אושרה למתן תוקף תוכנית המתאר לבאר יעקב: עוד 7,700 יח"ד – ואצטדיון חדש

התוכנית שואפת לספק מענה לצפי אוכלוסייה של 85,000 תושבים בעיר המתפתחת • תוספת זכויות בנייה בתוכנית – רק עם קידום קו המטרו או הקו החום המתוכננים באזור

שיתוף הכתבה
באר יעקב. בדרך לעיר עם 85,000 תושבים (שאטרסטוק)באר יעקב. בדרך לעיר עם 85,000 תושבים (שאטרסטוק)

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה במחוז מרכז אישרה למתן תוקף את תוכנית המתאר לבאר יעקב. התוכנית, שמקודמת ביוזמת רשות מקרקעי ישראל , משתרעת על שטח של 9,500 דונם, כולל תוספת חלקים ממחנה צריפין המתפנה. בסך הכול היא כוללת הוספה של 7,700 יחידות דיור חדשות, לצד כ-19,300 שכבר אושרו בעיר – במטרה לספק מענה לאוכלוסייה של 85,000 תושבים. כיום מונה העיר, שנחשבת לאחת המתפתחות באזור המרכז, כ-26,000 תושבים.

מרבית יחידות הדיור הנוספות במסגרת התוכנית יוקמו בתחום מחנה צריפין הסמוך, ונוסף על יחידות הדיור היא מקצה שטחים ציבוריים הדרושים עבור מוסדות ציבור ושטחים פתוחים בשטח של 650,000 מ"ר, ובתוכם פארק עירוני חדש בהיקף של 1,066 דונם ומבנים כלל עירוניים, לרבות בית עירייה, מגרשי ספורט ואף אצטדיון כדורגל חדש. כמו כן, התוכנית קובעת את רחוב נעמי שמר כרחוב העירוני הראשי לעיר. על פי התכנון הרחוב יתאפיין בעירוב שימושים של מגורים, מסחר ותעסוקה, ובנייה לגובה לאורכו. 

אישור תוכנית מתאר לבאר יעקב מקשרת בין כל חלקי העיר, החדשים והוותיקים, על ידי ציר תחבורה ציבורית, והופכת את הישוב מיישוב סמי-כפרי ליישוב עירוני בעל פוטנציאל פיתוח כלכלי ואורבני איכותי

בהחלטה התייחסה הוועדה לאפשרות לתוספת זכויות בנייה על רקע התכנון המתהווה למערכות הסעת המונים ולקידום תוכנית המתאר הארצית למטרו. הוועדה ציינה כי היות שהקמת הקו החום מוטלת בספק, ומקומן של תחנות המטרו עדיין אינו ידוע בוודאות, אין מקום בעת הזו להעצים זכויות במסגרת התוכנית הכוללנית. "כאשר תהיה ודאות בדבר ביצוע הקו החום או המטרו, ניתן יהיה לקדם תוכניות לתוספת זכויות ושימושים לאורך ציר הרק"ל וסביב תחנות המטרו, מבלי שהתוספות יהוו סתירה לתוכנית זו", כך נכתב בהחלטה. 

מתכנן מחוז מרכז, גיא קפלן, ציין כי "אישור תוכנית מתאר לבאר יעקב מקשרת בין כל חלקי העיר, החדשים והוותיקים, על ידי ציר תחבורה ציבורית, והופכת את הישוב מיישוב סמי-כפרי ליישוב עירוני בעל פוטנציאל פיתוח כלכלי ואורבני איכותי. התוכנית נתנה דגש להמשך פיתוח מעבר לתוכנית המתאר בצורך בקיום תחבורה ציבורית רבת קיבולת". 

נזכיר שוב כי באר יעקב נחשבת לאחד היישובים המתפתחים ביותר כיום באזור המרכז, ולאחד המבוקשים ביותר. לראיה: בשתי ההגרלות האחרונות של תוכנית מחיר למשתכן היישוב המבוקש ביותר היה באר יעקב – עם 5,185 נרשמים בהגרלת דצמבר האחרון, ועוד 5,177 נרשמים בהגרלה האחרונה, שנסגרה בסוף החודש שעבר.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:תוכנית מתארתוכנית מתארהוועדה המחוזית לתכנון ובנייה מחוז מרכזגיא קפלןהמטרו של גוש דןמחיר למשתכן
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...