אלי גבאי: "בפריפריה אתה תמיד מוכר. לדירת יוקרה יותר קל לרדת"

אלי גבאי, מבעלי קבוצת גבאי, מספר בפודקאסט "מגדל בבל" איך מתפקדת חברה משפחתית, למה הוא לא מתקרב למחיר למשתכן ולמה הוא מאמין בדרום ת"א  

שיתוף הכתבה
אלי גבאי - פודקאסט לאנשי הנדל"ןאלי גבאי - פודקאסט לאנשי הנדל"ן

קבוצת גבאי , הבונה היום אלפי דירות ברחבי הארץ, היא חברת נדל"ן משפחתית, תופעה שכיחה למדי בענף הנדל"ן המקומי. אלי גבאי, מבעלי הקבוצה, סיפר בפודקסאט "מגדל בבל" על הניהול המשפחתי, על ההחלטה להימנע מכניסה לפרויקטים של מחיר למשתכן ועל הסיכונים בחדירה המאסיבית לפרויקטים של התחדשות העירונית.

- איך מסתדרים בניהול משפחתי?

"כל אחד יודע את התחום שלו ולא עולה אחד על השני. אנחנו שמים את האגו בצד. אני למשל אחראי על הפיתוח העיסקי, אחות אחרת מנהלת את החברה, גיסי – בעלה של אחותי הגדולה - אחראי על התכנון והביצוע וכו'. התחלנו מלמטה, כולם ביחד. לכן, גם אם יש עצבים, תמיד בסוף אנחנו מסתדרים".

- ואם מתגלה ויכוח?

"יש מתחים, אבל בסוף אנחנו הולכים עם ההגיון. יש מנהלת לחברה, מאיה שהיא האחות הגדולה. מקבלים את ההחלטות ביחד וגם מתייעצים עם אבא על כל דבר. אם מאיה רוצה או לא, היא תדאג שנקבל את ההחלטה ביחד".

- בשנים האחרונות כמעט כל הקרקעות שיוצאות למכרז מיועדות לזכאי מחיר למשתכן . בחרתם להיות מחוץ למגרש ולהתמקד בהתחדשות עירונית, שגם בה יש אי ודאות מאוד גדולה.

"בהתחדשות עירונית חותכים אותך מכל הכיוונים וזה ריצה למרחקים ארוכים. זה תמיד שניים קדימה ואחד אחורה. בפרויקט בקרית אונו נתנו למשל תמורות מסוימות, ואז העירייה שינתה מדיניות והפחיתה בצפיפות, והיינו צריכים להפחית לדיירים כמה מטרים מכל דירה. זה לא פשוט.בכל ההתחדשות העירונית רב הנסתר על גלוי. תמיד יהיו לך שינויים תוך כדי תנועה ובסוף תמיד גם יש את אלה שמציעים לדיירים תמורות לא ראליות. אנחנו לא מאמינים בדרך הזו ואנחנו אומרים את האמת בפנים, ושיתמודדו הדיירים. אנחנו עומדים מאחורי מה שאנחנו מציעים".

[quote]

- ולמה לא להתמודד על מכרזי מחיר למשתכן . רבים הצהירו כך בעבר והצטרפו למשחק. 

"אנחנו נורא מאמינים במוצר שאנחנו מוכרים ובונים, ולכן לא לקחנו מכרזי מחיר למשתכן . אנחנו לא מאמינים בלצמצם עלויות, ולהוציא מוצר שאנחנו לא מאמינים בו. במחיר למשתכן אנשים חושבים מהביצוע, מהחיסכון. כשאני בונה אני לא חושב על החיסכון, אלא על המוצר הטוב ביותר, על התכנון הטוב ביותר, על המפרט הטוב ביותר".

- אתם בונים לא מעט בתל אביב. אתה לא חושש שהיא כבר נוגעת בתקרת המחירים?

"אנחנו בונים באזור כפר שלם, וההנחה היא שיותר קל לדירה לעלות מ-25 ל-35 אלף שקל למ"ר, מאשר מ-60 ל-75 אלף שקל למ"ר. לדירות היקרות קשה לעלות ויש להם תקרת זכויות מסוימת. אני הולך לאזורים בתל אביב שיש להם פוטנציאל – כפר שלם, יפו, הדר יוסף. אזורים אחרים נמצאים לדעתי במיצוי מלא. השוק לא יעלה באזורים האלה, אלא דווקא בפריפריה של תל אביב.

"במקביל, היום אנחנו פותחים פרויקט גדול של 500 דירות בשדרות. הטבת המס שם משמעותית ואנשים באים, ובסוף הרקטה מגיעה גם לפה וגם לפה. אנשים מצביעים ברגליים, באים וקונים. אנשים רבים מוכנים לוותר על דירות מחיר למשתכן ולקנות אצלנו, גם אם המחיר גבוה ב-15%. זה דירה, לא אוטו שאתה מחליף כל כמה שנים, אז להרוויח מאה אלף שקל ולקבל מוצר נחות?".

- אתה לא חושש להשקיע בפריפריה? למדינה יש שם היצע בלתי מוגבל של קרקעות. 

"אנחנו מאמינים בפריפריה. בסוף לחם אחיד זה הדבר הכי נכון. בתקופה פחות טובה, לדירות יוקרה ולפרויקטים יקרים יותר קל לרדת. בפריפריה אתה תמיד מוכר. יש את עלות הבנייה ואתה לא מרוויח הרבה יותר".  

- היום קשה למכור בכל מקום. "נכון, אבל לא עדכנו בשום מקום את המחירון כלפי מטה. אחד היתרונות הגדולים שלנו הוא שאנחנו משקיעים המון בתושבי חוץ. אנחנו יוצאים לירידים ואנחנו יודעים להביא אותם לפה. בכפר שלם מתוך 80 רוכשים, 50 באו מלונדון. ללקוחות מחו"ל מאוד חשוב הקשר האישי, האפשרות להרים אלינו טלפון. אנחנו לא נותנים לבירוקרטיה לשבור להם השיניים - והם באים".

לחדשות נדל"ן, עדכונים יומיומיים, דעות וניתוחים, הורידו את  אפליקציית מרכז הנדל"ן
אנשי נדל"ן, בואו לשמוע ולהשמיע את דעתכם. הצטרפו לקבוצת הפייסבוק רק נדל"ניסטים ותיחשפו לתכנים בלעדיים לתעשייה


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:מחיר למשתכןאלי גבאיקבוצת גבאי
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...