מאסון לצמיחה: הוועדה המחוזית צפויה לאשר הכפלת קיבוץ נחל עוז פי 3 ל-500 יח"ד

על פי התוכנית להרחבת הקיבוץ שספג מכה קשה ב-7 באוקטובר, ותושביו מתגוררים כיום בשכונת קראווילות זמנית במשמר העמק, יוגדל מספר יחידות הדיור בקיבוץ מ-152 ל-500, תוך שמירה על אופיו הקהילתי. התוכנית הוגשה על ידי חברי הקיבוץ והמועצה האזורית שער הנגב

שיתוף הכתבה
קיבוץ נחל עוז בעבר, לפני ה-7 באוקטובר (Ian McKellar, ויקימדיה) קיבוץ נחל עוז בעבר, לפני ה-7 באוקטובר (Ian McKellar, ויקימדיה)

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה של מחוז הדרום צפויה לדון ב-8 במאי בהפקדת התוכנית להרחבת קיבוץ נחל עוז. הקיבוץ הוא בין הישובים שספגו את המכות הקשות ביותר ב-7 באוקטובר, ועומד מאז ריק לחלוטין מתושבים, שמרביתם מתגוררים כיום בשכונת קראווילות זמנית בקיבוץ משמר העמק. 

מטרת התוכנית, שהוגשה על ידי נציגי הקיבוץ עצמו והמועצה האזורית שער הנגב שבשטחה הוא ממוקם, היא הגדלת מספר יחידות הדיור בקיבוץ מ-152 ל-500 יח"ד, ואת מספר היח"ד הקטנות בנות 55 מ"ר מ-90 ל-100 יח"ד, תוך שמירה על אופיו הקהילתי. הדירות הקטנות בקיבוץ מיועדות לצרכי דיור זמני כמו קליטת אוכלוסייה חדשה, צעירים, חיילים, וכדומה, כך על פי מסמכי התוכנית, שמציגה את ייעודי הקרקע והשימושים השונים המיועדים לקיום חיי הקהילה.

קיבוץ נחל עוז ממוקם 800 מטר מהגבול עם רצועת עזה, ולמרות הקשיים הביטחוניים הנלווים לכך, שהיו קיימים עוד לפני ה-7 באוקטובר, נקלטו בו בשנים האחרונות עשרות משפחות חדשות. "מתוך המצב הביטחוני הבלתי אפשרי ולמרות הקשיים השונים הנובעים מהמלחמה הבלתי פוסקת' צמחה בנחל עוז קהילה ייחודית ותומכת הדוגלת בעזרה הדדית ומאופיינת בחוסן ויציבות", נכתב במסמכי התוכנית, שמבקשת לספק "אפשרויות מגורים מגוונות להורים מזדקנים, למשפחות ולזוגות צעירים בדיור בר השגה". לקיבוץ מתוכננת גם כניסה חדשה מכיוון מזרח דרך צומת סעד, המשתלבת בתוך דרך המשמשת כ"ייעור ביטחוני" מכיוון רצועת עזה. 

התוכנית היא חלק מהחזון ותוכנית הפעולה עליה הכריזה מנהלת תקומה, שאחראית על שיקום העוטף, לפיהם כל יישובי החבל שתחת אחריותה צפויים לכפיל את גודלם. כוונת המנהלת, היא שכל ישוב יקבל באופן אוטומטי תב"ע מורחבת בהתאם ליכולת הקיבולת שלו, על מנת שיוכל לגדול ולהתרחב, כאשר בשנים הראשונות המנהלת תסבסד את ההתרחבות במטרה למשוך תושבים חדשים, בדגש על זוגות צעירים. לשם כך, בכוונת המנהלת להקים ועד תכנון ובנייה ייעודית שתזרז את האישור והתוכניות עבור האזור ותחזק את יכולת התכנון והביצוע של הרשויות המקומיות השונות. 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:הוועדה המחוזית צפוןעוטף עזהחרבות ברזלחבל התקומהמנהלת תקומהתקומהנחל עוז
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...