גיל גבע: "ההתפוררות הערכית היא הסכנה הכי ממשית למדינת ישראל"

ועידת מרכז הנדל"ן אילת 2024: יו"ר קבוצת תדהר התייחס בריאיון נדיר לעתיד הענף בעקבות האסון ב-7 באוקטובר והמלחמה: "המשבר שאנו חווים הוא משבר בקנה מידה תנ"כי, לא פחות, אבל כל משבר הוא גם הזדמנות". לדבריו: "יש שני קטרים למשק, הנדל"ן והטכנולוגיה, ושניהם חטפו חזק מאוד, מדברים על תקומה, זה לא בדיבורים. רוצים תקומה צריכים לבנות. רק בניין הארץ , זו תשובה לחורשי רעתנו"

שיתוף הכתבה
גיל גבע, יו"ר קבוצת תדהר ויו"ר הדירקטוריון (רונן אקרמן)גיל גבע, יו"ר קבוצת תדהר ויו"ר הדירקטוריון (רונן אקרמן)

"ההתפוררות הערכית היא הסכנה הכי ממשית למדינת ישראל", כך אמר אתמול (ג') יו"ר קבוצת תדהר , גיל גבעבוועידת הנדל"ן של מרכז הנדל"ן באילת בהשתתפות בכירי המשק הישראלי, בכירי ענף הנדל"ן, שרים וראשי ערים. את גבע ראיינה עיתונאית חדשות 12 דנה וייס

"כמו כולם בישראל, ה-7 באוקטובר היה הלם גדול. קמנו למחרת עם הבנה שהחברה השתנתה", אמר תדהר . "העשייה התמקדה בלהקים חמ"ל מלחמה בתדהר, גויסו 250 עובדים מתוך 1,000, רובם מהנדסים, מנהלי פרויקטים, כדי לענות לצרכים מיידים. הכשרנו מלון למגורים, צוותים שלנו אירחו מפונים מקריית שמונה ומהדרום". 

"הוצאנו הודעה בקבוצה של פורום עסקים ואז קול קורא שהפך לוויראלי. התגייסו 165 חברות מהגדולות במשק לאמץ יישובים. ציוותנו  5-7 חברות לכל יישוב, במטרה לרתום את המשאבים לצרכים בדרום. עשייה דמיונית, אלפי מתנדבים, אלפי פעילויות – מעבר למגורים. לתת מענה לצרכים". 

גבע התייחס לפעילות הממשלה אל מול האסון: "אני לא כאן כדי לתת ציונים, את הפערים כולם מכירים ואין מה לדבר, אבל אני חושב שהמדינה עשתה נכון כשהקימה את מנהלת תקומה. יחד עם זאת המנהלת הוכרזה רק באמצע אוקטובר ולקח זמן עד שהתחילה לפעול , בזמן הזה אנחנו החברות היינו בשטח, פתרנו את הצריכים באופן מיידי, נכנסנו לוואקום. אמרנו – מסייעים למדינה לעשות מה שצריך".

"רק בניין הארץ , זו תשובה לחורשי רעתנו"

"המשבר שאנו חווים הוא משבר בקנה מידה תנ"כי, לא פחות", אמר גבע. "הרצון שהחיים יחזרו , זה משהו שישנה את המדינה לעד ויכלול  תמורות רבות. המשבר הזה הוא גם הזדמנות גדולה מאוד. בעסקים פותרים בעיות ואת הבעיות המורכבות שמים בצד עד שמגיע המשבר. משברים הם הזדמנות. לפלא שנקרא מדינת ישראל יש בעיות – שוויון , סכסוך ועוד. הבעיה שמפחידה היא ההתפרקות הערכית, הכרסום שאנו רואים לאורך שנים וממשיכים לחיות, זו הסכנה הקיומית. שאלתי את הצ'אט GPT מהן הסיבות המרכזיות לנפילתן של האימפריות לאורך ההיסטוריה. התשובה הייתה ההתפוררות ערכית". 

"המשבר שאנו חווים הוא משבר בקנה מידה תנ"כי, לא פחות", אמר גבע. "הרצון שהחיים יחזרו , זה משהו שישנה את המדינה לעד ויכלול  תמורות רבות. המשבר הזה הוא גם הזדמנות גדולה מאוד. בעסקים פותרים בעיות ואת הבעיות המורכבות שמים בצד עד שמגיע המשבר. משברים הם הזדמנות

לדבריו, "למגזר העסקי אין מה לחכות – יש כאן כוח עצום, מעסיקים את רוב העובדים במשק, יש יכולת להנהיג ולהתוות דרך. שכל אחד ינהג באחריות אמיתית, עשינו את זה מאז ה-7 באוקטובר. לא לחכות למשבר! לצד הקפיטליזם והתחרות יש מקום לאחריות ולהתנהלות מוסרית, את כל הניצנים הטובים שיצאו מהמשבר תפקידנו לקחת. יש שני קטרים למשק, הנדל"ן והטכנולוגיה, ושניהם חטפו חזק מאוד, מדברים על תקומה, זה לא בדיבורים. רוצים תקומה צריכים לבנות! רק בניין הארץ , זו תשובה לחורשי רעתנו. זו התשובה הציונית למשבר. כדי שזה יקרה יש כאן ענף.  כל יזם וכל קבלן צריך את האומץ, הם צריכים לקבל מסלול ירוק מכולם – מהבנקים, מהרשויות, ממשרדי הממשלה, מכל מקום שיכול לדחוף את העסק, כי זה קטר שיוציא מהמשבר". 

"מסרנו למעלה מ-22 אלף דירות ו-2 מיליון מטר משרדים, לא איחרנו מעולם", הוסיף גבע. "מקווה שזה לא יישבר גם עכשיו למרות שעצרנו את הבניה. הבעיה היא פחות בחברות הגדולות אבל בחברות הקטנות יש מצוקת עובדים. זה יאריך את משך הסיוע ויגרום לעיכובים. ענף הבניה הישראלי למרות התדמית הוא מהמתקדמים בעולם בתיעוש ובטכנולוגיה, גם ביחס לארה"ב ואירופה. התעשייה ככלל היא שמרנית והטכנולוגיה חודרת אליה באיטיות. השינוי החל לפני 15 שנה, יש מעבר לדיגיטציה. נמצאים בנקודת שינוי ויש יותר טכנולוגיה שנכנסת, התהליכים צריכים להפוך לדיגיטליים". 

מה יקח קדימה?
"כל יום יש רגעים שעושים צמרמורת. אמר לי בחור מכיסופים – 'איבדתי את העצמאות שלי, את היכולת לחיות'. אמר 'אל תעזבו אותנו'. הרגע הכי משמעותי היה בט"ו בשבט. הלכנו לנטוע 100 דונם אבוקדו בכיסופים. עומדת חיילת בת 21 עם נשק. אני מבין את המשמעות לחיבור לארץ לאדמה והאחריות שלנו היא לא לעזוב אותם, פשוט לחיות איתם, הבטחנו ונעמוד בזה. אנחנו עם האנשים הללו". 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:קבוצת תדהרגיל גבעתדהרכנס מרכז הנדל"ןועידת מרכז הנדל"ן אילת 2024
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...