הופקדה התוכנית המפורטת להקמת הקמפוס הרפואי בביה"ח אסף הרופא

התוכנית כוללת גם יותר מ-55,000 מ"ר שטחי מסחר ותיירות, ומשתרעת על פני כ-1,115 דונם • ההרחבה תאפשר הוספת כ-1,500 מיטות לבית החולים, כחלק מהמענה הנדרש להיקף האוכלוסייה הצפוי בישראל ב-2045

שיתוף הכתבה
בית החולים אסף הרופא (אסף הרופא)בית החולים אסף הרופא (אסף הרופא)

כמעט 1.1 מיליון מ"ר של מוסדות רפואיים ומכונים, יותר מ-55,000 מ"ר של שטחי מסחר ותיירות, 250 יחידות דיור מיוחד ושטח כולל של כ-1115 דונם: התוכנית המפורטת להקמת הקמפוס הרפואי הענק במתחם המרכז הרפואי שמיר - אסף הרופא הופקדה לאחרונה על ידי הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה מרכז, לקראת מימושה בפועל – וזאת לטובת מתן מענה רפואי מתאים לאוכלוסייה של 14 מיליון איש הצפויה בישראל ב-2045, בטח ובטח באזור המרכז ובאזור המתפתח כיום בקצב אדיר סביב בית החולים אסף הרופא.

שטח התוכנית נמצא ממערב לכביש 44, בין באר יעקב לראשון לציון. הקמפוס יכלול את בית החולים הכללי אסף הרופא, בית חולים גריאטרי, בית החולים לבריאות הנפש באר יעקב, המעבדות הלאומיות והמכון לרפואה משפטית. התוכנית כוללת גם העתקה של מנחת המסוקים הקיים במתחם בית החולים למקום חדש. כדי לאפשר את יישום התוכנית צורפו לבית החולים עוד כ-150 דונם, כך ששטחו יהיה כ-413 דונם. התוכנית תאפשר הוספה של 1,500 מיטות אשפוז בבית החולים.

הופקדה התוכנית המפורטת להקמת הקמפוס הרפואי בביההופקדה התוכנית המפורטת להקמת הקמפוס הרפואי בביה

"צורכי בית החולים נגזרו מדרישות האזור שבית החולים ישרת, ומהצורך לשפר את השירותים הרפואיים שבית החולים מספק", מצוין בדברי ההסבר לתוכנית. "נוסף על כך מאפשרת התוכנית ריכוז שירותי הרפואה, על ידי יצירת קמפוס רפואי". התוכנית מאפשרת גם הריסת מבנים קיימים ובניית מבנים חדשים במקומם, "בהתאם לתוכנית הבינוי המנחה". 

נציין כי המתחם יוקם בסמוך לתוואי הקו החום של הרכבת הקלה, שיעבור למעשה בתחום בית החולים. על פי פרטי התוכנית, כל המבנים בקמפוס המיועדים לשמש כמרכזים לבריאות הציבור יהיו בני עשר קומות, ויכללו גם שש קומות תת-קרקעיות. 

כאמור, לבד משטחי הציבור העצומים – כ-1.076 מיליון מ"ר לאותם מרכזים רפואיים שיאוגדו תחת הקמפוס החדש, התוכנית מציעה גם ייעודים אחרים: 250 יחידות דיור לבית החולים הגריאטרי ולבית החולים לבריאות הנפש, 43,562 מ"ר למסחר ו-12,000 מ"ר שטחי תיירות. מגישי התוכנית הם משרד הבריאות ורשות מקרקעי ישראל. העורך הראשי הוא אדריכל אמיר קולקר ממשרד קולקר קולקר אפשטיין אדריכלים.

נזכיר כי תוכנית המתאר לעיר באר יעקב, הצמודה למתחם, אושרה למתן תוקף על ידי הוועדה המחוזית מרכז בסוף חודש פברואר האחרון. התוכנית מאפשרת תוספת של 7,700 יחידות דיור חדשות ל-19,300 שכבר אושרו בתוכניות קודמות – זאת במטרה לאפשר את צמיחת העיר ל-85,000 תושבים, לעומת כ-25,000 תושבים כיום. מספרים אלו ממחישים היטב את הצורך, המקומי והארצי, בהרחבת בתי חולים קיימים כדוגמת המרכז הרפואי שמיר - אסף הרופא.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:רשות מקרקעי ישראלמשרד הבריאותהמרכז הרפואי שמיר אסף הרופאבית החולים אסף הרופאאדריכל אמיר קולקרמשרד קולקר, קולקר אפשטיין אדריכליםהוועדה המחוזית לתכנון ובניה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...