"אם רוצים פה מותגי על צריך לאפשר גם מגורים במלונות. לא צריך יותר מפלצות שהן רק חדרי מלון"

כך אמר ראובן אלקס, מנכ"ל שותף בקנדה ישראל מלונות, במהלך פאנל שעסק באתגרים הגדולים של ענף המלונאות, בוועידת מרכז הנדל"ן אילת 2024. מנכ"לית רשת מלונות פתאל: "בישראל, מהיום שאתה מחליט שאתה רוצה להקים מלון עד שהוא מוקם עוברות 10 שנים. צריך לעודד יזמים ולהקל"

שיתוף הכתבה
מימין: עו"ד טל בננסון, השמאי ארז כהן, מתכנן מחוז ת"א ארז בן אליעזר, מנכ"לית פתאל אביה מגן ומנכ"ל מלונות בראון ראובן אלקסמימין: עו"ד טל בננסון, השמאי ארז כהן, מתכנן מחוז ת"א ארז בן אליעזר, מנכ"לית פתאל אביה מגן ומנכ"ל מלונות בראון ראובן אלקס

"אני מאוד מקווה שברבעון האחרון של 2024 התיירות הנכנסת תתחיל לחזור כי העסק שלנו זה לא לארח מפונים", כך אמר בשבוע שעבר מנכ"ל שותף, קנדה ישראל מלונות, ראובן אלקס, במסגרת פאנל בוועידת הנדל"ן אילת 2024, שעסק באתגרים הגדולים וההזדמנויות בענף המלונאות שהנחה עו"ד טל בננסון, מייסד משרד עורכי-דין בננסון ושות'. "מלונאים פתחו את המלונות למפונים כשאף אחד מאיתנו לא ידע מאיפה הוא יקבל את הכסף והענף תפקד מאוד יפה. האתגר לחזור חזרה הוא מאוד קשה". 

"הטיפול פה במשברים לא נגמר. ענף המלונאות הוא הענף הכי מאתגר שיש"" הוסיף אלקס. "כשאתה מגיע לחברה נדל"נית הם חושבים שמלון זה כמו משרד. מלונאות זה סרט אחר וצריך להבין את המקצוע הזה מא' ועד ת'. צריך לעבור ממשפחה עם כלב שהתארחה לאורח בודד. העתיד הוא גדול, תלוי ביציבות הכלכלית של המדינה. צריך להבין כחלק מהחישוב הכספי שיכולות להיות תקופות קשות. מבחינת תשואה שילוב של מגורים ומלונאות עוזר לנו - עד היום לא השכילו להבין שמלונאות זה ענף שיכול לפרנס אינסוף מעגלים של אנשים. בניו יורק יש דיירים בכל מלון. אם רוצים פה מותגי על צריך לאפשר גם מגורים במלונות. צריך לעשות השלמות, מעבר למסחר. לא צריך יותר מפלצות שהן רק חדרי מלון".

מנכ"לית רשת מלונות פתאל , אביה מגן, אמרה כי "בישראל, מהיום שאתה מחליט שאתה רוצה להקים מלון עד שהוא מוקם עוברות 10 שנים. צריך לעודד יזמים, אם אנחנו רוצים שהם ימשיכו לבנות כאן - צריך לראות איך מקלים. ענף התיירות רווי משברים. רק לפני 4 שנים חווינו קורונה ואז הגיע ה-7 באוקטובר. בקורונה נאלצנו לסגור 40 בתי מלון, וב-7 באוקטובר האורחים פינו את החדרים לתושבי הדרום והצפון.

מנכ"לית רשת מלונות פתאל , אביה מגן, אמרה כי "בישראל, מהיום שאתה מחליט שאתה רוצה להקים מלון עד שהוא מוקם עוברות 10 שנים. צריך לעודד יזמים, אם אנחנו רוצים שהם ימשיכו לבנות כאן - צריך לראות איך מקלים"

"בשיא אירחנו 20 אלף מפונים. באילת ובים המלח תיירות הפנים היא מרבית התיירות. אבל באזורים כמו תל אביב והצפון - יהיה יותר קשה להגיע ל-75% תיירות נכנסת בתקופה הקרובה. ייקח זמן עד שנראה את זה, בטח במה שנוגע לתיירות עסקים. כשהמצב הביטחוני יירגע, נראה כאן תיירים להערכתי לקראת הרבעון האחרון של 2024".

שמאי המקרקעין והמשפטן, מנכ"ל משותף ז.כ. מחקר וסקרים, ארז כהן, אמר כי הוא פסימי שהתיירים יחזרו ברבעון הרביעי. "המדינה חייבת לתת תמריצים. יש בעיה קשה בקבלה של המענקים, אבל לא חייבים רק מענקים. יכול להיות שתכנון במלונאות צריך להיות בשימושים מעורבים - כמו מסחר - כי אחרת מאוד קשה להוציא את הפרויקטים האלו מן התכנון אל הפועל. הקמת מלון מצריכה הון משמעותי". 

מתכנן מחוז תל אביב, מנהל התכנון , אדריכל ארז בן אליעזר, אמר כי "אנחנו אופטימיים כי אנחנו חייבים להיות כאלו. להקים את המדינה זה לא כלכלי. למלונות האורבניים יש גם תיירות פנים וגם תיירות חוץ. אזורי תעסוקה מתחדשים - יש מלונות בבורסה ברמת גן, בהרצליה. תחום המלונאות יודע להתחרות עם תעסוקה ולא עם למגורים. במקומות האורבניים חובה עירוב שימושים מלא - כמו מרחב תל השומר למשל".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:ארז כהןקנדה ישראלתיירותארז בן אליעזרפתאלועידת מרכז הנדל"ן אילת 2024ראובן אלקס
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...