חזרה
להורדת אפליקציה

אישום נגד אורן קובי - בעלי אדמה וטרה; "גנב 26 מיליון שקל"

פרקליטות מחוז ת"א מאשימה את קובי שפיתה אזרחים להשקעות בנדל"ן וגנב מהם כספים • ניר ישראלי, סמנכ"ל המכירות, וסימה דן, אימו של קובי, מואשמים גם הם בפרשה

עודכן לאחרונה:
"הנאשמים הציגו מצג שווא באשר להיתכנות הגבוהה של הפשרת הקרקע" (שאטרסטוק)

פיתוי וניצול אזרחים תמימים, הסתרת עבר בעייתי, הצגת מצג שווא, הפעלת קמפיין פרסום אגרסיבי, הבטחות שווא – וגניבת יותר מ-26 מיליון שקל. אלו המעשים המיוחסים לאורן קובי, ניר ישראלי, סימה דם ושלוש חברות בבעלותו של קובי, במסגרת כתב אישום שהגישה היום (ד') פרקליטות מחוז תל אביב (פלילי) לבית המשפט המחוזי בעיר. כתב האישום כולל שורה ארוכה של עבירות: קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, רישום כוזב במסמכי תאגיד, איסור הלבנת הון, מסירת מידע כוזב במטרה למנוע דיווח ועבירות על פי פקודת מס הכנסה.
 
על פי כתב האישום, שהוגש על ידי עורכי הדין איתי פרוסט ואלעד ברק, אורן קובי - בעלים ומנכ"ל של החברות א.ר. לוגיסטיקה נדל"ן (חברת "אדמה"),צ.א.י לוגיסטיקה נדל"ן (חברת "טרה") ואב.צ – פעל בין השנים 2013 ל-2016 "למימוש תוכנית מרמה, אשר במסגרתה ניצל את שאיפתם ותקוותם של אזרחים מכל שכבות האוכלוסייה להשקעת כספם בעסקת מקרקעין נושאת פוטנציאל לרווח גדול, במטרה ליצור עבורו תזרים מזומנים גדול ככל הניתן אשר נגנב בידיו למימון הוצאותיו והוצאות חברת אדמה וטרה, וכן לשם תשלום חובותיו, סגנון חייו הראוותני ולשם צבירת נכסים אישיים".

קובי, ישראלי וחברות אדמה וטרה פיתו את המתלוננים, אזרחים שחיפשו השקעה משתלמת בקרקע, להפקיד בידם כספים על אתר בהציגם במרמה את העסקאות כאפיק השקעה בעל רווחיות גבוהה – בדרך של מצגי שווא בדבר מהות העסקה, ערך הקרקע כשלעצמו, פוטנציאל עליית ערך הקרקע, ההיתכנות הגבוהה של הפשרת הקרקע והאפשרות לבניית דירות מגורים

בכתב האישום כלולים, כאמור, עוד שני אנשים פרט לקובי עצמו: ניר ישראלי, שכיהן כסמנכ"ל מכירות בחברות אדמה וטרה, ושימש כיד ימינו של קובי על פי הפרקליטות; וסימה דן, שהיא אימו של קובי. לפי כתב האישום, קובי פעל לצד השניים למימוש תוכנית המרמה שלו.

הפרקליטות מפרטת על מנגנון משומן ומחושב למדי שהפעילו השלושה, לטענתה, במטרה להוציא לפועל את תוכניתם: ראשית, בשנים 2014-2012 הסתיר קובי את כישלונותיו העסקיים וחובותיו מן העבר, בכוונה לאפשר גיוס הון להקמת חברת אדמה ולהפעלתה. בין היתר עשה זאת על ידי רישום כוזב של סימה דן, אימו, וניסים צדוק כבעלים ודירקטורים בחברת אדמה - אף שלא היה להם כל חלק בבעלות בה או בניהולה. על סמך מצג זה קיבלו קובי וחברת אדמה את הזכות לפתוח חשבונות בנק וקיבלו במרמה אשראי בנקאי והלוואות.

