לקראת פינוי-בינוי במתחם בן זכאי: המחוזית ירושלים הורתה על עצירת היתרי בנייה לתמ"א 38 במתחם

ההחלטה דוחה, הלכה למעשה, בקשות להיתרים שהוגשו עבור פרויקטים מסוג חיזוק ותוספת במתחם • המתחם משתרע על פני שמונה דונמים, שבהם חמישה מבנים ו-144 יחידות דיור, ויכלול בסוף התהליך 374 יח"ד

שיתוף הכתבה
שירה תלמי-באבאי, מכננת מחוז ירושלים במינהל התכנון. "קידום הקו הכחול פתח בפנינו אפשרויות ופתרונות מגוונים" (אלידור חדד)שירה תלמי-באבאי, מכננת מחוז ירושלים במינהל התכנון. "קידום הקו הכחול פתח בפנינו אפשרויות ופתרונות מגוונים" (אלידור חדד)

סנונית ראשונה בדרך לתחילתה של מגמה נרחבת? הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה במחוז ירושלים החליטה לאחרונה על עצירת היתרי בנייה במתחם בן זכאי, על סמך סעיפים 77-78 לחוק התכנון והבנייה, וזאת על מנת לאפשר קידום של תוכנית פינוי-בינו במתחם. המשמעות: תיאסר הוצאת היתרים לתוספות בנייה או יחידות דיור במתחם, וזאת לצורך הכנת תוכנית מפורטת להתחדשות המתחם כולו.

במנהל התכנון מעדכנים כי במתחם מקודמת יוזמה לפינוי-בינוי, במקביל לבקשה לתוספות וחיזוק מבנים בהתאם לתמ"א 38 (סוג 1) באחד המבנים בחלקה. עמדת הוועדה היא כי קידום מתווה של תוכנית לפינוי-בינוי במתחם עדיף, שכן הוא יאפשר תכנון איכותי יותר ויצירת שכונה טובה יותר הכוללת גם מענה לצרכים הציבוריים, כגון שטחים פתוחים ומבני ציבור. בהתאם לכך התקבלה ההחלטה על עצירת היתרי הבנייה שאינם נוגעים לתוכנית התחדשות זו.

"כזכור, המועצה הארצית לתכנון ובנייה החליטה לסיים את תוכנית המתאר הארצית לחיזוק מבנים קיימים בפני רעידות אדמה ( תמ"א 38 ) ב-1 באוקטובר 2022", נכתב בהודעת מנהל התכנון . "נקבע כי המתווה שיחליף את התמ"א יהיה בין היתר קידום התחדשות עירונית בראייה מתחמית, ולא ברמת הבניין הבודד. החלטת הוועדה המחוזית ירושלים כבר מבטאת הלכה למעשה את עקרונות המתווה החדש".

בהחלטת המועצה הארצית נקבע כי המתווה שיחליף את התמ"א יהיה בין היתר קידום התחדשות עירונית בראייה מתחמית. החלטת הוועדה המחוזית ירושלים כבר מבטאת הלכה למעשה את עקרונות המתווה החדש"

מתחם בן זכאי נמצא בין הרחובות בן זכאי, יהושוע בן נון וחיסדא בירושלים, בשכונת קטמון בעיר, לא רחוק מבית החולים משגב לדך. הוא חולש על שמונה דונמים, וכולל 144 יחידות דיור בחמישה מבני שיכון ישנים. לאחר יישום התוכנית וביצוע פינוי-בינוי במתחם, הוא יכלול 374 יחידות דיור. עוד מעדכנים במנהל התכנון כי מדובר במתחם שנמצא בצמוד לקו הכחול של הרכבת הקלה, "ועל כן מעודדת הוועדה המחוזית בנייה אינטנסיבית יותר ומעורבת שימושים לאורך צירים אלו בעיר".

מתכננת מחוז ירושלים במנהל, שירה תלמי-באבאי, ציינה כי "עם קידומו של הקו הכחול לאורך רחוב בן זכאי נפתחו בפנינו אפשרויות ופתרונות מגוונים יותר והם אלה שהובילו בין היתר לתמיכה בחלופת התחדשות עירונית , לעומת תוספות על פי תמ"א 38 . תוכנית להתחדשות עירונית תאפשר שילוב של בינוי נמוך יחסית לכיוון אזור המושבות ובינוי מגדלי לכיוון הצומת. זאת נוסף על היתרונות המיידיים של התחדשות עירונית, חניה תת-קרקעית, מרחב ציבורי איכותי, חיבורים ומעברים לרכבת הקלה, תוך חידוש וחיזוק אמיתי של יחידות הדיור".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:התחדשות עירוניתהמועצה הארצית לתכנון ובנייהמתכננת מחוז ירושליםמתחם בן זכאי ירושליםתמ"א 38שירה תלמי-באבאיהוועדה המחוזית לתכנון ובניהפינוי בינוי
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...