37 אלף דירות ימשיכו לחכות: העליון הורה למדינה להשיב להצעה לבצע סקר סיכונים בקרקעות תע"ש השרון

על המועצה הארצית ורמ"י להשיב בתוך 30 יום להצעת השופטים, כך הוחלט בדיון ערעור שהגישו עיריות הרצליה, רמה"ש, הוד השרון ומספר ארגוני סביבה, שטענו כי תוכנית הענק אושרה בלי שנבדקו המפגעים באחת הקרקעות המזוהמות בארץ

שיתוף הכתבה
מתחם תע"ש השרון, לאחר הפיצוץ שם באוגוסט 23 (דוברות עיריית הרצליה)מתחם תע"ש השרון, לאחר הפיצוץ שם באוגוסט 23 (דוברות עיריית הרצליה)

בית המשפט העליון הורה ביום ב' למדינה, ובכלל זאת למועצה הארצית לתכנון ולבנייה ולרשות מקרקעי ישראל להשיב בתוך 30 יום להצעתו לתקן את תוכנית תע"ש השרון ולהתנות את ביצוע טיהור הקרקע בביצוע סקר סיכוני קרקע, תסקיר השפעה על הסביבה והכל בשיתוף הציבור. זאת בעקבות ערעור שהוגש נגד פסיקתו של בית המשפט המחוזי בנושא, שאישר לפני שנתיים את המשך קידום התוכניות.

על פי הערעור שהגישו עיריות הרצליה, רמת השרון הוד השרון, עמותות אדם טבע ודין, אחל"ה ((איכות חיים לתושבי השרון), וריב"ה (ריאה ירוקה בתע"ש השרון), תוכנית הבנייה בתע"ש השרון אושרה מבלי שנעשו סקרי סיכוני קרקע הבודקים את כל המזהמים, המפגעים והסכנות הבטיחותיות שיש במתחם תע"ש. על פי המומחים מדובר באחת הקרקעות המזוהמות במדינה כתוצאה מפעילויות התעשייה הצבאית במשך עשרות שנים.

אזור תע"ש השרון שימש לאורך שנים רבות את התעשייה הצבאית - כיום אלביט, ופעילות ייצור נשק עדיין מתבצעת בחלקו. באוגוסט האחרון נפצעו במקום שלושה אזרחים, וזאת לאחר שלושה פיצוצים קודמים שגרמו אף לעיריית הרצליה לעצור את עבודות אלביט באזור לחשיפת הקרקע בטענה שלא נעשה תסקיר סיכונים.

ראש העיר הרצליה, יריב פישר, עם ראש עיריית הוד השרון, אמיר כוכבי (דוברות עיריית הרצליה)ראש העיר הרצליה, יריב פישר, עם ראש עיריית הוד השרון, אמיר כוכבי (דוברות עיריית הרצליה)

בתום הדיון, בית המשפט העליון תחת השופטים עוזי פוגלמן, עופר גרוסקופף ואלכס שטיין, אפשר כאמור למדינה להשיב בתוך 30 יום להצעתו לתקן את תכנית תע"ש השרון ולהתנות את ביצוע טיהור הקרקע בעריכת סקר סיכונים, תסקיר השפעה על הסביבה בשיתוף הציבור.

במהלך הדיון, הטיח נציג העותרים עו"ד ישראל כספי האשמות קשות אודות התנהלות המדינה בתוכנית: "התוכנית פוגעת פגיעה חמורה ביותר בציבור הרחב, במיליוני תושבי גוש דן, ובדורות הבאים, שמשוועים לשטחים ירוקים שאין כמותם במרכז הארץ ובגוש דן, למעט פארק הירקון".

37 אלף דירות שיאכלסו 100 אלף איש

בינואר 21 אושרה "תוכנית צל" באזור תע"ש המתפרסת על פני 7,500 דונם באזור השרון, על ידי ועדה מחוזית משותפת למחוזות תל אביב ומרכז. התוכנית קבעה את היקף הפיתוח המקסימלי במרחב זה. הפיתוח המוצע מאפשר הקמת רובע עירוני הכולל כ-36,600 יחידות דיור, שייתנו מענה לכ-100,000 תושבים, התוכנית קיבלה את אישור בית המשפט המחוזי בתל אביב. על כך העיריות הגישו ערעור ביוני 2022. בנוסף באוגוסט האחרון עתרה עיריית הרצליה לעליון כדי שהמדינה תשיב מי נושא  באחריות על המתחם ועל מיגון התושבים. 

יריב פישר, ראש העיר הרצליה, ברך על החלטת בית המשפט העליון, ואמר: "אנו נמשיך להיאבק בכל הדרכים העומדות לרשותנו על מנת להבטיח את שלומם, ביטחונם ובריאותם של תושבי הרצליה והסביבה. בית המשפט העליון קיבל את טענתנו בדבר התנהלות לא תקינה של המדינה ואנו נמשיך לעמוד על המשמר. נמתין לתשובת המדינה ונתייחס אליה".

במינהל התכנון סירבו להגיב. תגובת רמ"י תימסר בהמשך. 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:בית המשפט העליוןרמת השרוןרמ"ימועצה הארצית לתכנון ובנייהתע"ש
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...