מנהל התכנון: קידום התוכנית האסטרטגית ל-2040 נעצר

בין אמצע מרץ לאמצע אפריל אושרו 1,800 יח"ד בלבד, לעומת יותר מ-10,000 בתקופה המקבילה אשתקד • דלית זילבר: "במתכונת הנוכחית לא נוכל לעמוד באתגרים המרכזיים''

שיתוף הכתבה
מנכ"לית מנהל התכנון, דלית זילבר. "ירידה חדה במספר הדיונים שהתקיימו בוועדות המחוזיות" (יח"צ)מנכ"לית מנהל התכנון, דלית זילבר. "ירידה חדה במספר הדיונים שהתקיימו בוועדות המחוזיות" (יח"צ)

מנכ"לית מנהל התכנון , דלית זילבר, קוראת לבכירי המשק להורות על הרחבת העבודה במנהל ובמוסדות התכנון. במכתב ששלחה לפרופ' דניאל הרשקוביץ, נציב שירות המדינה, ולשי באב"ד, מנכ"ל משרד האוצר, היא כותבת: "מיום 22.03.2020 הארגון פועל במתכונת מצומצמת (30% עובדים נדרשים). בנסיבות אלו לא נוכל לעמוד באתגרים המרכזיים העומדים בפנינו כגוף המכולל צמיחה במשק הישראלי, ותיפגע עמידת מנהל התכנון ביעדים שנקבעו לו לפי תכנית עבודה מאושרת לשנת 2020".

זילבר מפרטת כיצד משפיע המשבר על פעילות מוסדות התכנון: קידום התוכנית האסטרטגית לשנת 2040 נעצר; נגרמה פגיעה קשה לתוכניות מתאר מפורטות, כמו גם לתוכניות מתאר ארציות ומחוזיות, לתוכניות מתאר כוללות ולתוכניות מתאר לתשתיות לאומיות; נרשמה פגיעה בפעילות לשכות התכנון המחוזיות; פעילות אגף הרגולציה נפגעה גם היא; ונרשמה פגיעה גם בפעילות אגפי התמך.

מנהל התכנון: קידום התוכנית האסטרטגית ל-2040 נעצרמנהל התכנון : קידום התוכנית האסטרטגית ל-2040 נעצר

זילבר מגדילה ועושה כשהיא מפרטת במכתב על ההשלכות גם מבחינה מספרית: לדבריה, בין אמצע מרת לאמצע אפריל 2020 התקיימו במוסדות התכנון המחוזיים ובוותמ"ל 284 דיונים על 270 תוכניות, לעומת 666 דיונים על 650 תוכניות אשתקד; באותה תקופה השנה אושרו במוסדות הללו 74 תוכניות הכוללות 1,800 יחידות דיור, לעומת 299 תוכניות עם 10,500 יחידות דיור אשתקד; בוותמ"ל היו אמורות להתאשר כ-80,000 יח"ד עד לסוף השנה, וכעת נראה כי הצפי הוא לאישור של מחצית הכמות - כ-40,000 יח"ד בלבד.

לעיון במכתב המלא לחצו כאן

לסיכומו של ענין קוראת זילבר למקבלי ההחלטות להגדיל את מצבת העובדים של מנהל התכנון ולהרחיב את פעילותו, "לאור העובדה כי משק הבנייה הוגדר כמגזר חיוני בתקנות למשק לשעת חירום של משרד האוצר, ולאור המשמעות הקריטית של עבודת מנהל התכנון להמשך תפקוד המשק, וכדי לצמצם ככל האפשר את ההאטה הצפויה במשק ולהבטיח את המשכיות פעילותו.

ללא הגדלת מצבת העובדים של מנהל התכנון היקף העבודה יישאר מוגבל, ועלול בסופו של יום להביא לצמצום משמעותי של היצע הדיור, לפגיעה ביזמים ולהכניס למיתון את שוק הנדל"ן, אשר מוגדר לא אחת כקטר של המשק".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:מנהל התכנוןדלית זילברמשרד האוצרמשבר הקורונהשי באב"דפרופ' דניאל הרשקוביץנציב שירות המדינההוועדות המחוזיות
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...