נכסים ובנין מבקשת: אלשטיין יכהן כמ"מ המנכ"ל לחצי שנה נוספת

בעל השליטה בחברה ובעלי IDB משמש בתפקיד מאז מאי האחרון • החברה טוענת כי מכירת מניות גב ים השפיעה על יכולתה "להגדיר ולחפש מועמדים מתאימים לתפקיד"

שיתוף הכתבה

חברת נכסים ובנין מבקשת להאריך את כהונתו של אדוארדו אלשטיין, יו"ר הדירקטוריון ובעל השליטה בחברת האם IDB, כמ"מ מנכ"ל החברה. נכסים ובנין זימנה אספה של בעליה המניות בחברה לתחילת חודש דצמבר הקרוב, שם תבקש לאשר את הבקשה. לאישורה נדרש רוב רגיל מבין כלל בעלי המניות בחברה.

כזכור, מונה אלשטיין למ"מ מנכ"ל החברה במאי האחרון, שלושה חודשים לאחר שהמנכ"לית הוותיקה, סגי איתן, פרשה מהתפקיד במפתיע. המינוי ההוא נקבע לחצי שנה, אך כעת מבקשת החברה להאריך את הכהונה בחצי שנה נוספת, עד תחילת מאי 2020.

מתברר כי הרקע לבקשה הוא, בין היתר, המהלך למכירת חלק מאחזקותיה של נכסים ובניין בגב-ים, שהפכה לחברה ללא גרעין שלישה. בהודעה ששלחה היום (ד') נכסים ובניין לרשות לניירות ערך נכתב כי "בחודשים האחרונים עסקה החברה, בין היתר, בהתמודדות עם דרישות החוק לקידום התחרות ולצמצום הריכוזיות. במסגרת זו מכרה החברה חלק מהחזקתה בגב ים. 

התהליך כאמור השפיע על יכולת החברה והדירקטוריון להגדיר ולחפש מועמדים מתאימים לתפקיד מנכ"ל החברה, ולכן, טרם מונה מנכ"ל קבוע. לפיכך, על מנת לאפשר לחברה לאתר ולמנות מועמד ראוי ומתאים לתפקיד מנכ"ל החברה, דירקטוריון החברה אישר את הארכת תקופת כהונתו של אלשטיין כממלא מקום מנכ"ל החברה לתקופה של שישה חודשים, בכפוף לאישור אסיפה כללית של בעלי מניות החברה".

הודעה זו היא עוד התרחשות בסדרת התרחשויות שפוקדת לאחרונה את החברות שבבעלותו של אלשטיין, ובראשן מצבה הקשה של חברת IDB. לחברה שווי נכסי נקי שלילי בסכום של 400 מיליון שקל, והחברה מתקשה להתמודד עם עול החובות. לאחרונה יצאה החברה לסבב גיוס של 200 מיליון שקל, כצעד נוסף בניסיון להצילה. במקביל, חברת דסק"ש שנמצאת גם היא בשליטת אלשטיין ביקשה למכור את מניות שופרסל שבהן היא מחזיקה, אך לעת עתה מהלך זה לא יתבצע.

אלשטיין, איש עסקים ארגנטינאי-הודי, משמש כיום גם כיו"ר IDB, כיו"ר דסק"ש (דיסקונט השקעות) וכיו"ר אלרון תעשייה אלקטרונית. הוא מתגורר בבואנוס איירס, בירת ארגנטינה, ומקיים עסקים גם במדינת הולדתו וגם בארה"ב. ב-2014 הוא רכש את IDB לצד מוטי בן משה, לאחר שנוחי דנקנר נושל מתפקידו כבעל השליטה בחברה. אלשטיין הזרים מאז, על פי ההערכות, כ-2.5 מיליארד שקל לקופת החברה.

 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:גב-ים קרקעות בע"מאדוארדו אלשטייןנכסים ובניין
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...