השרים קיימו אירוע לכבוד הגעת הפועלים הזרים לענף הבנייה. הקבלנים ביקרו: "על מה החגיגה?"

שרי הפנים, הבינוי והשיכון, והעבודה ציינו היום (ה') במודיעין את הגעת מהגרי העבודה לענף הבנייה בישראל בטקס אותו ארגנה הסתדרות העובדים הלאומית, ובו השר גולדקנופף חזר שוב על עמדתו כי יש לאסור כניסת פועלים פלסטינים לישראל. בהתאחדות הקבלנים ביקרו בחריפות: "ענף הבניה והתשתיות קורס, המשק איבד כבר מיליארדי שקלים, על הממשלה להתעשת"

שיתוף הכתבה
הטקס במודיעין היום (הסתדרות העובדים הלאומית)הטקס במודיעין היום (הסתדרות העובדים הלאומית)

שרי הפנים, הבינוי והשיכון, והעבודה ציינו היום (ה') במודיעין את הגעת מהגרי העבודה לענף הבנייה בישראל בטקס רב משתתפים, אותו ארגנה הסתדרות העובדים הלאומית. בארוע נחנך מרכז הכשרות לפועלים הזרים שמגיעים. בהתאחדות הקבלנים בוני הארץ ביקרו את ההתכנסות וטענו כי אין סיבה לחגיגה לאור העובדה כי כמות הפועלים שהגיעה עד כה קטנה מאד וכי 20 אלף פועלים שמוינו ומיועדים לעבודה בישראל עדיין מחכים בחו"ל.

שר השיכון יצחק גולדקנופף חזר על עמדתו לפיה יש לאסור כניסתם של פועלים פלסטינים לישראל: "מאז פרוץ המלחמה משרד השיכון עובד מסביב לשעון, העברנו שתי החלטות להגדלת מכסת העובדים הזרים ובימים האלה עובדים על החלטה נוספת בנושא ואנחנו עושים הכל להביא מקסימום עובדים זרים במינימום זמן, כדי למנוע התייקרות בשוק הדיור. ללא קשר להחלטת הקבינט המדיני בטחוני שאני תומך בה - לאסור על כניסת העובדים הפלסטיניים - ענף הבנייה לא יכול להסתמך רק על עובדים אלו".

שר הפנים, משה ארבל אמר כי יש להשגיח כי הפועלים הזרים אינם עובדים במקומות מסוכנים: "מותו של עובד מהודו במושב מרגלית הייתה מכה קשה. צריכים לדאוג לכלכלה הישראלית אבל לפני זה לדאוג לחיי האדם. ההסתדרות הלאומית עושה רבות לרווחת העובדים ותודה על כך".

שר העבודה, יואב בן צור אמר כי "מאז 7.10 ישראל נמצאת בתקופה מהקשות בתולדותיה. המצב של מחירי הנדל"ן לא טוב, בהמשך למצב במלחמה עם מחסור בידיים עובדות, כשבצדק נמנע מפלסטינים לעבוד בבניין. האטת קצב הבנייה תגרום להאמרת מחירי הדיור, ואם לא ניתן מענה נעמוד בפני שוקת שבורה". 

יו"ר ועדת הפנים והגנת הסביבה, ח"כ יעקב אשר: "ההתכנסות לא שמחה, זה כנס חירום. כשביקשנו שישחררו מההסכמים הבילטרליים כי זה לוקח המון זמן, אמרו לנו שאי אפשר. ואז הגיעה החלטת ממשלה על 8000 עובדים לחקלאות וזעקנו 'למה לא בנייה?', אז אמרו שבחקלאות העגבנייה נרקבת תוך כמה ימים. התרקבות של תחום בנייה הרבה יותר קשה לשקם חזרה. אשמח יותר כשאראה 10,000 עובדים ואני מניח שנראה בשבועות הקרובים את המכסה הזאת. הגורם המשמעותי ביותר על יוקר המחייה זה הדיור, המשכנתא הלוחצת יכולה לגרום לאנשים לוותר על אוכל".

"על מה החגיגה? פחות מ-1% מהפועלים הנדרשים הגיעו"

בתגובה לכנס מסרה התאחדות הקבלנים בוני הארץ: "שרי הממשלה ובכירי משרדיהם חגגו יחד עם נציגי תאגידי כח אדם זר לענף הבנייה וההסתדרות הלאומית את הגעתם של העובדים הזרים מהודו לישראל. חגגו בגין מה ולמה? בהודו, סרי לנקה, אוזבקיסטן ומולדובה ישנם קרוב ל-20,000 עובדים זרים אשר נבחנו ואושרו לעבודה על ידי התאחדות הקבלנים בוני הארץ הממתינים להגיע לישראל. עד כה פחות מ-1% מהם הגיעו לכאן.

"החגיגה בשל מה? הרי ענף הבניה והתשתיות קורס, המשק איבד כבר מיליארדי שקלים, משקי בית של 250 אלף עובדים ישראליים בענף בסכנה כלכלית, ולאלפי אנשי מילואים מהענף אין חברות לחזור אליהן, קצב הגעת עובדים הזרים לישראל עומד על פחות מ-1000 בשבוע. ממשלת ישראל חייבת להתעשת ולוודא הגעתם המיידית של עשרות אלפי עובדי בניין ותשתיות לישראל".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:יצחק גולדקנופףמשה ארבלהתאחדות הקבלנים
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...