בנק לאומי יוביל את מימון הקו הכחול של הרכבת הקלה בירושלים

בשבוע האחרון נחתם מזכר הבנות בין הבנק לשותפות בפרויקט התשתית הענק, שצפוי לחבר בין שכונת רמות בצפון לשכונת גילה בדרום לאורך מסילה של כ-31 ק"מ. חברת Jtrain, בבעלות דניה סיבוס ודן, חתמה לאחרונה על הסכם זיכיון למימון, הקמה, הפעלה ותחזוקת הקו. היקף הפרויקט מוערך בכ-9 מיליארד שקל

שיתוף הכתבה
 לאחרונה נבחרה Ltd  Jtrain, חברה ייעודית לאחרונה נבחרה Ltd  Jtrain, חברה ייעודית

בנק לאומי יוביל את המימון להקמת הקו הכחול של הרכבת הקלה בירושלים. בשבוע החולף נחתם מזכר הבנות בין הבנק לבין השותפות בפרויקט. לאחרונה נבחרה Ltd  Jtrain, חברה ייעודית לפרויקט שבבעלות דניה סיבוס וקבוצת דן, כזוכה במכרז של משרד האוצר, משרד התחבורה , עיריית ירושלים ותוכנית אב לתחבורה. הקו יוקם בשיטת PPP (Public Private Partnership) והחברה תממן, תקים, תתפעל ותתחזק את הפרויקט.

פרויקט הקו הכחול בירושלים כולל, בין היתר, הקמה של מסילות עבור שלושה קווי רכבת קלה באורך של כ-31 קילומטרים משכונת גילה ותלפיות בדרום העיר ועד שכונת רמות בצפון העיר. הקו יכלול מקטע תת-קרקעי באורך שני וחצי קילומטרים מרחוב יפו במרכז העיר ועד סנהדריה ובו שלוש תחנות תת קרקעיות מתוך 53 תחנות לאורך הקו. הקו צפוי לשרת כ-250 אלף נוסעים ביממה, בתדירות של 3–4 דקות בשעות השיא. זאת באמצעות צי של 132 קרונות, שמהווים 66 רכבות.

ההערכה היא כי העלות הכוללת של הפרויקט היא כ-9 מיליארד שקל. במהלך תקופת ההקמה צפוי להתקבל מענק מהמדינה בהיקף של כ-2.3 מיליארד שקל. המימון יינתן לאורך תקופת הקמת הפרויקט, שצפויה להימשך כ-55 חודשים עד לשלב ההפעלה הראשון, וכ-29 חודשים נוספים עד להפעלת השלב השני.

הדמיה של מתחם הדיפו של הרכבת הקלה במלחה (דניה סיבוס)הדמיה של מתחם הדיפו של הרכבת הקלה במלחה ( דניה סיבוס )

מימון זה עתיד להצטרף לשורה של פרויקטים משמעותיים נוספים שלאומי מימן לאחרונה בתחומי התחבורה והתשתיות הלאומיות. בין השאר, בשנה החולפת הודיע הבנק על הובלת מימון פרויקט הקו הסגול של הרכבת הקלה בגוש דן בהיקף של כמיליארד אירו. בנוסף, הוביל לאומי בשנים האחרונות את מימון פרויקט מרכזי ההספקה של צה"ל (מרה"ס), את הקמת מתקן ההתפלה הגדול בישראל 'שורק 2' ועוד.

ליאת שוב, ראש החטיבה העסקית בבנק לאומי: "הקמת הקו הכחול של הרכבת הקלה בירושלים צפויה להוות פתרון תחבורתי להסעת המונים, שיהווה חלק חיוני ומודרני ממארג התחבורה בעיר, וישמש את תושבי העיר והבאים בשעריה. אנו גאים להוביל את מימון המיזם הלאומי החשוב הזה ומודים לקבוצת Jtrain על הבעת האמון. ההחלטה להוביל את המימון לפרויקט הדגל הזה היא חלק מהאסטרטגיה העקבית של בנק לאומי להוביל את תחום מימון התשתיות הלאומיות בישראל, וזאת תוך שימת דגש מיוחד על היבטי ESG״.

מנכ״ל דן אופיר קרני (יהונתן בלום)מנכ״ל דן אופיר קרני (יהונתן בלום)

אופיר קרני מנכ"ל דן ציין: "הקמת הקו הכחול הינו פרויקט אסטרטגי מהותי בצבר הפרויקטים של דן. דן היא השחקן המוביל כיום את תחום תשתיות התחבורה. דן תרתום את הידע והניסיון הרב שצברה בשנותיה כמפעילת תחבורה ציבורית על מנת להקים ולהנגיש לתושבי הבירה את הדור הבא של הסעות ההמונים בסטנדרטים בינלאומיים וסביבתיים מתקדמים". 

רונן גינזבורג מנכ"ל קבוצת דניה: " דניה סיבוס , החברה המובילה בתחום פרויקטי התשתיות הלאומיים בישראל, בדגש על פרויקטי תשתית תחבורתיים המבוצעים בשותפת המדינה בשיטת PPP, שמחה וגאה להיות שותפה בהקמתו של פרויקט הקו הכחול, במיוחד בתקופה מאתגרת זו. פרויקט זה מהווה פרויקט דגל עבורנו, ודניה תתרום מניסיונה הרב בניהול פרויקטים מורכבים, תוך יישום יכולות הנדסיות מהגבוהות במשק, על מנת לבצע ולהקים ביחד עם שותפנו בפרויקט זה, פרויקט איכותי ומוצלח, שעתיד להוות פתרון תחבורתי משמעותי בעיר ירושלים".

ירון רביד מנכ"ל Jtrain: "החבירה של לאומי, המממן המוביל בישראל, לקבוצה המורכבת מגופים מקצועיים בתחומם כמו דן ודניה סיבוס, תאפשר את קידום הפרויקט במהרה. אנו מודים על האמון בקבוצה וביכולותיה ונפעל על מנת לקדם את הפרויקט במהירות וביעילות לטובת תושבי הבירה ואזרחי ישראל כולם".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:דניה סיבוסדןבנק לאומיהרכבת הקלה בירושליםJtrain
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...