: התוכנית, אחת מבין כמה מתחמים במע"ר לוד החדש, הופקדה לאחרונה על ידי הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה מרכז, והיא קובעת כי מספר יחידות הדיור שייבנו במתחם יהיה 322, וכי שטחי המסחר והתעסוקה יסתכמו ב-4,000 מ"ר.

הוועדה המחוזית קבעה בהחלטתה כי התוכנית, שתיעשה במתכונת פינוי-בינוי, היא "תוכנית ראויה, המעצימה את זכויות הבנייה במרכז העיר המתפתח בלוד, על ידי יצירת עירוב שימושים למגורים, למסחר, לתעסוקה ולמוסדות ציבור".

מדובר בעדכון לתוכנית קיימת, שקודם בעת האחרונה על ידי חברת אאורה הפועלת במקום, ועל ידי הוועדה המקומית לתכנון ובנייה לוד. האחרונה הצטרפה למאמצי החברה, כפי שפרסמנו כאן, באוקטובר 2019 והודיעה כי תמליץ על הגדלת הזכויות. במקור כללה התוכנית רק 160 יחידות דיור ו-500 מ"ר שטחי מסחר ותעסוקה. 

את הפרויקט תקים חברת ק.מ.א מרכז העיר לוד, חברה שנמצאת בשליטתה של אאורה (מחזיקה ב-51% בה). ק.מ.א כבר התקשרה בהסכמי פינוי עם כלל המחזיקים בקרקע, והשלימה את הריסת המבנים שפונו

את הפרויקט תקים חברת ק.מ.א מרכז העיר לוד, חברה שנמצאת בשליטתה של אאורה (מחזיקה ב-51% בה). ק.מ.א כבר התקשרה בהסכמי פינוי עם כלל המחזיקים בקרקע, והשלימה את הריסת המבנים שפונו. "לאור האמור החברה בוחנת את ההשלכות החשבונאיות הנובעות מהחלטת הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה", נכתב בהודעת אאורה לרשות לניירות ערך, "וכן תשקול אם למכור את המקרקעין האמורים לצדדים שלישיים או להשאירם בבעלותה ולפתחם לכדי פרויקט". להערכת החברה התוכנית המוצעת תיכנס לתוקף במהלך החודשים הקרובים.

ק.מ.א מרכז העיר לוד רכשה את המתחם, שנמצא במרכז העיר לוד וחולש על שטח של 10,409 מ"ר, בספטמבר 2017 מרשות מקרקעי ישראל. מדובר בשטח שנמצא בין הרחובות כצנלסון במערב, שדרות צה"ל במזרח, כהן מיכאל בצפון ונחושתן בדרום. התוכנית המוצעת כוללת מבנים בני 24-8 קומות במתחם מגורים אחד, מתוך כמה מתחמים שמתוכננים לקום באזור זה, ומיועדים להפוך למע"ר (מרכז עסקים ראשי) החדש של העיר. התוכנית כוללת גם שימור שני מבנים והקמת עוד כמה מבנים ציבוריים. כולם עתידים לשמש את העירייה.

התוכנית המוצעת כוללת מבנים בני 24-8 קומות במתחם מגורים אחד, מתוך כמה מתחמים המיועדים להפוך למע"ר החדש של העיר. התוכנית כוללת גם שימור שני מבנים והקמת מבנים ציבוריים

אאורה , כידוע, מקדמת בימים אלו עוד שני פרויקטים בלוד: פרויקט "אאורה במושב" בשכונת גני איילון, שבו בונה החברה 217 יחידות דיור, ו"אאורה בן שמן" שבו בונה החברה 500 יחידות דיור מתוך 4,000 יחידות דיור שייבנו בשכונה החדשה, נופי בן שמן.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:רשות מקרקעי ישראלהרשות לניירות ערךאאורהעיריית לודיעקב אטרקצ'יהוועדה המקומית לתכנון ובנייה לודמע"ר לוד
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...