תוכנית פינוי-בינוי בשלום אש בפ"ת פורסמה למתן תוקף; 750 יח"ד במקום 220

מדובר בפרויקט שקידמה עיריית פתח תקווה, אשר יבוצע על ידי חברת י.ח דמרי • הפרויקט יכלול גם פינוי של שמונה חנויות במתחם והקמת שטח ציבורי של שמונה דונמים

שיתוף הכתבה
הדמיית מתחם שלום אש בפ"ת (לאה רובננקו אדריכלים)הדמיית מתחם שלום אש בפ"ת (לאה רובננקו אדריכלים)

התקדמות בתוכנית פינוי-בינוי ברחוב שלום אש שבשכונת נווה גן בפתח תקווה: העירייה הודיעה היום (ג') על פרסום למתן תוקף של התוכנית, שבמסגרתה ייבנו 750 יחידות דיור חדשות במקום כ-220 יחידות דיור ישנות. ההודעה יצאה לאחר חתימה רשמית של החוזה בין העירייה לבין היזם, י.ח דימרי. 

מהעירייה נמסר כי מדובר בתוכנית שבמשך תקופה ארוכה לא חל בה כל שינוי, עוד לפני כניסתו לתפקיד של ראש העיר החדש, רמי גרינברג. "עם חתימת ההסכם שוחררו החסמים, והתוכנית תצא לפועל תוך הגדלת השטחים הציבוריים", נמסר מהעירייה. 

מדובר בסך הכול בחמישה מגרשי מגורים, שביניהם ייסללו שבילי מעבר להולכי רגל המייצרים קשר בין רחוב אורלוב לבין שטח ציבורי שיוקם בסמוך, על פני שמונה דונמים

במסגרת הפרויקט, שמובל על ידי המנהלת העירונית להתחדשות עירונית – כרמים, יפונו כ-220 יח"ד קטנות וכשמונה חנויות בבניינים ותיקים, וייבנו 750 יח"ד בבניינים בני 32 קומות. מדובר בסך הכול בחמישה מגרשי מגורים, שביניהם ייסללו שבילי מעבר להולכי רגל המייצרים קשר בין רחוב אורלוב לבין שטח ציבורי שיוקם בסמוך, על פני שמונה דונמים. על פי המתווה שהוסכם, התוכנית המעודכנת מוסיפה שטח קרקע למבנה ציבור ומגדילה את סך השטחים המותרים לבנייה, כך שניתן יהיה לבנות מבנה שבו עד חמש קומות לטובת שימוש ציבורי. 

בתוכנית נקבעה האפשרות ליצור כניסות לחניונים לרכב פרטי גם מרחוב אורלוב הסמוך, בתיאום עם חברת נת"ע המבצעת את פרויקט הרכבת הקלה שיעבור בין היתר ברחוב זה. כמו כן, מבני המגורים יהיו מחויבים בתחזוקה באמצעות חברה מנהלת, במטרה לשמור על איכות הפרויקט לאורך זמן. לצד תוכנית הבנייה, כולל ההסכם גם העתקת ציורי הקיר מהקונסרבטוריון הישן לזה החדש, הקמת בית כנסת וגינה שכונתית.

מעבר לנראות, ההתחדשות העירונית תכניס אוכלוסיות חזקות לשכונות הוותיקות ותשפר את מעמדן בכל הפרמטרים. אנחנו נמשיך במגמה זו מתוך מטרה לפתח את פ"ת ולחזק את העיר ואת התושבים"

ראש העיר רמי גרינברג: "לשמחתי המאמצים שלנו לשחרור החסמים כדי לאפשר בנייה, לצד פתרונות מסחר, מבני ציבור ותנועה, מניבים פרי. במהלך השנה האחרונה פתח תקוה חווה תנופה בנושא ההתחדשות העירונית. כפי שאמרתי בעבר, האזורים הוותיקים בעיר הם ליבה הפועם של פתח תקוה ואנחנו פועלים בכל האמצעים העומדים לרשותנו כדי שישובו להיות הגאווה של תושבי העיר. מעבר לנראות, ההתחדשות העירונית תכניס אוכלוסיות חזקות לשכונות הוותיקות ותשפר את מעמדן בכל הפרמטרים. אנחנו נמשיך במגמה זו מתוך מטרה לפתח את פ"ת ולחזק את העיר ואת התושבים".
 
נזכיר כי רק לאחרונה פרסמנו כאן על אישור מטעם הוותמ"ל לפרויקט אחר שתבצע י.ח דמרי, "מתחם הסביון" באור יהודה, אשר במסגרתו ייבנו 808 יחדות דיור חדשות במקום 184 יחידות דיור קיימות במבנים ישנים. הפרויקט נמצא בסמוך לצומת סביון.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:י.ח דמרינת"עמתחם הסביוןעיריית פתח תקווהמתחם שלום אשרמי גרינברגפינוי בינוי
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...