37 מיליון שקל: אושר התגמול למנכ"ל שיכון ובינוי אייל לפידות

בעלי המניות של החברה אישרו את תנאי העסקתו של המנכ"ל החדש ברוב של 66% • לא אושרו חבילות התגמול לשלושה בכירים אחרים, ביניהם משה לחמני 

שיתוף הכתבה

מנכ"ל שיכון ובינוי הנכנס, אייל לפידות, יזכה לחבילת תגמולים עצומה בהיקפה: בעלי המניות של החברה אישרו היום (א') את תנאי העסקתו של לפידות, ואלו מסתכמים בתגמול שנתי של כ-37 מיליון שקל. ההצעה אושרה על ידי כשני שליש מבעלי המניות, וזאת לאחר שנשמעו לה התנגדויות רבות.

תנאי ההעסקה של לפידות בחברה כוללים שכר חודשי (ברוטו) של 244,920 שקל; מענק חתימה חד פעמי של 2 מיליון שקל (שמחציתו מותנית בהשלמת תקופת כהונה של 12 חודשים לפחות בפועל); מענק שנתי שסכומו המקסימלי על כל שנת מענק לא יעלה על 4 מיליון שקל; ותגמול מבוסס מניות הכולל 20,115,591 כתבי אופציה למניות החברה - חבילת אופציות ששוויה 65 מיליון שקל.
 
בהודעה מקדימה ששלחה החברה לרשות לניירות ערך, לקראת כינוסה של אספת בעלי המניות, צוין כי המענק השנתי יהיה מותנה בכך שבאותה שנת מענק הרווח המתואם לא יפחת מסך של 100 מיליון שקל. בהתאם לכך, יקבל המנכ"ל 1% מהרווח המתואם, אם יהיה עד 100 מיליון שקל; 2% מהרווח, אם יהיה גבוה מ-100 מיליון שקל ועד 150 מיליון שקל; ו-3% מהרווח אם יהיה מעל 150 מיליון שקל. 

נוסף על כל אלו, יקבל לפידות מענק חלקי בגין חלק משנת עבודה, לרבות שנת 2019, באופן יחסי לתקופת עבודתו באותה שנה, ובכל מקרה לא יותר מ-3 מיליון שקל. עוד נכתב בהודעת החברה כי עלות שכרו השנתי של לפידות היא 4 מיליון שקל.

יש לציין כי באותה אספה התבקשו בעלי המניות לאשר את התגמולים עבור עוד שלושה בכירים בחברה, ביניהם המנכ"ל הקודם, משה לחמני, שלו ביקשה החברה לשלם בין היתר שכר חודשי של 145 אלף שקל (ברוטו),מענק שנתי שת 2.6 מיליון שקל וכן יתרת מענק בגובה של 350 אלף שקלים. בעלי המניות לא אישרו את ההצעות הללו, ולכן יצטרכו שלושת הבכירים להמתין לאישור חבילות תגמולים מופחתות באספת בעלי המניות הבאה.

אישור תנאי העסקתו של המנכ"ל החדש בא על רקע הודעת המשטרה מהיום כי ישנה תשתית ראייתית נגד שיכון ובינוי ו-20 מבכיריה, כולל שרי אריסון, בעלי החברה הקודמת, זאת במסגרת פרשת השוחד שנחקרת מאז פברואר 2018 במשרדי יחידת להב 433. החשד הוא כי בכירי החברה שילמו שוחד לעובדי ציבור באפריקה, בתמורה לקידום פרויקטים של החברה.

לחדשות נדל"ן, עדכונים יומיומיים, דעות וניתוחים, הורידו את  אפליקציית מרכז הנדל"ן
אנשי נדל"ן, בואו לשמוע ולהשמיע את דעתכם. הצטרפו לקבוצת הפייסבוק רק נדל"ניסטים ותיחשפו לתכנים בלעדיים לתעשייה


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:שיכון ובינוימשה לחמנישרי אריסוןאייל לפידות
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...