בכוונה להגדיל ככל הניתן את מספר הקורבנות הפוטנציאלי אשר יגדיל את תזרים המזומנים שיעמוד לרשותו של קובי, ועל בסיס מצגי השווא, הפעילו קובי, ישראלי והחברות מערך פרסום, איתור ומשיכת קורבנות נרחב, ואגרסיבי ושכרו עובדים בעלי ניסיון בתחום המכירות אשר הונחו להפעיל במעמד המפגש 'מכבש לחצים' בתואנות שונות"

בהמשך פיתו קובי, ישראלי וחברות אדמה וטרה את המתלוננים, אזרחים שחיפשו השקעה משתלמת בקרקע, להפקיד בידם כספים על אתר בהציגם במרמה את העסקאות כאפיק השקעה בעל רווחיות גבוהה – בדרך של מצגי שווא בדבר מהות העסקה, ערך הקרקע כשלעצמו, פוטנציאל עליית ערך הקרקע, ההיתכנות הגבוהה של הפשרת הקרקע והאפשרות לבניית דירות מגורים. הנאשמים אף שכנעו את המשקיעים בחוסר הסיכון בעסקאות והבטיחו כי כספיהם יישמרו בנאמנות.

"השתמש בכספים לתשלום חובותיו, למימון סגנון חייו הראוותני ולשם צבירת נכסים"

"במסגרת תוכנית המרמה, ועל מנת ליצור מצג שווא של ביטחון, חוסן כלכלי ואמינות לקובי, לחברות ולרווחיות העסקאות, שכר ושיפץ קובי משרדים יוקרתיים עבור חברות אדמה וטרה בעלויות גבוהות, ויצר מצג שקרי לפיו העסקאות והליך הפשרת הקרקע מקודמים ומלווים על ידי משרדי עורכי דין ואדריכלים מפורסמים", נכתב בכתב האישום. "בכוונה להגדיל ככל הניתן את מספר הקורבנות הפוטנציאלי אשר יגדיל את תזרים המזומנים שיעמוד לרשותו של קובי, ועל בסיס מצגי השווא, הפעילו קובי, ישראלי והחברות מערך פרסום, איתור ומשיכת קורבנות נרחב, ואגרסיבי ושכרו עובדים בעלי ניסיון בתחום המכירות אשר הונחו להפעיל במעמד המפגש 'מכבש לחצים' בתואנות שונות ותוך הצגת מצגים כוזבים". הנאשמים אף הבטיחו למתלוננים כי יוכלו לקבל את כספם בחזרה אם ישנו את דעתם או אם העסקה לא תצא אל הפועל.

במטרה למקסם את רווחיו מהגניבה, דיווח קובי בכזב לרשויות המס על הוצאותיו הפרטיות, בהיקף של כ-4,751,342 שקל, כאילו היו אלו הוצאותיה של חברת אדמה במסגרת פעילותה העסקית ולשמה, ובכך פעל להקטין במרמה ובכזב את חבותו ואת חבות חברת אדמה וא.ב.צ לתשלום מס הכנסה"

בכתב האישום נטען כי במסגרת תכנית המרמה, ועל סמך מצגי השווא, קיבלו קובי, ישראלי וחברות אדמה וטרה מהמתלוננים 26,481,607 שקל במרמה. "לאחר שהופקדו הכספים בחשבונות הבנק של החברות, קובי גנב אותם בכך שהשתמש בהם למימון הוצאותיו והוצאות החברות, לתשלום חובותיו, למימון סגנון חייו הראוותני ולשם צבירת נכסים אישיים", מפרט כתב האישום. "במטרה למקסם את רווחיו מהגניבה, דיווח קובי בכזב לרשויות המס על הוצאותיו הפרטיות, בהיקף של כ-4,751,342 שקל, כאילו היו אלו הוצאותיה של חברת אדמה במסגרת פעילותה העסקית ולשמה, ובכך פעל להקטין במרמה ובכזב את חבותו ואת חבות חברת אדמה וא.ב.צ לתשלום מס הכנסה".

באשר לישראלי טוענת הפרקליטות כי הוא פעל לביצוע קבלת דבר במרמה עם קובי בכך שעזר ליישם בפועל את תוכנית המרמה המדוברת. סימה דן, לדברי הפרקליטות, שימשה "אשת קש" וביצעה עם קובי עבירות שונות - קבלת דבר במרמה, רישום כוזב במסמכי תאגיד ומניעת דיווח לפי חוק איסור הלבנת הון. היא עשתה זאת "בכך שנרשמה ודיווחה במקום קובי, בכזב, כבעלים וכמנהלת יחידה של חברת אדמה, והצהירה בכזב כי היא נהנית יחידה בחשבונות הבנק של חברת אדמה", כך על פי כתב האישום. התיק נחקר על ידי מפלג הונאה תל אביב במשטרת ישראל בשיתוף פעולה עם פקיד שומה חקירות חיפה והצפון ברשות המיסים.

כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!
כתבות נוספות שיעניינו אותך
  • © כל הזכויות שמורות למרכז הנדל"ן ישראל - סקאלה ד.מ בע"מ Scala Group D.M
search