מבני תעשייה מוכרת 4 נכסים של החברה בצרפת תמורת 202 מיליון ש'

החברה, שהתמזגה כזכור עם כלכלית ירושלים לקבוצת מבנה, מממשת נכסים בחו"ל בעזרת חברות הבת שלה .

שיתוף הכתבה
דודו זבידה, מנכ"ל קבוצת מבנה (תומר לוי)דודו זבידה, מנכ"ל קבוצת מבנה (תומר לוי)

חברת מבני תעשייה מממשת ומוכרת ארבעה נכסים מניבים שבהם החזיקה בצרפת: החברה הודיעה היום (א') כי חברה בת בבעלותה המלאה התקשרה בימים האחרונים בהסכם עם צד שלישי למכירת שלושה נכסים תעשייתיים שלה בצרפת, תמורת 42.5 מיליון אירו, שהם כ-162.3 מיליון שקל. חברה אחרת של מבני תעשייה התקשרה גם היא בהסכם למכירת נכס תעשייתי נוסף במדינה האירופית, תמורת 10.6 מיליון אירו - 40.4 מיליון שקל.

בסך הכול מדובר על סכום של 202.7 מיליון שקל. על פי דיווחה של החברה, ערך שלושת הנכסים מהעסקה הראשונה עמד נכון לסוף ספטמבר האחרון על כ-31.9 מיליון אירו, כ-121.9 מיליון שקל, כך על פי ספרי החברה. עסקה זו צפויה להיסגר סופית עד מרץ 2020, ואילו השנייה עד ינואר הקרוב. שתי העסקאות כפופות לתנאי מתלה - זכות סירוב ראשון העומדת לעירייה בשני המקומות שבהם נמצאים הנכסים.

מבני תעשייה מציינת עוד כי יצוין כי הנכסים המדוברים נוהלו באמצעות החברות הבנות תחת צו Safeguard שהוציא בית המשפט המוסמך בצרפת בחודש יולי 2014 – צו המאפשר לחברות להקפיא את התשלומים על פי הסכם הלוואה, על מנת להקנות להן פרק זמן מספיק להמשך השבחת הנכסים ומכירתם. "לפיכך, אם תושלמנה שתי העסקאות האמורות תשמש תמורת המכירות נטו לפירעון מלוא יתרת ההלוואה", נכתב בהודעת מבני תעשייה לרשות לניירות ערך. "עם פירעון יתרת ההלוואה תבוטלנה המגבלות ביחס לנכסים אחרים שחסו תחת הצו, והחברה תיוותר עם שלושה נכסים בצרפת בשווי המוערך בכ-14.4 מיליון אירו (כ-55.3 מיליון שקל)".

כזכור, חברת מבני תעשייה התמזגה השנה עם חברת כלכלית ירושלים לחברה אחת – קבוצת מבנה, שבראשה עומד כיום דודו זבידה. השתיים היו במשך שנים בבעלותו של איש העסקים אליעזר פישמן, שהוכרז כפושט רגל. החברות צברו חובות עתק ונכנסו לתהליך הבראה, שהוביל בסופו של דבר למיזוג. כיום מחזיקות שתי החברות בנכסים בשווי 8 מיליארד שקל, המשתרעים על פני 1.6 מיליון מ"ר. המיזוג בין השתיים, שהוכרז בסוף מרץ האחרון, אושר רשמית על ידי בעלי המניות במאי.
 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:מבני תעשייהכלכלית ירושליםקבוצת מבנהנדל"ן מסחרידודו זבידה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...