מספרים חיוביים לקבוצת חג'ג' בצל משבר הקורונה

החברה מדווחת גם על רווח נקי של 37 מיליון שקל ברבעון • שורת הרווח – "בעיקר כתוצאה ממכירת שטחי המסחר בפרויקט איינשטיין בולווארד''

שיתוף הכתבה
האחים צחי ועידו חג'ג', בעלי קבוצת חג'ג' (טל צ'יקורל)האחים צחי ועידו חג'ג', בעלי קבוצת חג'ג' (טל צ'יקורל)

תוצאות יפות לקבוצת חג'ג' ברבעון הראשון של 2020, בצל משבר הקורונה: החברה מדווחת כי הונה העצמי נכון ל-31 במרץ עמד על כ-561 מיליון שקלים, גידול של יותר מ-20% לעומת הרבעון המקביל אשתקד – רבעון שבו המשק התנהל בצורה חופשית לכל אורכו, כזכור – שבו ההון העצמי עמד על 465 מיליון שקל. הקבוצה גם רשמה מתחילת השנה הכנסות בסך 93 מיליון שקל, ורווח נקי של 37 מיליון שקל.

החברה הציגה ברבעון הראשון של השנה איתנות פיננסית וגידול משמעותי בהון העצמי, לצד המשך פיתוח והשבחת נכסים. החברה נהגה באחריות תקציבית וערב המשבר הייתה בנזילות של 150 מיליון שקלים"

"שורת הרווח שרשמה החברה נובעת בעיקר כתוצאה ממכירת שטחי המסחר במתחם איינשטיין 33ב', שהינו חלק מפרויקט 'איינשטיין בולווארד' שמקימה הקבוצה בצפון תל אביב", נכתב בהודעתה. "מכירה זו הניבה לקבוצה הכנסות בסך כ-61 מיליון שקלים. ארגון קבוצות רכישה ומכירת זכויות במקרקעין הניבו לקבוצה הכנסות של כ-31 מיליון שקלים נוספים".

בדו"ח מוקדשת פסקה גם למשבר הקורונה, כמובן, ובה נכתב כי במהלך המשבר המשיכה החברה בפעילותה השוטפת, מכרה דירות, המשיכה בהליכי תכנון ובנייה ואף קיבלה אישור מעיריית ת"א לתוכנית העיצוב שהגישה לגבי פרויקטים למגורים ולמסחר שהיא בונה ברחוב איינשטיין – אישור שהינו תנאי הכרחי בדרך לקבלת אישור בנייה. החברה מציינת גם את העסקה הגדולה בפארק בבלי בתל אביב, שיצאה לדרך לצד חברת י.ח דמרי. 

בהקשר זה מעדכנת החברה בדו"ח על קבלת מימון בנקאי בסך 270 מיליון שקלים, לפני כחודש (בעיצומו של המשבר), עבור עסקת בבלי, וזאת חלף הלוואה קיימת של 120 מיליון שקל, שבמסגרתה כיווצה החברה את הריבית משישה מיליון שקל לארבעה מיליון שקל. "נוסף על כך, קיבלה החברה אישור למסגרת מימון מגוף מוסדי בסך של כ-40 מיליון שקלים. שתי ההלוואות ישמשו את חג'ג' לצורך מימון רכישת הקרקע בפרויקט בבלי, ולקידום הליכי בנייה בפרויקטים של הקבוצה ברחוב איינשטיין בתל אביב, ובמלון שהיא מתכננת במרינה הרצליה". 

קבלת הלוואות בתקופה מאתגרת זו מהווה הבעת אמון גדולה מאוד מצד המערכת הבנקאית והגופים המוסדיים באשר להתנהלותה הפיננסית של החברה, לעמידתה בכלל התחייבויותיה ולאיתנותה הכספית"

כזכור, החברה דיווחה לאחרונה על התפתחות חיובית באשר לפרויקט אינפיניטי – הפרויקט שבמתחם סומייל במרכז תל אביב - שיאפשר לה לחדש את קידום הפרויקט ולהשלים את בנייתו של מגדל היוקרה בן 50 הקומות, ואת הבניין המרקמי שלצידו, בן שש הקומות.

מקבוצת חג'ג' נמסר: "החברה הציגה ברבעון הראשון של השנה איתנות פיננסית וגידול משמעותי בהון העצמי, לצד המשך פיתוח והשבחת נכסים שבבעלות הקבוצה. החברה נהגה באחריות תקציבית וערב המשבר הייתה בנזילות של 150 מיליון שקלים, שאפשרו לה לנצל הזדמנות ולקנות במחיר משתלם קרקע מבוקשת בבבלי. 

קבלת הלוואות מגופים בנקאיים ומוסדיים בתקופה מאתגרת זו מהווה הבעת אמון גדולה מאוד מצד המערכת הבנקאית והגופים המוסדיים באשר להתנהלותה הפיננסית של החברה, לעמידתה בכלל התחייבויותיה ולאיתנותה הכספית".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:י.ח דמריקבוצת חג'ג'משבר הקורונהמתחם סומיילפארק בבלימגדל אינפיניטיאיינשטיין בולווארדצחי ועידו חג'ג'צחי חג'ג'עידו חג'ג'עיריית תל אביב-יפו
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...