דירוג אלקטרה נדל"ן: ilBBB+; "יישמה במהירות אסטרטגיה עסקית"

מעלות הודיעה על העלאת דירוג החברה, בעיקר בעקבות יישום מהיר של אסטרטגיית ההתמקדות במקבצי דיור בארה"ב • חוב החברה (נטו): 410 מיליון שקל

שיתוף הכתבה

חברת דירוג האשראי S&P מעלות הודיעה אתמול (ד') על עדכון הדירוג של חברת אלקטרה נדל"ן מקבוצת אלקו, ועל העלאתו לרמה של ilBBB+. עד כה היה דירוג החברה ilBBB. מעלות ציינה בהחלטתה כי העלאת הדירוג באה בעיקר על רקע "יישום מהיר של אסטרטגיית ההתמקדות במקבצי דיור בארה"ב", החל ביולי 2016.

[quote]

על פי הניתוח של חברת דירוג האשראי, בידי החברה 82 מקבצי דיור בארה"ב נכון לחודש יולי האחרון, הכוללים 28 אלף יחידות דיור. קרן ההשקעות הראשונה של החברה, שהוקמה באפריל 2017, רכשה עד היום 22 מקבצי דיור שבהם כ-7,600 יחידות דיור, בשווי 1.1 מיליארד דולר; קרן ההשקעות השנייה, שנסגרה סופית בחודש שעבר, השקיעה ב-39 מקבצי דיור שבהם 13,300 יחידות דיור, וששוויים כ-2.1 מיליארד דולר.

"המשך הגידול הצפוי במקבצי הדיור שמנהלת החברה יאפשר להערכתנו ניצול של יתרונות לגודל", נכתב בניתוח שביצעה חברת הדירוג. "תחזית הדירוג היציבה משקפת את הערכתנו כי תזרים המזומנים השוטף הפרמננטי מהחלוקות השוטפות ומדמי ניהול ממקבצי הדיור, כולל דיבידנדים מהחברות המוחזקות, צפוי להיות בהיקף ההולם את ההוצאות ואת הריבית של החברה ב-12 החודשים הקרובים. זאת בהינתן החשיבות האסטרטגית של החברה עבור קבוצת אלקו, שלהערכתנו תישמר בטווח הקרוב".

עוד מצוין בסקירת S&P מעלות כי חוב החברה (נטו) המשיך לרדת, "בעיקר בעקבות התקדמות תוכנית המימושים": במרץ 2019 הוא עמד על כ-410 מיליון שקל, לעומת כ-550 מיליון שקל בדצמבר 2017 – ירידה של כ-25% בגודל החוב. מעלות מציינת עם זאת כי הירידה בשיעור המינוף המאזני של החברה התמתנה לאחרונה: במרץ האחרון עמד שיעור המינוף על כ-57%, לעומת 61% בדצמבר 2017.

[quote]

"ההתמקדות בתחום המגורים להשכרה, עם פיזור שוכרים ונכסים הולם, תורמת להערכתנו לפרופיל הסיכון העסקי, הנתמך גם בניסיון הנצבר בקבוצה בניהול ובהשבחה של מקבצי דיור בדרום מזרח ארה"ב", נכתב בניתוח של אנשי חברת הדירוג. "המודל העסקי של החברה, הכולל רכישה של מקבצי דיור לא מיוצבים, ניהול והשבחה שלהם, תוך השקעת הון נמוכה יחסית, יאפשר לחברה להערכתנו ליהנות מתשואה גבוהה על ההשקעה".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:קבוצת אלקטרהשוק הדיור להשכרה בארה"באלקו
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...