המועצה הארצית תדון בשבוע הבא: הוותמ"ל תהפוך לוועדה קבועה ויורחבו סמכויותיה

על פי התיקונים המוצעים לחוק, תפעל הוותמ"ל מכח חוק קבוע ולא הוראת שעה כמו היום, ויורחבו סמכויותיה בנוגע להרחבת שטחי פינוי בינוי. זאת בשל התמשכות משבר הדיור וכדי לייעל את הליכי התכנון

שיתוף הכתבה
נתן אלנתן (אביגיל מתתוב, שאטרסטוק)נתן אלנתן (אביגיל מתתוב, שאטרסטוק)

על רקע משבר הדיור המתמשך, וכדי  לייעל את הליכי התכנון, המועצה הארצית לתכנון ובנייה תדון בשבוע הבא בתיקונים לחוק לקידום הבנייה במתחמים מועדפים, שגולת הכותרת שלו היא הפיכת הוותמ"ל (הוועדה הארצית לתכנון ולבנייה של מתחמים מועדפים לדיור), לגוף קבוע ובעל סמכויות מורחבות.

כיום הוותמ"ל פועלת מכוח הוראת שעה, שלפיה החוק יחול על תוכנית מועדפת, שהוגשה לוועדה בתקופה של 4 שנים מהתיקון לחוק שנכנס לתוקפו ב-2021, ולשר האוצר ולשר הפנים ניתנה הסמכות להאריך את התקופה הנ"ל בשתי תקופות נוספות.

כעת מוצע לבטל הוראות אלו ולהפוך את החוק לחוק קבוע ולא להוראת שעה, בשל התמשכות משבר הדיור והצורך במוסד תכנון ארצי שיעסוק בתכנון יחידות דיור לצד הוועדות המחוזיות, והן בשל הסמכות שניתנה לוועדה לעסוק בתכנון המתחמים סביב המטרו, הליך שעשוי להימשך שנים רבות

עוד מוצע להרחיב את סמכויות הוותמ"ל בנוגע להרחבת שטחי פינוי בינוי : כיום בסמכות הוועדה להתאים ולדייק את גבולות המתחם, ולהרחיב בתנאי ששטח הבנייה בהרחבה לא עולה על 20% מהשטח שהוכרז. כעת מוצע שבתוכניות פינוי בינוי יתאפשר לוועדה להרחיב את השטח שהוכרז בעד 50%. בדברי ההסבר מובהר שהתיקון נדרש בשל במורכבות של תוכניות פינוי בינוי בשל הצורך לעיתים לכלול שטחים סמוכים, הקצאות ציבור ושיקולים כלכליים. בכל מקרה ההרחבה תהיה טעונה אישור הרשות המקומית.

עוד מוצע שבמתחמים מועדפים לדיור תידרש היוועצות עם הרשות המקומית בלבד בלי צורך בהיוועצות נפרדת עם ראש רשות המקומית, כמו המצב כיום, ובמסגרת החלטת הרשות המקומית ראש הרשות יוכל לומר את דעתו. מוצע כי הוראות החוק החדש ייכנסו כהוראות מעבר רק על מתחמים שטרם התקבלה לגביהם החלטת הצוות המייעץ. כמו כן הוצעו תיקונים טכניים נוספים. 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:המועצה הארצית לתכנון ובנייהשוק הדיורועדות התכנוןותמ"לנתן אלנתן
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...