"פלטפורמה להחדרת מחבלים": הכנסת אישרה - עד 7 שנות מאסר למי שיעסיק, ילין או יסיע שב"חים

על פי הצעת החוק שאושרה בקריאה שניה ושלישית בכנסת, הענישה בגין "נסיבות רגילות" על סיוע לשוהים בלתי חוקיים תוחמר משנתיים ל-4 שנים, והענישה בגין "נסיבות מחמירות" תוחמר מ-4 ל-7 שנים. עוד נקבע כי רישיונו של מי שארגן שירותי הסעה לשב"חים יפסל, גם אם לא עבר את אותה עבירה בעבר

שיתוף הכתבה
פועלי בניין בתל אביב, למצולמים אין קשר לכתבה (שאטרסטוק)פועלי בניין בתל אביב, למצולמים אין קשר לכתבה (שאטרסטוק)

מליאת הכנסת אישרה אתמול (ד') בקריאה שניה ושלישית את הצעת חוק הכניסה לישראל שקובעת כי יש להחמיר את הענישה בגין ביצוע עבירות הסעה, הלנה או העסקה של שוהים בלתי חוקיים. הצעת החוק, שהגישו מספר חסרי כנסת בהם צביקה פוגל ויבגני סובה, עברה בתמיכתם של 31 ח"כים, מול 9 מתנגדים.  

על פי החוק החדש, הענישה בגין "נסיבות רגילות" על ביצוע העבירות הללו תוחמר משנתיים ל-4 שנים, והענישה בגין "נסיבות מחמירות" תוחמר מ-4 ל-7 שנים. עוד נקבע כי רישיונו של מי שארגן שירותי הסעה לשב"חים יפסל, גם אם לא עבר את אותה עבירה בעבר, בניגוד למצב כיום, בו הרישיון נפסל רק במידה והאדם עבר את אותה העבירה בעבר.

אישור החוק מגיע יומיים לאחר שמחבל שב"ח ביצע פיגוע דקירה במרכז מסחרי בגן יבנה, ופצע 3 בני אדם. המחבל, תושב דרום השומרון, עבד באחת מרשתות השיווק באזור באופן בלתי חוקי, ובעבר היה בעל רישיון עבודה באתר בנייה.

יו"ר הוועדה לביטחון לאומי ואחד ממגישי הצעת החוק, ח"כ צביקה פוגל, אמר אתמול כי "הצעת החוק מבקשת להניח אבן נוספת בחומת המגן של המאבק נגד תופעת הכניסה והשהייה של שוהים שלא כדין, תושבי יהודה ושומרון ועזה, למדינת לישראל. לחלקם יש אותו די אן איי של רוע ושנאה שפגשנו ב-7 באוקטובר. חשוב להבהיר שרק בשנת 2018 - 50% מהפיגועים במדינת ישראל היו כאלו שמעורבים בהם שב"חים".    

בדברי ההסבר להצעה נכתב כי "תיקון זה נתמך בהתייחסות גורמי הביטחון השונים, אשר מבססים את האלמנטים אשר עולים מהתיקון - ראשית, האלמנט של חיזוק הריבונות, שנית האלמנט של מניעת עבירות פליליות ושלישית האלמנט של מניעת טרור. בהתאם לעמדת גורמי הביטחון מעורבות שוהים בלתי חוקיים בעבירות פליליות מהווה אחוז משמעותי מהאירועים הפליליים בהם מעורבים פלסטינים תושבי איו"ש ורצועת עזה". 

"על פי גורמי הביטחון, פעילות השב"חים תלויה במערך תומך ומסייע של מסיעים, מלינים ומעסיקים, אשר מהווים נדבך משמעותי בהשפעתם על היקף התופעה. התשתיות הללו מאפשרות את כניסת השב"חים ומהווה גם פלטפורמה להחדרת מחבלים ולביצוע מעשה טרור כלפי אזרחי מדינת ישראל".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:פועלי בנייןהכנסתפועליםחרבות ברזלשב"חים
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...