ת"א: הופקדה תוכנית מפורטת למתחם ברקאי של אקרו נדל"ן, תדהר וקיו נדל"ן; תמ"א 2/38 עם עד 370 יח"ד

מדובר בתוכנית איחוד וחלוקה לטובת התחדשות עירונית בשכונת רמת אביב ג', בשטח של כ-14.5 דונם • תקצה בין היתר גם מבנה בן 921 מ"ר עבור עיריית תל אביב

שיתוף הכתבה
רמת אביב, תל אביב (שאטרסטוק)רמת אביב, תל אביב (שאטרסטוק)

הופקדה התוכנית המפורטת למתחם ברקאי ברמת אביב ג', תל אביב, של החברות אקרו נדל"ן, תדהר וקיו נדל"ן. כך הודיעה אתמול (ב') ועדת המשנה של הוועדה המקומית לתכנון ובנייה. מדובר בתוכנית לאיחוד וחלוקה שלא בהסכמת בעלים, שעניינה התחדשות עירונית וחיזוק מבנים קיימים נגד רעידות אדמה, במסלול הריסה ובנייה מחדש (תמ"א 2/38) מכוח סעיף 23 ו-23א', ובהתאם לתוכנית המתאר המקומית תא/5000 .

התוכנית כוללת הריסת 113 יחידות דיור קיימות ושתי חנויות, במתחם שנמצא ברובו לאורך רחוב שמואל ברקאי, לא רחוק מציר קק"ל המרכזי, והקמת עד 370 יחידות דיור במקומן, ב-17 מבנים חדשים. התוכנית גם מקצה תא שטח למבנים ולמוסדות ציבור, תא שטח לחניה ציבורית וכן תא שטח פרטי פתוח

על פי הפרטים המפורסמים באתר מנהל התכנון , התוכנית כוללת הריסת 113 יחידות דיור קיימות ושתי חנויות, במתחם שנמצא ברובו לאורך רחוב שמואל ברקאי, לא רחוק מציר קק"ל המרכזי, והקמת עד 370 יחידות דיור במקומן, ב-17 מבנים חדשים. התוכנית גם מקצה תא שטח למבנים ולמוסדות ציבור, תא שטח לחניה ציבורית וכן תא שטח פרטי פתוח.

"מרחב התכנון הקיים כולל תשע חלקות למגורים שעליהן בנויים מבנים, חלקה בייעוד מגורים שעליה קיים בפועל חניון עילי, ושטח פרטי פתוח מרכזי ודרכים", נכתב בדברי ההסבר לתוכנית. "במסגרת ההתחדשות העירונית ייהרסו תשעה מבנים בני שלוש קומות כל אחד, ובמקומם יוקמו 17 מבנים בני שמונה קומות, כולל קומת קרקע וקומת גג.

התוכנית משפרת את מערך הדרכים בתחומה, מסדירה מגרש חניה ציבורית ומרחיבה את רחוב ברקאי לטובת הולכי הרגל, תוך שימור עצים בעלי ערכיות גבוהה וכן נטיעות חדשות. התוכנית מקצה מגרש למבנים ולמוסדות ציבור בשטח של 921 מ"ר, שיירשם בבעלות עיריית תל אביב יפו"

התכנון כולל הגדרת שטח פרטי פתוח לרווחת הדיירים והסדרת זיקות הנאה לציבור למעבר רגלי אל השטח הפרטי הפתוח, ולשהייה בכל ימות השנה. התוכנית משפרת את מערך הדרכים בתחומה, מסדירה מגרש חניה ציבורית ומרחיבה את רחוב ברקאי לטובת הולכי הרגל, תוך שימור עצים בעלי ערכיות גבוהה וכן נטיעות חדשות. התוכנית מקצה מגרש למבנים ולמוסדות ציבור בשטח של 921 מ"ר, שיירשם בבעלות עיריית תל אביב יפו". יש לציין כי העירייה היא אחת מהבעלים הרשומים של חלק מקרקעות המתחם.

עוד כוללת התוכנית העתקת קטע דרך קיימת, על מנת לאפשר גישה למגרש מצפון לתוכנית, זאת לצד הרחבת רחוב ברקאי כאמור. בהוראות התוכנית כלולות גם הוראות לאישור תוכנית עיצוב אדריכלי, בסמכות הוועדה המקומית, וכן הוראות בענייני איכות הסביבה, בנייה ירוקה, תנאים להוצאת היתרי בנייה ואכלוס.

החברות אקרו נדל"ן, תדהר וקיו נדל"ן הן היזמיות של התוכנית, והן הגישו אותה לצד הוועדה המקומית לתכנון ובנייה תל אביב. העורך הראשי הוא אדריכל יואש ינקוביץ ממשרד מיי ארכיטקסט; השמאי הוא שמואל פן; יועץ התשתיות הוא שאול גבירצמן ממשרד מלין מהנדסים

התוכנית תציע בין היתר גם 1,220 מ"ר שטחים למבני ציבור, ו-200 מ"ר שטחי מסחר. החברות אקרו נדל"ן, תדהר וקיו נדל"ן הן היזמיות של התוכנית, והן הגישו אותה לצד הוועדה המקומית לתכנון ובנייה תל אביב. העורך הראשי הוא אדריכל יואש ינקוביץ ממשרד מיי ארכיטקסט; השמאי הוא שמואל פן; יועץ התשתיות הוא שאול גבירצמן ממשרד מלין מהנדסים.

לעיון במסמכי התוכנית לחצו כאן


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:קבוצת תדהרהוועדה המקומית לתכנון ובנייהעיריית תל אביבקיו נדל"ןאדריכל יואש ינקוביץמשרד מיי ארכיטקסטשמאי שמואל פןשאול גבירצמןמשרד מלין מהנדסים
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...