בעלות 850 מיליון ש': אושרה התוכנית לביה"ח השיקומי הגדול בישראל במתחם שדה דב

על פי ההסכם שנחתם עם העירייה, בית החולים השיקומי רעות יעתיק את מקומו מיד אליהו לשדה דב, על 60 אלף מ"ר כולל 12 מחלקות אשפוז, 450 מיטות, אולמות וחדרי טיפול. עלות מימון הפרויקט מוערכת ב-850 מיליון שקל, וחציו יגויס מהציבור. הפרויקט צפוי להסתיים בעוד 7 שנים

שיתוף הכתבה
טקס החתימה על ההסכם (רפי דלויה)טקס החתימה על ההסכם (רפי דלויה)

עיריית תל אביב-יפו אישרה השבוע את התוכנית לבניית הקמפוס החדש של בית החולים השיקומי רעות תל אביב - שיעתיק את מקומו משכונת יד אליה לשטח שדה דב בצפון מערב העיר, וצפוי להיות הקמפוס השיקומי הגדול בישראל.

על פי ההסכם שנחתם עם העירייה היום (ג'),בית החולים יעתיק את פעילותו למבנה חדש שיספק מענה מתקדם לצרכים ההולכים וגדלים בתחומי השיקום במדינת ישראל, בייחוד על רקע מלחמת  "חרבות ברזל" לפי ההערכות, הפרויקט צפוי להסתיים בעוד 7 שנים. 

המבנה החדש ייבנה על שטח בהיקף של 16 דונם, 60 אלף מ"ר בנוי, ויכלול 12 מחלקות אשפוז והגדלת כמות המיטות מ-356 כיום לכ-450 מיטות. מדובר על תוספת של כ-100 מיטות. כמו כן יכלול בית החולים החדש מערך אמבולטורי גדול, בריכה הידרותרפית, מכון דימות, חממה למחקר ופיתוח, תא לחץ, חדרי ניתוח לאשפוז יום, שטחי מסחר ועוד. קומת המרתף, אשר תשמש חניון בימים רגילים, תיועד למתחם אשפוז בזמן חירום. כמו כן, יכלול הקמפוס שטחים ירוקים ופינות אירוח. 

הקמפוס השיקומי יוקם בשותפות עם קרן תל אביב על קרקע שהוקצתה לרעות על ידי העירייה. השטח ההיסטורי שיפונה בשכונת יד אליהו ישמש את העירייה לטובת פיתוח עירוני ומבני ציבור לרווחת הקהילה ותושבי השכונה.  

הדמיה של בית החולים השיקומי רעות (משרד אדריכלים יסקי מור סיון)הדמיה של בית החולים השיקומי רעות (משרד אדריכלים יסקי מור סיון )

עם אישור התוכנית, יוצאים בית החולים וקרן תל אביב לגיוס תרומות לטובת מימון הפרויקט שעלותו מוערכת בכ-850 מיליון שקל. מתוכם, כ-200 מיליון שקל מעיריית תל אביב-יפו, כ-250 מיליון שקל השתתפות המדינה, כ-40 מיליון שקל שיתופי פעולה מסחריים ומימון עצמי וכ-360 מיליון שקל תרומות שיגויסו לטובת הפרויקט. 

את הפרויקט מוביל משרד האדריכלים יסקי-מור-סיון והתכנון שם דגש על ניצולו המיטבי של השטח והכנת תשתית גם להרחבה עתידית. התכנון מביא בחשבון  חדרי אשפוז נוחים ומותאמים לצורכי מטופלים בתהליך שיקום או מטופלים שהם מרותקי מיטה, חדרי רופאים, מתמחים וסטודנטים, אולמות וחדרי טיפול, אודיטוריום, חדרי פעילות לשעות הפנאי, מרחבי המתנה מרווחים למשפחות, מרחבים ממוגנים, בית כנסת, ועוד. בקומת הכניסה יוקם אזור מסחרי עם חנויות ובתי קפה לרווחת המבקרים. 

הקמפוס העתידי, שבו ישולב גם מבנה מגורים ציבורי לאוכלוסיות הזכאיות לסיוע ותמיכה בדיור, יוקם כמתחם ירוק החוסך באנרגיה ובעלויות תפעול, עם תאורה שתנצל באופן מיטבי את השימוש באור טבעי, פינוי אשפה וכביסה בעזרת מערכת פניאומטית מתקדמת, ריאות ירוקות כמו פטיו פנימי ירוק וגגות ירוקים ועוד.

הדמיה של בית החולים השיקומי רעות (משרד אדריכלים יסקי מור סיון)הדמיה של בית החולים השיקומי רעות (משרד אדריכלים יסקי מור סיון )

רעות תל אביב הינו בית חולים אוניברסיטאי, המסונף לפקולטה לרפואה באוניברסיטת תל אביב, וקיים מעל 60 שנה. בית החולים הינו ציבורי, מהגדולים בישראל וכולל  356 מיטות. בבית החולים פועלות חטיבה לשיקום אורתופדי, נוירולוגי ונפגעי ראש, חטיבה לשיקום גריאטרי וחטיבה לשיקום נשימתי. זאת לצד מגוון רחב של מרפאות ומכונים מקצועיים, בהם אשפוז היום השיקומי מהגדולים בישראל.

על ההסכם חתמו: ראש עיריית תל אביב-יפו ויו"ר קרן תל אביב, רון חולדאי; מנכ"ל העירייה, מנחם לייבה; מנכ"לית קרן תל  אביב, ד"ר הלה אורן; מנהל אגף הנכסים בעירייה, אלי לוי; יו"ר עמותת רעות, עמי אריכא; מנכ"ל עמותת רעות, עידו שריר; מנהלת בית החולים השיקומי רעות תל אביב, ד"ר אורית שטיין רייזנר; וסמנכ"ל כספים ורכש של עמותת רעות, אמנון קרן. 

ראש עיריית תל אביב-יפו, רון חולדאי: "חיזוק מערך השיקום הרפואי יהווה אתגר מרכזי לישראל בשנים הבאות, בין היתר לאור אירועי 7 באוקטובר, מלחמת חרבות ברזל, ולצערנו, הנפגעים הרבים בגוף ובנפש. לעמותת רעות ולמרכז השיקומי רעות יש תפקיד מרכזי וחשוב בהיבט הזה. אני מברך על כך שכחלק מהתכנון העתידי לעיר הקצנו מגרש שעליו ייבנה בשנים הקרובות קמפוס חדש וגדול יותר לבית החולים, כזה שיאפשר לו להרחיב את פעילותו ויצעיד אותו עמוק אל תוך המאה ה-21. 

מנכ"ל עמותת רעות, עידו שריר: "שיתוף הפעולה המצויין מזה עשרות שנים של 'רעות' עם עיריית תל אביב יפו נושא כעת פרי ביצירת בית חולים שיקומי מהמתקדמים בארץ למטופלים מכל הארץ, שיזכו לתנאי אשפוז מהטובים בישראל ולדיירים נזקקים שאנו רואים חשיבות רבה בדאגה לצרכיהם". 

מנהלת בית החולים השיקומי רעות תל אביב, אורית שטיין רייזנר: "בית החולים החדש מתוכנן לתת מענה לצרכים הגדלים בתחומי השיקום במדינת ישראל. פרויקט הדגל יאפשר לנו להעניק שירותים מתקדמים לרווחת המטופלים ולשפר עוד יותר את האיכות המקצועית שלנו".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:שדה דבעיריית תל אביביד אליהובית חולים
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...