ועדת ערר: "מדיניות התכנון העכשווית מצדיקה תוספת של דירות"

הוועדה אישרה לשגראווי לצופף פרויקט מחיר למשתכן בחיפה: "המדיניות דורשת התייחסות למצוקת הדיור ולהעדפה הברורה למענה על דרך ציפוף יישובים קיימים"

שיתוף הכתבה
הדמיה מחיר למשתכן בעיר חיפה הדמיה מחיר למשתכן בעיר חיפה

תושבי שכונת אחוזה בחיפה לא אהבו את החלטת הוועדה המקומית לתכנון ובנייה בחיפה, לאשר לחברת SBC (שגראווי יזום ובנייה) הגדלה וציפוף של מספר יחידות דיור בקרקע שעליה היא מקימה פרויקט מחיר למשתכן ברחוב יקינטון בשכונה (78 דירות). בערר שהגישו התושבים נטען בין השאר כי מדובר בהקלה מתוכנית "חדשה", במושגי תכנון, שמטרתה היתה לאשר יחידות דיור גדולות (94 מ"ר לפחות), כך שאישור ההקלה – שתאפשר להקים דירות קטנות בהרבה (65 מ"ר) - סותר את עקרונותיה.

ועדת הערר המחוזית בחיפה דחתה בימים האחרונים את הערר, וציינה כי היא מקבלת "את גישתן של הוועדה המקומית ושל החברה. התמודדות עם מצוקת הדיור הכלל ארצית, הולידה בשנים האחרונות מדיניות תכנונית חדשה המתבטאת בהליכי חקיקה שונים, שנועדו לאפשר הוספת יחידות בהליכים מזורזים, בין היתר בהליכי רישוי ובאמצעות הקלות".

ועדת הערר הוסיפה כי "מדיניות התכנון העכשווית דורשת התייחסות למצוקת הדיור, כמו גם להעדפה הברורה ליתן מענה למצוקת הדיור על דרך של ציפוף יישובים קיימים. אמנם, כרונולוגית התכנית החלה אינה 'ותיקה' – פורסמה למתן תוקף לפני פחות מעשור. עם זאת, מבחינת תפיסות התכנון המחוזי והארצי, מדובר בתכנית ארכאית ממש, אשר התוותה שכונה חדשה בצפיפות של פחות מ-8 יח"ד לדונם, בעיבורה של מטרופולין חיפה. ספק רב אם תכנית המציגה צפיפות כל כך נמוכה היתה מתאשרת היום, במיוחד לנוכח השיפועים הקשים במגרשים בהם חלה התכנית".

[quote]

הוועדה ציינה כי תוכנית המתאר הארצית, תמ"א 35 , "הוותיקה בפני עצמה", טבעה את המספר 11 יח"ד לדונם כצפיפות מינימלית לתכניות בחיפה. "על כן", ציינה הוועדה, "לטעמנו קיימת הצדקה תכנונית ברורה להוספת יחידות דיור במגרשי הבניה דנן, מה גם שלאחר תוספת יחידות הדיור הצפיפות המתקבלת היא של פחות מ-9 יח"ד לדונם – שאף היא עדיין נמוכה משמעותית מהצפיפות המינימלית בתמ"א 35".

ההחלטה פורסמה ביומון כל יום שמוציא משרד עו"ד עפר טויסטר ועוסק בענייני תכנון ובנייה. עו"ד טויסטר ייצג בערר את החברה היזמית, יחד עם עו"ד יוסי סילם. לדברי עו"ד מיטל טויסטר רוזנטל, "החלטתה של ועדת הערר משקפת תפיסת עולם הבאה לידי ביטוי בחלק מהחלטותיהם של מוסדות התכנון ובתי המשפט, בדבר החשיבות הרבה שבתוספת יחידות דיור לצורך מתן מענה למצוקת הדיור, וזאת בעיקר בערים מרכזיות בארץ".

לדברי טויסטר רוזנטל, כפי שכבר קבע בית המשפט המחוזי בפרשת לזובסקי (השופטת מיכל אגמון גונן), "תפיסה זו של ציפוף עירוני החליפה את תפיסת העולם הקודמת של 'הפרחת השממה', שאינה נתפסת כרלוונטית עוד בימינו". יחד עם זאת, טויסטר רוזנטל הדגישה כי הצורך בתוספת יחידות דיור אינו תמיד תופס את מעמד הבכורה בהחלטותיהם של מוסדות התכנון, זאת בשל השלכותיה של תוספת זו על התשתיות העירוניות, "אולם נראה שהמקרה שנדון הפעם על ידי ועדת הערר היה מקרה 'קל' מבחינה זו, שכן הצפיפות שנקבעה בתכנית הייתה נמוכה מאד".

ערר 1033/0219 ואח' יוסף מייטיס ואח' נ' ועדה מקומית לתכנון ובניה חיפה, SBC שגראוי ייזום ובניה בע"מ ואח'.

 

לחדשות נדל"ן, עדכונים יומיומיים, דעות וניתוחים, הורידו את  אפליקציית מרכז הנדל"ן
אנשי נדל"ן, בואו לשמוע ולהשמיע את דעתכם. הצטרפו לקבוצת הפייסבוק רק נדל"ניסטים ותיחשפו לתכנים בלעדיים לתעשייה


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:מחיר למשתכןהוועדה המקומית לתכנון ובנייה חיפהמשרד עו"ד עפר טויסטריחידות דיור חדשותתמ"א 35ועדת עררשגראוי ייזום ובניה (אס.בי.סי) (SBC) בע"משכונת אחוזה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...