שיכון ובינוי תקים זרוע דיור להשכרה ותתעדף פיתוח מקרקעין

הקבוצה מעדכנת את האסטרטגיה העסקית – ותבחן גם הגדלת פעילות בהתחדשות עירונית • דו"ח החברה פורסם: הכנסות של 4.723 מיליארד שקל עד סוף הרבעון השלישי

שיתוף הכתבה

קבוצת שיכון ובינוי הודיעה היום (ה') כי היא מעדכנת את האסטרטגיה העסקית שלה, בהתאם להחלטת הדירקטוריון מאתמול – ונדמה כי אחד הפרטים המעניינים מבין עקרונות האסטרטגיה החדשה הוא האמון בתחום הדיור להשכרה. 

החברה העבירה לרשות לניירות ערך דו"ח מפורט על עקרונות האסטרטגיה, הנוגע לכל הסקטורים שבהם פועלת החברה בשנים האחרונות. בתחום הנדל"ן נקבע כי הקבוצה תיתן עדיפות לפיתוח מרבית המקרקעין שברשותה על פני מכירתם, וכן להמשך רכישה של קרקעות לייזום מגורים ולפיתוחן. עוד בכוונת הקבוצה "לפתח את תחום הנדל"ן המניב, הן באזורי הפעילות הקיימים והן בערים נוספות בעולם, תוך מיקוד בתחום המשרדים. נוסף על כך, מתכננת הקבוצה להקים זרוע דיור להשכרה ומעונות סטודנטים, ולפעול בתחום הדיור המוגן". 

בתחום ייזום המגורים בכוונת הקבוצה לבחון גידול של הפעילות בתחום ההתחדשות העירונית בישראל ופעילות אל מול קבוצות רכישה, וכן תבחן פעילות במגזר היוקרה ופעילות בפרויקטי מחיר למשתכן . עוד תפעל הקבוצה להאצת היקפי הייזום בנתיב המסורתי.

יש לציין כי היום פורסם גם הדו"ח הרבעוני של החברה לרבעון השלישי, ובו פירוט גם על ביצועי החברה בתחום הנדל"ן למגורים. כפי שניתן ללמוד מהנתונים, רשמה החברה בשלושת החודשים הראשונים של השנה עלייה מרשימה בהיקף העבודות בתחום בישראל, אך לראשונה זה ארבע שנים חוותה ירידה מסוימת בפעילות באירופה (הנתונים – מתוך המצגת שהוגשה לרשות לניירות ערך):

שיכון ובינוי תקים זרוע דיור להשכרה ותתעדף פיתוח מקרקעיןשיכון ובינוי תקים זרוע דיור להשכרה ותתעדף פיתוח מקרקעין

בתחום האנרגיה מתכוונת הקבוצה לנצל את הפעילות הבינלאומית שלה להרחבת פעילות האנרגיה המתחדשת לאירופה, ארה"ב ואפריקה, בין היתר באמצעות מיזוגים ורכישות, ותמשיך להרחיב את פעילות האנרגיה בישראל.

בתחום קבלנות התשתיות והבנייה בכוונת הקבוצה "לקחת חלק פעיל בשוק התשתיות הלאומיות באזורי הפעילות של החברה, אשר נמצאים בתנופה, וכן להרחיב את פעילותה בתחום הבנייה לשוק הפרטי - למגורים, למשרדים ולמסחר". הקבוצה תפעל להשבחת החברה הקבלנית המקומית בארה"ב, icon+i, ולהעמקת חדירה לשוק הקבלנות האמריקאי. בתחום הקבלנות באפריקה תפעל הקבוצה למיקוד גאוגרפי בדרך של צמצום מספר מדינות הפעילות והתמקדות בכלכלות חזקות.

מטרת האסטרטגיה החדשה של החברה היא התמקדות בשיפור הביצועים העסקיים תוך האצת הפעילות והגדלת צבר העסקאות הפוטנציאלי במרבית הפעילויות, וכן בשינוי התרבות הארגונית, בין השאר, על מנת לחזק סינרגיות בין כלל מגזרי פעילות הקבוצה"

בתחום הזכיינות הקבוצה תפעל "להרחבת תיק נכסי התשתית שלה ולקיחת חלק פעיל בפיתוח, בייזום ובהקמה של פרויקטי תשתית לאומיים (מסוג PPP) בישראל, בארה"ב וכן בשווקים נוספים. כמו כן תפעל החברה לפיתוח ולהשבחה של תיק הנכסים הקיים, וליצירת תזרימי מזומנים יציבים וצומחים לטווח הארוך מהפעלה של פרויקטי תשתית לאומית".

ככלל, מטרת האסטרטגיה החדשה של החברה היא התמקדות בשיפור הביצועים העסקיים "תוך האצת הפעילות והגדלת צבר העסקאות הפוטנציאלי במרבית הפעילויות, וכן בשינוי התרבות הארגונית, בין השאר, על מנת לחזק סינרגיות בין כלל מגזרי פעילות הקבוצה". אסטרטגיית הקבוצה תבוסס על מעבר לאסטרטגיית השאת ערך, תוך חיזוק הבסיס המניב ושינוי מדיניות המימושים. נוסף על כך, הקבוצה תפעל לשימור ואף לשיפור רמת הציות בקבוצה.

הכנסות של כמעט 5 מיליארד שקל בשלושת הרבעונים

כאמור, במקביל לפרסום האסטרטגיה העסקית החדשה של הקבוצה, פרסמה היום שיכון ובינוי את הדו"ח הרבעוני שלה, המדווח על מצבה של החברה נכון לסוף הרבעון השלישי של 2019. הדו"ח מציג הכנסות של 4.723 מיליארד שקל בשלושת הרבעונים יחד, ורווחים של 426.2 מיליון שקל – עלייה של 96.8% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד.

שיכון ובינוי תקים זרוע דיור להשכרה ותתעדף פיתוח מקרקעיןשיכון ובינוי תקים זרוע דיור להשכרה ותתעדף פיתוח מקרקעין

עיקר ההכנסות ב-2019 הגיעו מעבודות קבלנות שביצעה החברה, והזרימו לקופתה הכנסות של כמעט 4 מיליארד שקל. צבר ההזמנות של החברה עומד, נכון לסוף הרבעון השלישי, על 13.078 מיליארד שקל. אם צבר ההזמנות ישמרו על רמתו גם ברבעון הרביעי של השנה, הוא יגיע לנתון הגבוה ביותר שלו זה 5 שנים, ויחצה את רף 17 מיליארד השקלים.

שיכון ובינוי תקים זרוע דיור להשכרה ותתעדף פיתוח מקרקעיןשיכון ובינוי תקים זרוע דיור להשכרה ותתעדף פיתוח מקרקעין

כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:שיכון ובינויהרשות לניירות ערךשכירות ארוכת טווחנתי סיידוףאסטרטגיה עסקית
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...