גם בפעם השנייה: IDE ו-Hutchison עולות לשלב הסופי במכרז שורק

ועדת המכרזים הבין-משרדית החליטה לבחון מחדש את הליך הבחירה במכרז למתן ההתפלה – וקבעה שוב, כמו באוגוסט האחרון, כי שתי החברות הן העולות לשלב הסופי

שיתוף הכתבה
מתקן ההתפלה הקיים בשורק (יח"צ)מתקן ההתפלה הקיים בשורק (יח"צ)

לאחר בחינה מחודשת של הדברים - IDE ו-Hutchison הן העולות לשלב הסופי, שלב ה-BAFO של המכרז להקמת מתקן ההתפלה החדש, שורק 2. כך בישר היום (ב') משרד האוצר. לאחר שבמהלך השבועות האחרונים דנה ועדת המכרזים הבין-משרדית מחדש בזהות העולות לשלב הסופי, הגיעה הוועדה למסקנה כי השתיים שנבחרו הן בכל זאת שתי החברות שראויות לעלות לשלב זה.

מדובר בוועדת מכרזים בין-משרדית להתפלת מי ים המשותפת למשרדי האוצר, האנרגיה, רשות המים וחברת ענבל, שבראשה עומד איציק מרמלשטיין - מנהל יחידת תשתיות ופרויקטי PPP באגף חשב הכללי. בתחילת נובמבר האחרון ביטלה הוועדה את החלטתה מאוגוסט, בדבר העולות לשלב ה-BAFO ((Best & Final Offer במכרז, זאת כחלק מדיון בבית המשפט המחוזי בירושלים בעתירה מנהלית שהגישה חברת 4A. בעקבות העתירה החליטה הוועדה לדון בהחלטתה מחדש, לאחר בחינה נוספת של כלל הטענות, הסוגיות והשיקולים הרלוונטיים להחלטה.

ממשרד האוצר נמסר כי ברקע הדברים עמד אירוע החריגות ברמת המליחות במים המותפלים אשר סיפק מתקן התפלה שורק 1 - חריגה שאומנם הייתה נמוכה משמעותית מהמגבלה הנקובה בתקנות בריאות העם למי שתייה, אך חרגה מהחוזה שנחתם בין המדינה לבין מתקן ההתפלה. בעקבות חריגה זו הוקם צוות אכיפה ייעודי לבדיקת החריגה, וזה הגיע למסקנה כי בשנים הקרובות יספק המתקן למשק המים הישראלי כ-30 מיליון קוב מים ללא עלות. עדכון זה פורסם גם הוא היום על ידי דוברות משרד האוצר.

הוועדה הבין-משרדית להתפלת מי ים קיימה במהלך השבועות האחרונים מספר רב של דיונים, שבהם דנה לעומק בכל הסוגיות הרלוונטיות. נוסף על כך, פגשו חברי הוועדה את מנכ"ל משרד האנרגיה אודי אדירי, אשר סקר את עבודת ועדת הבדיקה שהוקמה על מנת לבחון את אירוע החריגה במליחות"

במקביל להתרחשות זו, כאמור, קיימה הוועדה הבין-משרדית להתפלת מי ים במהלך השבועות האחרונים "מספר רב של דיונים, שבהם דנה לעומק בכל הסוגיות הרלוונטיות", לשון הודעת משרד האוצר. "נוסף על כך, פגשו חברי הוועדה את מנכ"ל משרד האנרגיה אודי אדירי, אשר סקר את עבודת ועדת הבדיקה שהוקמה על מנת לבחון את אירוע החריגה במליחות, וכן קיבלה את עמדת פרקליטות המדינה לפיה אין מקום לפתוח בחקירה פלילית מול המתקן.  

בסיום הליך זה, החליטה הוועדה כי חברות IDE ו-Hutchison הן העולות לשלב הגמר של המכרז. הצעותיהן של שתי החברות צמודות ועומדות על כ-1.6 שקל לקוב מים, מחיר הנמוך בכ-0.5 שקל לעומת המחיר הנמוך ביותר לקוב מים המשולם כיום". 

ההחלטה על הקמת מתקן ההתפלה בשורק התקבלה לאחר רצף של שנות בצורת, ועל מנת לאפשר את המשך אספקת המים הסדירה למשק בעתיד. המתקן צפוי להיות הגדול מסוגו בעולם, עתיד לייצר כ-200 מיליון מטר קוב מים בשנה, ויעלה את סך ייצור המים במתקני ההתפלה ל-785 מלמ"ק בשנה, כמות השווה לכ-85% מסך הצריכה הביתית והעירונית כל שנה.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:הוועדה הבין-משרדית להתפלת מי יםמתקן ההתפלה בשורקמשרד האוצרHutchisonIDE
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...