אלרוב נדל"ן סוגרת את מלונותיה בישראל, בצרפת ובהולנד בשל הקורונה

החברה עדכנה כי היא שוקלת גם את סגירת המלון שלה בלונדון • "צפויה השפעה מהותית לרעה על הרווחיות התפעולית מפעילותה המלונאית של החברה

שיתוף הכתבה
אלפרד אקירוב, בעל השליטה באלרוב נדל"ן. "החברה פועלת לצמצום הוצאותיה" (התאחדות התעשיינים)אלפרד אקירוב, בעל השליטה באלרוב נדל"ן. "החברה פועלת לצמצום הוצאותיה" (התאחדות התעשיינים)

המשבר הכלכלי כבר כאן – והוא הולך ומחריף: חברת אלרוב נדל"ן , אשר הייתה אחת הראשונות שדיווחה על אפשרות לפגיעה בתוצאותיה וברווחיה בעקבות משבר הקורונה, מעדכנת את תחזיתה, והיא קודרת עוד יותר. החברה עדכנה אתמול (ה') את הרשות לניירות ערך כי בשל המשבר ההולך ומתמשך הנובע מההנחיות והמגבלות מחשש להתפשטות נגיף הקורונה, היא סוגרת את שלושת מלונותיה בירושלים, בפריז ובאמסטרדם, ובוחנת גם את סגירת המלון שלה בלונדון.

"על פי הערכה נוספת אשר ביצעה החברה, צפויה להיות השפעה מהותית לרעה על הרווחיות התפעולית מפעילותה המלונאית, הן בישראל והן באירופה, בשנת 2020 בהשוואה לשנה המקבילה", כותבת החברה בדיווח העדכני לרשות לניירות ערך. "עיקר הירידה נובע מביטול הזמנות קיימות, וכן מירידה בהזמנות עתידיות ומהנחיות הרשויות הרלבנטיות בעולם ובישראל, אשר השלכותיהן משפיעות, בין היתר, גם על התיירות בארץ ובאירופה. 

כמו כן, ולאור הודעות ודיווחים של כמה שוכרים בשדרת האזור המסחרי ממילא (לדוגמה - חברת פוקס-ויזל בע"מ, קבוצת זארה ישראל וקסטרו מודל בע"מ) בנושא סגירת חנויות בבעלותם, החברה מעדכנת כי בשלב זה היא בוחנת הודעות אלה.

החברה פועלת לצמצום הוצאותיה והתאמתן לפעילות החברה בתקופה הנוכחית בצל אירוע נגיף הקורונה, בין היתר על דרך של סגירת פעילות בתי המלון בישראל, סגירת בתי המלון בפריז ואמסטרדם וכן בחינת סגירת בית מלון החברה בלונדון"

לאור האמור לעיל החברה פועלת לצמצום הוצאותיה והתאמתן לפעילותה בתקופה הנוכחית בצל אירוע נגיף הקורונה, בין היתר על דרך של סגירת פעילות בתי המלון בישראל, סגירת בתי המלון בפריז ואמסטרדם וכן בחינת סגירת בית מלון החברה בלונדון בהתאם להנחיות הרשויות הרלבנטיות המקומיות בכל מדינה, ובסיוע הרשויות הרלבנטיות, לרבות ביטול מיסי עירייה, דחיית תשלומים, השתתפות בשכר עובדים, אפשרות למתן אשראי וצמצום כוח האדם של החברה".

איירפורט סיטי: "לקראת סוף חודש מרץ 2020 תודיע החברה לשוכריה על החלטותיה"

חברת איירפורט סיטי עדכנה גם היא את הרשות לניירות ערך בדבר ההתפתחויות האחרונות, והתמקדה בעיקר בהשלכות הירידה בנפח הקונים במרכזים המסחריים – השלכות הנוגעות הן לשוכריה והן לה עצמה: "בעקבות ההנחיות האחרונות שפורסמו על ידי גורמי הממשלה השונים במאמץ למנוע את התפשטות נגיף הקורונה, קיימת ירידה דרסטית בתנועת הקונים בקניונים, במרכזי הקניות הפתוחים ובתחנות המרכזיות של החברה, דבר הגורם לפגיעה בהכנסות של שוכריה השונים של החברה ועלול להביא לפגיעה בתשלום דמי השכירות והניהול לחברה.

החברה הודיעה לשוכריה כי היא מודעת למצב, המשליך בצורה מהותית על פעילותם, ושידרוש גם התייחסות מיוחדת מצידה, וכי לקראת סוף חודש מרץ 2020 תודיע החברה לשוכריה על החלטותיה בקשר לחיובים הכספיים העתידיים, וזאת בשים לב להתפתחויות עד כה ולאלו שעוד צפויות להתרחש.

החרפת הנחיות הגורמים המוסמכים במאמץ לבלום את התפשטות הנגיף, לרבות הנחיות הבידוד השונות, גורמת גם לפגיעה בכוח אדם ובאספקת חומרים וציוד לפרויקטים השונים של החברה, דבר העלול לגרום לעיכובים בלוחות הזמנים"

נוסף על כך יצוין כי החרפת הנחיות הגורמים המוסמכים במאמץ לבלום את התפשטות הנגיף, לרבות הנחיות הבידוד השונות, גורמת גם לפגיעה בכוח אדם ובאספקת חומרים וציוד לפרויקטים השונים של החברה המצויים בשלבי הקמה, דבר העלול לגרום לעיכובים בלוחות הזמנים להשלמת הפרויקטים. נכון למועד דוח זה, אין ביכולת החברה לאמוד באופן כמותי את היקף הירידה בהכנסות השוכרים ואת ההשלכות הכספיות הנגזרות מכך על החברה, כמו גם את הפגיעה בפרויקטים היזמיים של החברה. 

היקף ההשפעה של נגיף הקורונה על פעילות החברה ייגזר, בין היתר, ממשך הזמן שיידרש למיגור או לבלימת התפשטות הנגיף, אשר קיימת אי-ודאות לגביו. עם זאת, להערכת החברה, נכון למועד זה איתנותה הפיננסית של החברה, לרבות יתרות המזומנים שברשותה ומסגרות האשראי הבלתי מנוצלות שלה, יאפשרו לחברה להתמודד בהצלחה עם השלכות המגפה".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:הרשות לניירות ערךאיירפורט סיטיאלפרד אקירובמשבר הקורונהאלרוב נדל"ןקניון ממילא
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...