חדשות הנדל"ן בצל הקורונה: החברות ממשיכות להעריך את נזקי המשבר

בעקבות הודעת סגל הרשות לניירות ערך, עוד ועוד חברות דוחות את פרסום הדו"ח לסוף אפריל • מרבית החברות לא צופות פגיעה משמעותית במצבן – כל עוד המשבר לא יתארך

שיתוף הכתבה
ענף הנדל"ן בצל משבר הקורונה (שאטרסטוק)ענף הנדל"ן בצל משבר הקורונה (שאטרסטוק)

• חברות רבות ממשיכות לדווח לרשות לניירות ערך על תחזיותיהן באשר להשפעות משבר הקורונה על פעילותן. ככלל, הרוב המכריע של החברות צופות כי בשל איתנותן הפיננסית ההשפעה לא תהיה משמעותית – כל עוד המשבר לא יימשך זמן רב וההגבלות יוסרו בטווח הקרוב. משבר ממושך צפוי, עם זאת, להשפיע השפעה רבה על החברות, כך על פי דיווחיהן.

• חברות רבות מודיעות, במקביל, על דחיית פרסום הדו"ח התקופתי שלהן לשנת 2019. בימים כתיקונים – וכפי שכבר הספיקו לעשות כמה חברות – הדו"חות הכספיים לשנה החולפת מפורסמים בסביבות החודשים פברואר-מרץ בשנה החדשה. סגל הרשות לניירות ערך אישר מתן ארכה לתאגידים לפרסום הדו"ח התקופתי, עד לסוף חודש אפריל, וכמה וכמה חברות כבר ניצלו זאת כדי להודיע על דחיית מועד הפרסום.

• קבוצת לוינשטין ורשת מלונות אטלס הודיעו כי הן תורמות חדרים במלון שדות שבמתחם בית החולים אסף הרופא, למען הצוות הרפואי. השתיים הודיעו כי הן מעמידות 15 חדרים בבית המלון לטובת הצוותים הרפואיים, שישמשו את הצוות למנוחה ולהתארגנות ברגעי הפנאי המעטים.

חדשות הנדלחדשות הנדל

חדשות נדל"ן שאינן קשורות במשבר הקורונה:

• ערן קונפינו מונה לאחרונה לתפקיד המשנה למנכ"ל קבוצת בסט , ויכהן תחת מנכ"ל הקבוצה, אליאס טנוס. קונפינו נכנס בימים האחרונים לתפקידו במקום יגאל מור, שסיים את תפקידו לאחר כשלוש שנים בחברה. קונפינו, 48, הוא רו"ח בעל תואר ראשון במנהל עסקים והתמחות בחשבונאות. הוא כיהן בשש השנים האחרונות כסמנכ"ל הכספים של אפקון החזקות , ולפני כן שימש כ-11 שנים במגוון תפקידי ניהול כספים בחברת אלקטרה.

ערן קונפינוערן קונפינו

• קבוצת אלדד פרי החלה במהלך להפיכתה לחברה העוסקת בנדל"ן יזמי: לאחרונה המירה הקבוצה 100 דירות שנרכשו באמצעות קבוצת רכישה במתחם השופטים ברמלה לפרויקט יזמי, ורכשה קרקע צמודה בכ-51 מיליון שקל. הפרויקט יכלול בסך הכול כ-230 יח"ד שיבנו בחמישה בניינים. 100 דירות בפרויקט שווקו בעבר במסגרת קבוצת רכישה, והחברה פנתה לחברי הקבוצה והציעה להם לבטל את העסקה ולרכוש את הדירות במודל יזמי המעניק להם את כל הזכויות בהתאם לחוק מכר דירות.

חדשות הנדלחדשות הנדל

• חברת לסיכו מודיעה כי החליטה על מיזוג חברת הבת שלה, לסיכו ייזום והנדסה אזרחית, לתוכה. בכפוף להוראות הסכם המיזוג, החברות המתמזגות יתמזגו באופן שחברת היעד תתמזג עם ולתוך החברה הקולטת, בדרך של מיזוג סטטוטורי ובאופן שהחברה תקלוט את כל פעילותה, התחייבויותיה ונכסיה של חברת היעד. הנהלת החברה סבורה כי המיזוג אינו מהותי בהתחשב בכך שחברת היעד הינה, נכון למועד המיזוג, חברת בת בבעלות מלאה של החברה ומאוחדת בדוחותיה הכספיים.

• חברת צרפתי צבי ובניו עדכנה השבוע את הרשות לניירות ערך כי חתמה על הסכם מימון לליווי הפרויקט שהיא מקדמת בכפר שלם בתל אביב. ההסכם כולל מסגרת אשראי בסך כולל של עד 185.5 מיליון שקל, צמוד למדד תשומות הבנייה. בפרויקט ייבנו 90 יחידות דיור חדשות.

קבוצת אלמוג מדווחת כי פרויקט "אלמוג יגאל אלון" שלה בהרצליה מתאכלס. בשלב ראשון קיבלו את דירותיהם 12 הדיירים הוותיקים, ולאחריהם הרוכשים החדשים. מדובר בפרויקט שהחל את דרכו כפרויקט תמ"א 38 /1 חיזוק מבנים, אך כבר בתחילת הדרך החליטו שני הצדדים לשנות כיוון ולבחור באפשרות של הריסה ובנייה. במסגרת הפרויקט הרסה החברה בניין מגורים שכלל 12 דירות ובמקומו בנתה בניין חדש בן שבע קומות, הכולל 29 יח"ד וחניון תת-קרקעי.

חדשות הנדלחדשות הנדל

• חברת ניצן גרופ הודיעה כי החל אכלוס פרויקט היוקרה שלה ברחוב גאולה בתל אביב - פרויקט LOCATION 187 הכולל שני בניינים בני 14 ו-10 קומות ובהם 91 דירות. על התכנון אמון האדריכל גידי בר אוריין והפנטהאוזים מעוצבים על ידי אדריכל פיצו קדם.

חדשות הנדלחדשות הנדל

יתד החברה לתמ"א 38 הודיעה כי זכתה בטופס 4 עבור הפרויקט שהיא מקימה ברחוב הצנחנים 4 בחולון. זאת לאחר דיון חוזר בבקשה של החברה. מדובר בפרויקט תמ"א 1/38 שבו נוספו שתי קומות לבניין קיים, ובוצעה הריסה חלקית של קומה מפולשת. בסך הכול נוספו לבניין שמונה דירות חדשות.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:קבוצת משולם לוינשטיןהרשות לניירות ערךהתחדשות עירוניתתמ"א 38קבוצת בסטטופס 4קבוצת אלמוגפרקליטות המדינהמשבר הקורונהרשת מלונות אטלסערן קונפינואליאס טנוסלסיכוצרפתי צבי ובניוניצן גרופיתד התחדשות עירונית בע"מאלדד פרי
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...