הוותמ"ל אישרה את תוכנית הפינוי-בינוי במתחם הסביון באור יהודה

זאת לאחר שהודיעה על הפקדתה בתחילת ספטמבר האחרון • האישור ניתן לראשונה במתכונת ועידה מרחוק, בהתאם להנחיות מנהל התכנון

שיתוף הכתבה
הדמיית "מתחם הסביון" (מילוסלבסקי אדריכלים)הדמיית "מתחם הסביון" (מילוסלבסקי אדריכלים)

כשבעה חודשים לאחר שהופקדה, תוכנית "מתחם סביון" באור יהודה מקבלת את אישור הוותמ"ל: הוועדה לקידום מתחמים מועדפים לדיור אישרה לאחרונה את התוכנית, שכוללת 808 יחידות דיור חדשות במקום 184 יחידות דיור קיימות, 1,000 מ"ר עבור שטחי מסחר, 12,000 מ"ר עבור מבני ציבור וכן שטח ציבורי פתוח. 106 מתוך כלל יחידות הדיור במתחם יהיו דירות קטנות.

כאמור, הוותמ"ל מאשרת את התוכנית לאחר שבספטמבר האחרון הודיעה על הפקדתה באופן רשמי. האישור לתוכנית נעשה במסגרת דיון ראשון של הוותמ"ל שהתקיים במתכונת של וידאו מרחוק (ZOOM), בהתאם לנוהל פעילות מוסדות התכנון שקידם מנהל התכנון תחת מגבלות המשק בימי משבר הקורונה, ועל פי הנחיות משרד הבריאות. 

התכנית משתרעת על שטח של 29 דונם, וממוקמת מדרום לצומת סביון, בשכונת קריית גיורא שהינה שכונה ותיקה בעלת נגישות תחבורתית לקו הסגול העתידי של הרכבת הקלה. התוכנית קודמה במסגרת מסלול פינוי-בינוי, והיא קובעת כי 808 יחידות הדיור החדשות ייבנו בשמונה מבני מגורים משולבי מסחר, בגובה של עד 18 קומות. במתחם מצויים כיום תשעה מבנים, במצב פיזי ותחזוקתי ירוד. 

תמהיל הדירות בתוכנית מגוון וכולל דירות קטנות ודירות גדולות, ובכך מאפשר לאוכלוסייה הקיימת ולאוכלוסייה חדשה ומגוונת להיות חלק מהשכונה"

"תמהיל הדירות בתוכנית מגוון וכולל דירות קטנות ודירות גדולות, ובכך מאפשר לאוכלוסייה הקיימת ולאוכלוסייה חדשה ומגוונת להיות חלק מהשכונה", נכתב בהודעת המנהל. "מלבד יחידות הדיור, התוכנית כוללת 12,000 מ"ר עבור מבני ציבור לרווחת התושבים הן במגרשים נפרדים והן בקומות הקרקע של בנייני המגורים, וכן עיבוי שטחי ציבור קיימים. כמו כן יוקם במסגרת התוכנית שטח ציבורי פתוח, בסמוך לפארק קנדה העירוני, אשר יאפשר חיבור להולכי רגל, בין ציר הרכבת הקלה וכביש 461, אל תוך השכונה והעיר. עוד ניתן בתוכנית דגש על חיזוק קישוריות ונגישות להולכי רגל ויצירת מרחב משותף עבור דיירי המתחם.

התכנון נעשה תוך שיתוף ועבודה שוטפת מול נציגות דיירים פעילה. תכנון המתחם נערך תוך התייחסות למערך התחבורה הציבורית באזור, הכולל את הקו הסגול של הרכבת הקלה ונתיב 'מהיר לעיר', זאת בראיית פני עתיד וחשיבות ההסתמכות על תחבורה ציבורית". התוכנית קודמה על ידי חברת י.ח.דמרי , בשיתוף עיריית אור יהודה ובאמצעות משרד מילוסלבסקי אדריכלים .

הוותמהוותמ

מתכננת הוותמ"ל, דקלה פרסיקו: "למרות משבר הקורונה שאנו נמצאים בעיצומו, ברור לנו שאסור להקפיא את משק הדיור ועלינו להמשיך ולקדם תוכניות למגורים ככל הניתן. הוותמ"ל התכנסה היום לישיבה ראשונה על גבי ממשק של חיבור מרחוק, ואישרה תכנית חשובה להתחדשות עירונית באור יהודה. התוכנית במתחם הסביון מהווה הזדמנות לדיירים המתגוררים במתחם לחידוש המצב הקיים בשכונה. היא קודמה בשיתוף פעולה עם הדיירים ועם הרשות המקומית, תוך הקפדה על מתן פתרונות לכלל הסוגיות באופן שיאפשר את מימושה בשנים הקרובות". 

אור יהודה היא אחת מהערים הנמצאות במוקד הפעילות של הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, עם תכנון בהיקף של יותר מעשרה מיליון שקלים, ופעילות יזמים ענפה"

יו"ר הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, חיים אביטן, ציין כי "אור יהודה היא אחת מהערים הנמצאות במוקד הפעילות של הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, עם תכנון בהיקף של יותר מעשרה מיליון שקלים, ופעילות יזמים ענפה. זוהי התוכנית השנייה בעיר המאושרת בוותמ"ל, דבר שמאפשר הוצאה לפועל של התחדשות עירונית בהיקף מאסיבי בעיר. התוכנית שאושרה מתבססת על תוכנית האב לשכונת קריית גיורא, אשר הוכנה במימון הרשות הממשלתית ואושרה בשנה שעברה. זהו צעד נוסף ומשמעותי בדרכה של אור יהודה להפוך לעיר מתחדשת, בעלת סביבת מגורים בטוחה וממוגנת יותר".
 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:מנהל התכנוןהתחדשות עירוניתי.ח דמריהרשות הממשלתית להתחדשות עירוניתחיים אביטןמילוסלבסקי אדריכליםמתחם הסביוןעיריית אור יהודהדקלה פרסיקופינוי בינוי
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...