מדד המשרדים, אפריל 2020: נמשכה הירידה בביקוש ובהיצע

במרץ, שבאמצעו פרץ משבר הקורונה, כבר התחלנו לחוש בירידה בפעילות בסקטור המשרדים – ובאפריל הירידות נמשכו

שיתוף הכתבה
הנדל"ן למשרדים ספג טלטלה - ירידות בביקוש ובהיצע במשך חודש וחצי (שאטרסטוק)הנדל"ן למשרדים ספג טלטלה - ירידות בביקוש ובהיצע במשך חודש וחצי (שאטרסטוק)

משבר הקורונה, שהשפעתו על תחום הנדל"ן למשרדים ניכרה כבר במרץ, העמיק בחודש אפריל והביא לירידות נוספות בביקוש לשטחי משרדים, כמו גם בהיצע לשטחים אלו. כשלוקחים בחשבון את הסימנים ל"רגיעה" בענף עוד לפני המשבר, בין היתר מכיוונו של השמאי הממשלתי הראשי, מקבלים תמונה מעורפלת-משהו לגבי עתידו של הסקטור, שנהנה מפריחה מדהימה בשנים האחרונות.

על פי נתוני המדד המשותף למרכז הנדל"ן ולאתר יד2, הביקוש לשטחי משרדים ירד לאורך אפריל ב-28% - זאת לאחר ירידה בשיעור זהה במרץ. יש לזכור כי המשבר הקשה שפוקד את המשק פרץ באמצע מרץ, ובאפריל המשבר נוכח היטב לאורך כל החודש.

גם ההיצע, כאמור, ירד משמעותית באפריל – ב-11%. השטח הכולל, על פי הנתונים שנאספו על ידי אנשי יד2, הסתכם בחודש זה ב-601,440 מ"ר, זאת לעומת 766,782 מ"ר בתחילת השנה, בחודש ינואר 2020. מדובר בירידה של 21.5% בהיקף השטחים המוצעים להשכרה בתוך ארבעה חודשים בלבד. בכמות המשרדים נרשמה ירידה של 10% באפריל, ל-2,013 משרדים, זאת לעומת 2,229 במרץ ו-2,447 משרדים בינואר האחרון.

הירידה היא תוצאה של האטה כללית בשוק בעקבות משבר הקורונה והחגים. בחודש מאי, שבו חזר המשק לשגרה בהדרגה, החלה מגמת התאוששות כך שניתן לזהות עלייה בכל המדדים בהשוואה לחודשים מרץ ואפריל"

הירידה הגדולה ביותר מבחינת ערים, בכל הנוגע להיצע המשרדים להשכרה, התרחשה בהרצליה, באזור התעשייה שבהרצליה פיתוח, שם ירד שטח המשרדים להשכרה מ-91,363 מ"ר ל-71,487 מ"ר. גם באזור לב תל אביב נרשמה ירידה משמעותית, מ-93,626 מ"ר ל-76,204 מ"ר.

כזכור, במדד חודש מרץ של מרכז הנדל"ן ויד2 נרשמה עלייה אחת מפתיעה למדי – במחיר למ"ר בתחום הנדל"ן למשרדים. המחיר הממוצע למ"ר עמד באותו חודש על 72 שקל, ואילו באפריל ירד ב-5%, ל-68 שקל למ"ר. את הירידות הוביל פארק תעשייה אפק בראש העין, עם ירידה דרמטית מ-55 שקל למ"ר ל-45 שקל למ"ר; ירידה משמעותית נרשמה גם בירושלים, במרכז העיר, שם המחיר ירד מ-83 שקל למ"ר במרץ ל-76 שקל למ"ר באפריל.

מדד המשרדים, אפריל 2020: נמשכה הירידה בביקוש ובהיצעמדד המשרדים, אפריל 2020: נמשכה הירידה בביקוש ובהיצע

ניר חן, מנהל מחקר ביד2: "לפי מדד אפריל חלה ירידה בלוח הנדל"ן המסחרי, גם בהיצע המשרדים להשכרה וגם בביקוש למשרדים. הירידה היא תוצאה של האטה כללית בשוק בעקבות משבר הקורונה והחגים. בחודש מאי, שבו חזר המשק לשגרה בהדרגה, החלה מגמת התאוששות כך שניתן לזהות עלייה בכל המדדים בהשוואה לחודשים מרץ ואפריל".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:משרדיםבנייני משרדיםמדד המשרדיםמשבר הקורונהיד2נדל"ן
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...