אושר בקריאה טרומית: תוחמר הענישה למי שיסיע, ילין ויעסיק שב"חים

מטרת התיקון לחוק הכניסה לישראל שהגיש ח"כ צביקה פוגל, היא לפגוע בתמריץ לסייע לשוהים בלתי חוקיים, בהם גם עובדים בענף הבנייה. "פלטפורמה להחדרת מחבלים ולביצוע מעשה טרור כלפי אזרחי מדינת ישראל"

שיתוף הכתבה
פועלי בניין בתל אביב, למצולמים אין קשר לכתבה (שאטרסטוק)פועלי בניין בתל אביב, למצולמים אין קשר לכתבה (שאטרסטוק)

מליאת הכניסה אישרה היום (ד') בקריאה טרומית תיקון להצעת חוק הכניסה לישראל, המציע החמרת הענישה בעבירות של הסעה, הלנה והעסקה שלא כדין של שוהים בלתי חוקיים (שב"חים),שהגיש ח"כ צביקה פוגל מעוצמה יהודית.

מטרת התיקון היא לפגוע בתמריץ של מסיעים, מעסיקים ומלינים לסייע לשוהים בלתי חוקים לעבוד בישראל, בהם גם עובדים בענף הבנייה. התיקון מציע גם לחדש את הוראת השעה הקובעת קנסות מינימום לעבירות אלו, ולייעל את האפשרות להשתמש בכלים מנהליים על ידי גורמי האכיפה. 43 חברי כנסת תמכו בהצעה, אל מול 7 מתנגדים, והיא תועבר לדיון בוועדה לביטחון לאומי.

בדברי ההסבר להצעה נכתב כי "על פי מערכת הביטחון, פעילות השב"חים תלויה במערך תומך ומסייע של מסיעים, מלינים ומעסיקים, אשר מהווים נדבך משמעותי בהשפעתם על היקף התופעה. התשתיות הללו מאפשרות את כניסת השב"חים ומהווה גם פלטפורמה להחדרת מחבלים ולביצוע מעשה טרור כלפי אזרחי מדינת ישראל".

"בהתאם לעמדת גורמי הביטחון, מעורבות שוהים בלתי חוקיים בעבירות פליליות מהווה אחוז משמעותי מהאירועים הפליליים בהם מעורבים פלסטינים תושבי איו"ש ורצועת עזה. תיקון זה נתמך בהתייחסות גורמי הביטחון השונים, אשר מבססים את האלמנטים אשר עולים מהתיקון. ראשית, האלמנט של חיזוק הריבונות, שנית האלמנט של מניעת עבירות פליליות ושלישית האלמנט של מניעת טרור". 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:פועלי בנייןעובדים זריםפועליםשב"חים
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...