התנגדות בעלי הווילות באפקה לא עזרה: פרויקט ההתחדשות ברמת אביב ג' יוצא לדרך אחרי שנים של עיכובים

ועדת הערר בת"א דחתה את רוב העררים שהוגשו נגד תוכנית הפינוי-בינוי במתחם ברקאי, שיזמו תדהר, קיו נדל"ן ואקרו נדל"ן. לפי התוכנית ייהרסו 113 דירות ויוקמו 17 בניינים עם 370 דירות, שטחי מסחר, משרדים ומבני ציבור. טענת תושבי אפקה הצמודה לפרויקט כי האופי השקט והכפרי בשכונה ייפגע נדחתה ע"י ועדת הערר

שיתוף הכתבה
רמת אביב, תל אביב (שאטרסטוק)רמת אביב, תל אביב (שאטרסטוק)

ועדת הערר לתכנון ובנייה מחוז תל אביב, בראשות עו"ד אפרת דון-יחיא סטולמן, דחתה את רוב ההתנגדויות שהוגשו לתוכניות התחדשות עירונית במתחם ברקאי בשכונת רמת אביב ג' בתל אביב, ונתנה אור ירוק למימוש הפרויקט לאחר שנים של תכנון והתדיינויות. מדובר בתוכנית שיזמו החברות תדהר , קיו נדל"ן ואקרו נדל"ן, לפיה ייהרסו 9 בנייני רכבת ישנים בני 3 קומות ובהם 113 דירות, ובמקומם ייבנו 17 בניינים חדשים בני 8 קומות ו-370 דירות, שטחי מסחר, משרדים ומבני ציבור.

המתחם ממוקם בין בית הלוחם מצפון, נתיבי איילון ממזרח, רחוב מאיר נקר ברמת אביב ג' ממערב, והווילות של שכונת אפקה מדרום. הוועדה דחתה את רוב ההתנגדויות שהגישו תושבי השכונה הגרים בסמיכות לתוכנית. היזמיות יוצגו בהליך על ידי עורכי הדין ענת בירן , אפרת לרנר ורון נבון ממשרד ענת בירן – עורכי דין. 

להחלטה המלאה של ועדת הערר לחצו כאן 

בעלי הדירות במתחם התקשרו כבר בשנת 2016 עם החברות לביצוע פרויקט התחדשות עירונית . היא הופקדה במרץ 2021 להתנגדויות, ובאוגוסט באותה שנה דחתה הוועדה המקומית תל אביב חלק ממהתנגדויות, קיבלה את חלקן וחלק קיבלה חלקית.

בעלי הווילות בשכונת אפקה, הממוקמת מצפון לתוכנית הגישו ערר, בטענה כי התוכנית איננה תואמת את הוראות תוכנית המתאר הכוללנית בעיר תא/5000 , וכי היא כוללת זכויות בנייה מכוח תמ"א 38 החורגות מהזכויות האפשריות מכוח תוכנית זו וממדיניות הוועדה המקומית.

בעלי הווילות באפקה טענו לפגיעה באיכות החיים שלהם ובאופי השקט והכפרי של השכונה שעיקרה בנייה צמודת קרקע, ודרשו מוועדת הערר לצמצם את היקפי הבנייה, להנמיך את הבניינים ולהפחית את כמות הדירות שייבנו

כמו כן, בעלי הווילות טענו כי התכנון המוצע מהווה שינוי דרמטי לעומת התכנון הקיים ואינו משתלב במרקם הבנוי הקיים. הם טענו לפגיעה באיכות החיים שלהם ובאופי השקט והכפרי של השכונה שעיקרה בנייה צמודת קרקע, ודרשו מוועדת הערר לצמצם את היקפי הבנייה, להנמיך את הבניינים ולהפחית את כמות הדירות שייבנו. עוד טענו כי התוכנית איננה מציעה פתרונות תחבורתיים ראויים או פתרונות חניה הולמים, תעמיס על התשתיות הקיימות ותיצור מצוקת חניה והעמסה על התנועה. 

"העררים גרמו לעיכוב מיותר של שלוש שנים" 

ועדת הערר דחתה את רוב הטענות, וקבעה כי מדובר בתוכנית התחדשות עירונית המשפרת את המצב הקיים ומייצרת עיצוב ותכנון מידתי ביחס לסביבה. כמו כן נקבע, כי התכנון המוצע מאפשר ליצור מתחם מגורים חדש ומשמעותי, בסטנדרטים עדכניים התואמים את התפיסה העירונית של ציפוף מרקמים עירוניים, מבלי לחרוג מהוראות תוכנית המתאר הכוללנית, ולצד זאת מסדיר תשתית איכותית הכוללת מגרש חדש למבני ציבור, תוך טיפול בהיבטי התנועה. 

עו''ד ענת בירן (רז רוגובסקי)עו''ד ענת בירן (רז רוגובסקי)

נקבע, כי התוכנית מוסיפה לתמהיל יחידות הדיור בסביבה על ידי הקטנת ממוצע גודל הדירות ובכך מוסיפה אפשרות למגוון נוסף של משקי בית לגור בסביבה זו. היא מקצה 45 דירות בדיור בהישג יד ומאפשרת מרחב יותר נעים להולכי רגל. התוכנית גם מסדירה מעברים, מסדירה חניון ציבורי פתוח וחניה תת קרקעית, ומשפרת את מערך הדרכים.  

ועדת הערר קבעה, כי התוכנית תואמת את הוראות תא/5000 וניתן לאשרה כפי שהיא בסמכות ועדה מקומית לפי תוכנית המתאר הכוללנית. היא הותירה את זכויות הבנייה ברובן ללא שינוי, את גובה הבניינים וכמות יחידות הדיור, ואישרה את השטח הפרטי הפתוח המוצע. השינוי המשמעותי היחיד שהורתה ועדת הערר לעשות בתוכנית הוא להגדיל את תקן החניה בפרויקט מתקן של 0.8 ל-1 חניה לדירה.

 לדברי עו"ד ענת בירן , "העררים גרמו לעיכוב מיותר של שלוש שנים באישור הפרויקט אולם 'סוף טוב הכל טוב', ואנו שמחים על החלטתה החד משמעית של ועדת הערר המאפשרת לפרויקט החשוב לצאת לדרך. ועדת הערר קבעה כי התוכנית ראויה על כל היבטיה, היא תשפר משמעותית את המצב הקיים הן עבור בעלי הדירות והן עבור הסביבה כולה". 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:ועדת העררהתנגדויותקיו נדל"ןאקרו נדל"ןרמת אביבקבוצת תדהר
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...