"דחיית התשלומים שהציעה רמ"י – בושה"; "רלוונטי לעשרה קבלנים לכל היותר"

הודעת הרשות מאתמול נקלטה היטב אצל אנשי הענף – אבל לא כולם מרוצים ממנה, בלשון המעטה • "הטבה שלא עולה לממשלה כסף, ולא באמת עוזרת לרוב החברות"

שיתוף הכתבה
עדיאל שמרון, מנכ"ל רמ"י. ביקורת מצד קבלנים ויזמים על הרשות (שלומי יוסף)עדיאל שמרון, מנכ"ל רמ"י. ביקורת מצד קבלנים ויזמים על הרשות (שלומי יוסף)

ההקלות שמציעה רשות מקרקעי ישראל לענף הנדל"ן – מינוריות ולא מספיקות? כזכור, אתמול (ג') הודיעה רמ"י על דחיית התשלומים הקבועים בשוברי התשלום שהונפקו על ידה, עד לסוף החודש הבא. נראה כי ההחלטה הזו, שניתנה לצד שורה של תקנות חדשות מצד הממשלה, ממש לא מספקת קבלנים ויזמים רבים.

עפרה חדד, סמנכ"לית חברת יורו ישראל ומבעליה, מסרה כי "אין ספק שכל דחייה זו עזרה. עם זאת, לפי הכותרת ניתן להבין שזו עזרה לכל הקבלנים והיזמים, אבל בסך הכול מדובר על קבלנים ויזמים שזכו לאחרונה במכרזים ששווקו על ידי רמ"י ומשרד הבינוי והשיכון, ודחו להם תשלומים על הקרקע והפיתוח. זו בושה, זה רלוונטי אולי לעשרה קבלנים שזכו במכרזים כאלו. זו לא עזרה לענף כולו. המדינה מנסה לייצר כותרות במקום לעזור לענף כולו בדרכים אחרות, ולא חסרות כאלו".
 
אבי כראל, יזם קומפלקס מלון בראון 42 מעלות באילת: "אני מברך על החלטת רמ"י ועל כל החלטה של רשות ממשלתית או מקומית נוספת, להקלה ולדחיית תשלומים כזו או אחרת, אך מי שחושב שדחייה של חודש מספיקה – טועה. משבר הקורונה לא יסתיים בעוד חודש ואנו נראה את ההשלכות שלו עוד הרבה אחרי שמצב החירום יוסר, ולכן המדינה ורשויותיה צריכות להכניס את היד עמוק לכיס כדי לתת אמון ליזמים ולעסקים לחזרה ל'עסקים כרגיל' כמה שיותר מהר. המשבר יחלוף מתישהו ותפקידה של המדינה (ורמ"י בראשה) להחזיר את חלקי המשק לשגרה מהירה באמצעות מענקים והקלות, ולא רק בדחייה מינורית של תשלומים".
 
שמחה גרידינגר, יו"ר ובעלים של קבוצת נתיב פיתוח נדל"ן: "הממשלה מציעה פה עזרה מינורית. היא יצאה בכותרת עם הטבה שלא עולה לה כסף, אבל לא באמת עוזרת לרוב החברות, כי בעוד חודש הן הרי יצטרכו לשלם. העזרה האמיתית שתוכל להניע את השוק גם בימים אלו, היא הקלות דווקא על ציבור רוכשי הדירות. לדוגמה פטור ממס רכישה, הקטנת המיסוי על משקיעים ועוד. היות שענף הנדל"ן הוכרז ענף חיוני, והעבודה בשטח נמשכת, החזרת הרוכשים לבצע רכישות תסייע מאוד".

 

כפי שפורסם אתמול, רמ"י אפשרה את דחיית מועדי התשלום עבור התשלומים הקרובים בשוברי התשלום עד סוף אפריל, והתשלומים יתבצעו ללא תוספת ריבית והצמדה. הרשות הדגישה כי ההחלטה על דחיית התשלומים לא חלה על תשלום תמלוגים לרמ"י מכל סוג שהוא.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:רשות מקרקעי ישראלשמחה גרידינגרמשבר הקורונהאבי כראלעפרה חדדענף הנדל"ן
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...