מנהל התכנון בכל זאת יעבור מהאוצר לפנים?

השר הודיע רשמת כי הוא עוזב את משרד הבריאות, ועל פי ההערכות ימונה לשר הבינוי והשיכון • האם ידרוש לקבל לידו גם את מנהל התכנון וגם את רשות מקרקעי ישראל?

שיתוף הכתבה
יעקב ליצמן. שר הבינוי והשיכון הבא? (אתר הכנסת)יעקב ליצמן. שר הבינוי והשיכון הבא? (אתר הכנסת)

השמועות הפכו לעובדה בשטח: שר הבריאות, יעקב ליצמן, הודיע אתמול (ש') על כך שהוא עוזב את המשרד. על פי ההערכות ליצמן, ששימש כעשור בתפקיד שר הבריאות, ימונה לתפקיד שר הבינוי והשיכון בממשלה החדשה שעליה סיכמו לאחרונה בנימין נתניהו ובני גנץ. אם כך יהיה, הוא יחליף בתפקיד את ד"ר יפעת שאשא-ביטון, שמשמשת בו מאז ינואר 2019.

כעת נותר לראות כיצד יתחלקו התחומים במשרד, ואילו גופים יפעלו תחת אחריותו של השר החדש, אם אכן יתמנה לתפקיד. אחד מ"תפוחי האדמה הלוהטים" מבחינה זו הוא כמובן מנהל התכנון , שפעל בשנים האחרונות תחת משרד האוצר. שר הפנים הנוכחי, אריה מכלוף דרעי, שאמור להיות שר הפנים גם בממשלה החדשה, כבר התבטא בעבר נגד המהלך להעביר את המנהל למשרד האוצר, והצהיר שיפעל להחזירו למשרד הפנים. 

"זו הייתה טעות גורלית לקחת את מנהל התכנון ממשרד הפנים", אמר השר דרעי בפברואר 2019, במסגרת MUNI-EXPO 2019, ועידת השלטון המקומי לחדשנות. "זה טוב ויפה לבנות 20 אלף יחידות פה ושם, אולם אי-אפשר לתכנן ולהגדיל ערים ללא מנהל תכנון בידי משרד הפנים". 

מנגד, לא מעט קולות כבר התבטאו בעבר לטובת השארת מנהל התכנון תחת משרד האוצר. אחד מהם הוא יהודה כתב, יו"ר התאחדות הקבלנים והבונים תל אביב-בת ים, שדיבר על כך בריאיון מיוחד למרכז הנדל"ן באוקטובר האחרון, לאחר סבב הבחירות השני שנערך בשנה שעברה:

עם זאת, מאז הודעתו הרשמית של ליצמן על עזיבת משרד הבריאות, הפרסומים מדברים על כך שהשר המיועד למשרד השיכון והבינוי דורש תיק מורחב, שכולל גם את מנהל התכנון וגם את רשות מקרקעי ישראל – אשר פועלת גם היא תחת משרד האוצר כיום.

נזכיר כי לאחרונה קראה מנכ"לית מנהל התכנון , דלית זילבר, לראשי המשק, לאפשר את הרחבת פעילותו של המנהל בעת הזו, כדי לתרום להעלאת קצב אישור התוכניות, שירד משמעותית בשל ההגבות שהוטלו על המשק בעקבות התפשטות נגיף הקורונה. מעניין יהיה לראות אם למעבר של ליצמן למשרד הבינוי והשיכון עם מנהל התכנון , תהיה השפעה מהבחינה הזו – או שהנחיה בעניין תינתן עוד לפני שייקבעו המינויים למשרדים השונים באופן סופי.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:רשות מקרקעי ישראלמנהל התכנוןמשרד הבינוי והשיכוןמשרד האוצריעקב ליצמןמשרד הבריאותמשבר הקורונהמשרד הפניםאריה דרעי
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...