ערי השרון ערערו לעליון - מתנגדות לתוכנית "צל" במתחם תע"ש השרון

עיריות הרצליה, רמת השרון והוד השרון הגישו עררים לבית המשפט העליון כנגד פסיקת בית המשפט המחוזי בתל אביב לאשר בנייה של פרויקט "צל" בתע"ש השרון; התוכנית תאפשר בינוי המשתרע על 7,500 דונם וצפוי להכיל 36,600 יח"ד

שיתוף הכתבה
רמת השרון וסביבתה, שאטרסטוק - מהעיריות העותרות רמת השרון וסביבתה, שאטרסטוק - מהעיריות העותרות

עיריות הרצליה ורמת השרון (ביחד) ועיריית הוד השרון הגישו עררים לבית המשפט העליון כנגד פסיקת בית המשפט המחוזי בתל אביב לאשר בנייה של פרויקט עצום בתע"ש השרון, התוכנית תאפשר בינוי המשתרע על 7,500 דונם וצפוי להכיל 36,600 יח"ד ברובע עירוני חדש. התוכנית אושרה בידי ועדה מחוזית משותפת לוועדות תל אביב ומרכז בחודש ינואר האחרון.

בטענתם לבית המשפט העליון כנגד התוכנית ציינו הרשויות: "שטחי תע"ש סבלו בעשורים האחרונים מזיהום קרקע קשה בעקבות פעילות של התעשיות הביטחוניות במקום. כתוצאה מכך, אף זוהמו מי הבארות באזור השרון".

הערעור נתלה בין השאר בתקדים שנקבע באקו-פארק אפולוניה לפיו: "בית העליון הכיר בכך שלא ניתן לקדם תכנון ביחס לקרקע החשודה כמזוהמת מבלי שנערכו בדיקות מקיפות לאבחון הזיהום הקיים, הערכת הסיכונים העלולים לנבוע מכך וההשלכות העשויות להיות לכך על התכנון. בכך ביקר בית המשפט העליון את האינטרס של בריאות הציבור ושל תכנון כולל וראוי, על פני אינטרסים שונים כגון אינטרס כלכלי וקידום תוכנית במהירות האפשרית".

"הפיכת המתחם למתחם אורבני ועירוני הינו בבחינת "בכיה לדורות" וכעת הזמן לעצור זאת, ממש ברגע האחרון", נכתב בעתירה. בנוסף מציינת העתירה, כי ראשי הערים באזור הציגו לשרת הפנים איילת שקד חלופות בדמות תוספת זכויות על ידי ציפוף בערים הקיימות, זאת במקום יצירתה הלכה למעשה של עיר חדשה במתחם. 

לטענת עיריית הרצליה מדובר בתכנון בעיניים עצומות, קודם מתכננים ומקבעים מציאות תכנונית ורק אח"כ ייעשו הבדיקות שיבחנו את הזיהומים והסיכונים הקיימים. כך למעשה המדינה אישרה תטכנית הממקמת את השימושים הרגישים ביותר – כגון מגורים, דווקא באזורים החשודים כמזוהמים ביותר.

לטענת הוד השרון לנוכח המצוקה הגדולה בשטחים ירוקים באזור זה ובוודאי לנוכח זיהום הקרקע החמור הקיים בשטח, נכון להשאיר את המתחם כולו כריאה ירוקה כ"סנטרל פארק של גוש דן" ולא לאשר תכנון של שטחי מגורים ותעסוקה במתחם. 

ראש עיריית הרצליה, משה פדלון: "אני מתנגד להפוך את תע"ש למתחם בנייה, שבתנאים הקיימים - עלול לסכן חיי אדם. הגיע הזמן לחשב מסלול מחדש בסוגיית הבנייה בתע"ש. לנו,  הרשויות, קיימות אופציות רבות נוספות להגדלת היצע הדיור. מדובר במתחם מזוהם, ובהתחשב במשבר האקלים, חשוב לשמור את המקום ככזה שיכול לשמש כפארק מטרופולוני וריאה ירוקה של אזור השרון".

אמיר כוכבי, ראש עיריית הוד השרון:  "פינוי מתחם תע"ש השרון, יכול להיות הזדמנות או בכיה לדורות. הזדמנות להפוך את השטח הזה לפארק מטרופוליני לשימושם של כל תושבי גוש דן, או בכיה לדורות באמצעות החלטה שתתעלם מהפוטנציאל של המתחם ותקדם בניית עיר חדשה ומיותרת במרכז, על אחד מהשטחים הפתוחים האחרונים שנותרו".
 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:הרצליהרמת השרוןהוד השרוןהשרוןתע"שתוכנית צלזיהוםמשה פדלוןאמיר כוכביבית המשפט העליוןערעורערר
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...