בכ-60 מיליון שקל: מגדלי הים התיכון רוכשת קרקע בחיפה

בית הדיור המוגן יוקם בשטח שבו נמצא כיום מלון "הר הכרמל", שאינו פעיל • המתחם החדש יכלול עד כ-350 יחידות דיור מוגן, ובהתאם להתקדמות הליכי התכנון

שיתוף הכתבה
דורון ארנון, מנכ"ל רשת מגדלי הים התיכון (יח"צ)דורון ארנון, מנכ"ל רשת מגדלי הים התיכון (יח"צ)

רשת בתי הדיור המוגן מגדלי הים התיכון הודיעה היום (ד') כי התקשרה בהסכם אופציה לרכישת קרקע המשתרעת על שטח של כ-7,754 מ"ר בעיר חיפה, במרומי הכרמל, במטרה להקים במקום בית דיור מוגן ראשון של הרשת באזור הצפון, שיכלול עד כ-350 יחידות דיור. מדובר בעסקת אופציה, שנחתמה לתקופה של ארבע שנים תמורת כ-60 מיליון שקל. הרוכשת תוכל לבטל את הסכם האופציה בתוך 120 יום.

כיום ממוקם על הקרקע שמתעתדת הרשת לרכוש מלון "הר הכרמל", מלון ותיק שאינו פעיל. על פי ההסכם תקבל הרשת, לתקופת האופציה, את האחריות על ניהול התהליך התכנוני עבור המוכר, על מנת להפוך את הקרקע לכשירה להקמת פרויקט דיור מוגן, שעשוי גם לכלול ייעודים נוספים. עוד סוכם כי היא תוכל לממש את האופציה, על פי שיקול דעתה, ולרכוש את הקרקע אם תהליכי התכנון יבשילו.

נוסף על כל אלו, נקבעו בהסכם הרכישה הוראות בדבר אופן חלוקת מיסים ותשלומי חובה, כך שמס שבח מקרקעין, מס הכנסה ומס רכוש, אם יחולו בגין מכירת המקרקעין, ישולמו על ידי המוכרת. לגבי היטלי ההשבחה נקבע מנגנון חלוקה בין הרוכשת והמוכרת. "מגדלי הים התיכון התחייבה לערוב כלפי הרוכשת בערבות מתמדת בלתי מוגבלת בסכום, למילוי כל התחייבויות הרוכשת על פי הסכם האופציה ולהבטחת זכויות המוכרת", כך נכתב בהודעת הרשת לרשות לניירות ערך.

מדובר באזור מבוקש בעיר הגדולה ביותר בצפון. אנו מקווים שבמאמץ משותף עם רשויות התכנון נצליח להקים פרויקט בסטנדרטים הגבוהים ביותר, לרווחת תושבי העיר והסביבה בני הגיל השלישי"

רשת מגדלי הים התיכון מקימה בימים אלה בית דיור מוגן ברחובות, שיכלול 250 יחידות דיור, ולאחרונה גם זכתה במכרז של רשות מקרקעי ישראל לרכישת קרקע בפארק איילון שבהרי ירושלים, להקמת בית הדיור המוגן התשיעי של הרשת, שיכלול כ-500 יחידות דיור. הרשת סיימה את שנת 2019 עם הכנסות בסך של כ-195 מיליון שקל, ועם רווח נקי בסך של כ-81 מיליון שקל.

מוטי קירשנבאום, יו"ר מגדלי הים התיכון: "המקום האטרקטיבי, באזור הכרמל שבעיר חיפה, היווה עבורנו שיקול משמעותי בבחירה, שכן מדובר באזור מבוקש בעיר הגדולה ביותר בצפון. אנו מקווים שבמאמץ משותף עם רשויות התכנון נצליח להקים פרויקט בסטנדרטים הגבוהים ביותר, לרווחת תושבי העיר והסביבה בני הגיל השלישי. 

לאחר השלמת כל הפרויקטים של הרשת, הנמצאים כיום בשלבי תכנון וביצוע שונים, תימנה רשת מגדלי הים התיכון יותר מ-2,500 יחידות דיור, תנהל 11 בתי דיור מוגן ותחזק את מיצובה כחברה המובילה בישראל בתחום. העסקה הנוכחית הינה נדבך נוסף במסגרת אסטרטגיית הפיתוח העסקי של הרשת, שנועדה לתמוך בהיערכותנו לעלייה העקבית והמתמדת בביקוש לדיור מוגן הנרשמת בישראל בשנים האחרונות".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:הרשות לניירות ערךדיור מוגןמגדלי הים התיכוןמוטי קירשנבאוםדורון ארנון
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...