הכשרת הישוב מקדמת: מיזוג של כל חברות הבת בנדל"ן לתוך החברה

החברה הודיעה כי היא נמצאת בהליכים מתקדמים מאוד לריכוז הנדל"ן המקומי תחתיה – וכבר קיבלה את אישור רשות המיסים לכך • שווי נכסיה בישראל: 1.143 מיליארד שקל

שיתוף הכתבה
עופר נמרודי, מבעלי השליטה בהכשרת הישוב. הפעילות הנדל"נית המקומית תרוכז כולה תחת החברה (ורדי כהנא)עופר נמרודי, מבעלי השליטה בהכשרת הישוב. הפעילות הנדל"נית המקומית תרוכז כולה תחת החברה (ורדי כהנא)

חברת הכשרת הישוב של עופר נמרודי הודיעה היום (ה') כי היא מקדמת מהלך למיזוג כל חברות הבת העוסקות בתחום הנדל"ן המניב בישראל – שיתמזגו הלכה מעשה לתוכה. החברה אף מדווחת כי קיבלה על כך אישור מרשות המיסים.

על פי דיווח החברה לרשות לניירות ערך, היא נמצאת "בהליכים מתקדמים מאוד לקראת שינוי מבנה, בדרך של מיזוג סטטוטורי של חברות הנדל"ן הפרטיות בישראל מקבוצת החברה, הפועלות בתחום הנדל"ן, באופן שהחברות המתמזגות יעבירו את בעילותן, נכסיהן והתחייבויותיהן לחברה, והן תחוסלנה ללא פירוק, באופן שכלל הנדל"ן המניב של הכשרת הישוב בישראל ירוכז תחת החברה".

הליכים מתקדמים מאוד לקראת שינוי מבנה, בדרך של מיזוג סטטוטורי של חברות הנדל"ן הפרטיות בישראל מקבוצת החברה, הפועלות בתחום הנדל"ן, באופן שהחברות המתמזגות יעבירו את בעילותן, נכסיהן והתחייבויותיהן לחברה, והן תחוסלנה ללא פירוק"

כחלק מהפעולות הנדרשות להשלמת השינוי המבני קיבלה החברה את החלטת המיסוי מרשות המיסים למהלך, והיא כוללת כמה סעיפים המתווים את דרך המיזוג מבחינה מיסויית. כך למשל קבעה הרשות כי "רווח או הפסד הון (לרבות שבח) ממכירת נכסים שיועברו לחברה (כחברה קולטת במיזוג) מאחת החברות המתמזגות לא יוּתר בקיזוז מול רווח או הפסד בחברה, במשך 5 שנים מסוף 2019. על אף האמור, יותרו בקיזוז רווח או הפסד ממכירת נכס כל עוד מקור הרווח או ההפסד הינו מאותה ישות שהחזיקה בנכס הנמכר עובר למועד המיזוג לצורכי מס".

עוד קבעה הרשות כי על הכשרת הישוב להחזיק ברוב הנכסים שהיו ברשותה ערב מועד המיזוג לצורכי מס, וכן ברוב נכסיה של כל חברה מתמזגת שהועברו אליה במסגרת עסקת המיזוג, במשך שנתיים ממועד המיזוג לצורכי מס.

רווח או הפסד הון ממכירת נכסים שיועברו לחברה מאחת החברות המתמזגות לא יוּתר בקיזוז מול רווח או הפסד בחברה, במשך 5 שנים מסוף 2019. על אף האמור, יותרו בקיזוז רווח או הפסד ממכירת נכס כל עוד מקור הרווח או ההפסד הינו מאותה ישות שהחזיקה בנכס הנמכר עובר למועד המיזוג לצורכי מס"

הכשרת הישוב מדווחת כי מלבד אישור הרשות, שכבר התקבל כאמור, טעון שינוי מבנה החברה קבלת הסכמות של צדדים שלישיים, לרבות בנקים ומחזיקי אגרות חוב. בשל כך, נכון לעכשיו לא יכולה החברה להעריך מתי יתרחש המיזוג בפועל.

יש לציין כי על פי דו"חות החברה לרבעון השלישי של 2019, יש בידיה (דרך חברות הבת שלה, כמובן), נכסי נדל"ן מניב בשווי של 1.143 מיליארד שקל בישראל בלבד. סך כל שווי נכסיה, בישראל ובחו"ל, מסתכם ב-2.293 מיליארד שקל. כידוע, החברה פועלת באמצעות חברות בנות גם באירופה, ובעיקר בפולין.

הרווח התפעולי השנתי של החברה ב-2019, בכל הנוגע לנכס הנדל"ן בישראל, צפוי להגיע לכ-259 מיליון שקל, כפי שמספרים נתוני הדו"ח הרבעוני (מתוך מצגת החברה למשקיעים, שהוגשה גם היא לאחרונה לרשות לניירות ערך):

הכשרת הישוב מקדמת: מיזוג של כל חברות הבת בנדלהכשרת הישוב מקדמת: מיזוג של כל חברות הבת בנדל

לאחרונה דיווחה החברה כי זכתה בהיתר הריסה לבית מעריב – המבנה המיתולוגי בדרך בגין בתל אביב – שתחתיו תקים את "מגדל יעקב נמרודי", מגדל משרדים שבו מקווה החברה לקבל היתר לבניית 60 קומות. נכון להיום, ההיתר מאפשר הקמה של עד 42 קומות בפרויקט.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:נדל"ן מניבהרשות לניירות ערךעופר נמרודיבית מעריבהכשרת הישובמגדל יעקב נמרודי
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...