מדד המשרדים, יוני 2020: הענף מתחיל להתאושש?

לאחר המגמה השלילית החזקה בחודשי הקורונה, נראה כי תחום הנדל"ן למשרדים מתחיל להרים את ראשו • המחיר הממוצע למ"ר עלה ב-3%, ובירושלים – ב-11%

שיתוף הכתבה
ענף הנדל"ן למשרדים מתחיל להתאושש? (שאטרסטוק)ענף הנדל"ן למשרדים מתחיל להתאושש? (שאטרסטוק)

אחרי הירידות החזקות והמגמה השלילית של מרץ-אפריל – הן במספרים והן בתחושות בקרב אנשי הענף – נדמה כי ענף הנדל"ן למשרדים מתחיל מעט להתאושש. אומנם יש לקחת הכול בעירבון מוגבל, שכן הדרך ליציאה מהמשבר באופן סופי ולחזרה לתנאים שהיו כאן לפני משבר הקורונה עוד רחוקה, אך הנתונים אשר נשקפים ממדד המשרדים של מרכז הנדל"ן ויד 2 לחודש יוני 2020 מצביעים על מגמה חיובית יפה מאוד.

הנתון הבולט ביותר נוגע לביקוש למשרדים, אשר נקבע על סמך מספר החיפושים הייחודיים במהלך החודש הנבדק. על פי הנתונים הללו, נרשמו לאורך חודש יוני האחרון 5,466 חיפושים אחר משרדים להשכרה – כמעט פי שניים מהמספר באפריל, ובאחוזים: עלייה מרשימה של 97%. כאמור, לא ניתן כבר כעת לקבוע דבר, שכן הקורונה עדיין כאן והשגרה אינה מלאה – אך עלייה משמעותית כל כך דווקא בטור הביקושים בהחלט מעידה על מגמה מעוררת תקווה.

גם בצד ההיצע הדברים נראים אופטימיים למדי, בזהירות הנדרשת: סך כל שטחי המשרדים שהוצעו להשכרה לאורך יוני 2020 עמד על 710,257 מ"ר – עלייה של 18% בהשוואה לאפריל, אז עמד נתון זה על 601,440 מ"ר. את הקפיצה הגדולה ביותר מבחינה זו רשם אזור התעשייה קריית אריה – מ-80,388 מ"ר באפריל, ל-133,460 מ"ר ביוני, גידול של 66%. גם מבחינת כמות המשרדים המוצעים להשכרה חל גידול יפה, של 9% - 2,186 משרדים ביוני 2020 לעומת 2,013 משרדים באפריל 2020.

מדד המשרדים, יוני 2020: הענף מתחיל להתאושש?מדד המשרדים, יוני 2020: הענף מתחיל להתאושש?

"הצבע הירוק" שלט בחודש יוני גם בטור המתייחס למחיר הממוצע למ"ר בענף הנדל"ן למשרדים: מחיר זה עלה ביוני 2020 ב-3%, ועמד על 70 שקל למ"ר בממוצע. את הטור הזה ממשיכה להוביל תל אביב, כמובן, עם 89 שקל למ"ר באזור לב העיר, וזאת למרות ירידה קלה לעומת אפריל (90 שקל למ"ר).

מפתיע לגלות כי אזור מרכז העיר ירושלים נמצא מייד אחרי אזור לב תל אביב, עם ממוצע של 87 שקל למ"ר. ההפתעה אינה מבחינת זהות האזור עצמו, אלא מבחינת הקפיצה שעשה: באפריל 2020 עמד המחיר הממוצע למ"ר במרכז ירושלים על 76 שקל למ"ר, כך שבתוך חודשיים עלה המחיר ב-11%. ייתכן כי להתקדמות המסוימת בפרויקט שער הכניסה לעיר, ולשיווקו המוצלח של המכרז הראשון במתחם, יש תרומה לכך.

נזכיר כי בשבוע שעבר התקיימה הרצאת זום מיוחדת למרכז הנדל"ן בנושא השפעת משבר הקורונה על ענף הנדל"ן למשרדים, שבה תוכלו לצפות כאן. בין היתר אמר במהלך ההרצאה שגיא ניב, מנכ"ל פארק עתידים תל אביב, כי "מה שהיה לפני כן יישאר: אזורי תחרות קשים יישארו כאלו, אזורים מבוקשים יישארו כאלו, והשוק יחזור לפעילות שהייתה. להערכתי לא תהיה השפעה בהיקף משמעותי על שוק המשרדים, אלא רק בשוליים". להאזנה להרצאה (אודיו בלבד) - לחצו כאן.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:בנייני משרדיםמדד המשרדיםמשבר הקורונהיד2ביקוש לשטחי משרדיםשגיא ניבפארק עתידים תל אביבנדל"ן
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...