אלסטום, אלקטרה ומנרב זכו במכרז להפעלת ותחזוק הרכבת הקלה בין חיפה, הקריות ונצרת

תוואי הרכבת הקלה החדשה "נופית" יתפרס לאורך 41 ק"מ, יכלול 20 תחנות ויחבר בין חיפה, הקריות, נוף הגליל ונצרת. החברות יפעילו ויתחזקו את הקו לתקופה של 25 שנה. העבודות צפויות להתחיל בשנה הבאה ולהימשך 4 שנים. שרת התחבורה רגב: "בשורה גדולה לתושבי הצפון"

שיתוף הכתבה
מירי רגב על רקע הדמיה של תחנה של הרכבת הקלה "נופית" (רומן ינושבסקי, לע"מ, ינון תכנון יעוץ ומחקר)מירי רגב על רקע הדמיה של תחנה של הרכבת הקלה "נופית" (רומן ינושבסקי, לע"מ, ינון תכנון יעוץ ומחקר)

קבוצת החברות אלסטום, אלקטרה ומנרב, זכתה היום (ב') במכרז של משרד התחבורה והבטיחות בדרכים וחברת חוצה ישראל, להקמה והפעלה של הרכבת הקלה החדשה "נופית" שתחבר בין חיפה, הקריות, נוף הגליל ונצרת. החברות יפעילו ויתחזקו את הקו לתקופה של 25 שנה, בדומה לפרויקטים של הרכבת הקלה בירושלים, כביש 6 ומנהרות הכרמל. העבודות שתחת אחריותן של 3 החברות צפויות להתחיל במהלך השנה הבאה ויימשכו 4 שנים.

התוואי יתפרס לאורך 41 ק"מ, ויכלול 20 תחנות. תחנת המוצא של "נופית" תמוקם בתחנה המרכזית "המפרץ" בחיפה. משם היא תמשיך אל קריית אתא על כביש 781 החדש, ולאורך כביש 79 ליד היישובים שפרעם, ריינה, משהד וביר אל מכסור, תחצה את העיר נוף הגליל ותגיע אל תחנתה הסופית בעיר נצרת.

הרכבת עצמה תהיה בת יותר מ-30 קרונות שינועו במהירות מרבית של עד 100 קמ"ש, ובתדירות של כל 4 עד 10 דקות. הצפי הוא שכ-100 אלף נוסעים ישתמשו בה מדי יום ובכך תורחב את הנגישות התחבורתית של אזור הצפון בכך שהרכבת תחבר בין היישובים לאורך התוואי, תנגיש את מרכזי התעסוקה, ותרחיב את אפשרויות הפנאי והלימודים. הפרויקט נועד לספק מענה לגידול הצפוי בהיקף האוכלוסייה הגדלה ובצרכי התעסוקה במטרופולין הצפוני.

הפרויקט מצוי כבר בשלבי ביצוע ראשוניים של הכנת התשתיות. החברות אלסטום, אלקטרה ומנרב תהיינה אמונות על תכנון, הקמה, אספקה והתקנה של כלל המערכות ה'רכבתיות' של הפרויקט ובהן מערכות איתות, תקשורת, חישמול, כרטוס ומידע לנוסעים, וכן על הקמת המסילות, התחנות, מתחם תחזוקה וחנייה ומרכז בקרה, רכש הקרונות והציוד, ועל הפעלה ואחזקה של הקו לתקופה של כ-25 שנה. 

"יום היסטורי עבור תושבי הצפון ועבור כל תושבי ישראל" 

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, מירי רגב, אמרה היום כי "ההכרזה על הזוכה במכרז להקמת הרכבת הקלה 'נופית', פרויקט ענק שיחבר את נוף הגליל, נצרת ויישובי הגליל למטרופולין חיפה, היא בשורה גדולה לתושבי הצפון, בשורה של התחדשות וצמיחה, של חיבור בין הפריפריה למרכז, של חופש תנועה וחופש בחירה תעסוקתי. ארבע קבוצות מובילות ורבות מוניטין, שכל אחת מהן מייצגת שיתוף פעולה ישראלי ובינלאומי, ניגשו למכרז, מתוך הבעת אמון מרשימה בחוסנו, ביציבותו ובעתידו של המשק הישראלי". 

מנכ״ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, משה בן זקן, אמר היום כי "זהו יום היסטורי עבור תושבי הצפון ועבור כל תושבי ישראל. הליכי המיון המוקדם והמכרז התנהלו במקצועיות מרבית ואני בטוח כי בחרנו בקבוצה שתדע לעמוד ביעדים ובלוחות הזמנים שהוגדרו. משרד התחבורה יפעל מתוך מחויבות מלאה להצלחת הפרויקט ויסיר כל מכשול שעלול לעמוד בדרכו, תוך שיתוף פעולה הדוק עם הרשויות המקומיות לאורך התוואי ועם משרדי הממשלה השונים". 

מנכ"ל חוצה ישראל, דן שנבך, אמר היום כי "חוצה ישראל גאה להוביל את הפרויקט הלאומי להקמת הרכבת הקלה 'נופית', שביצועו כבר החל. לפרויקט חשיבות אדירה לחוסן הכלכלי של מדינת ישראל והוא יהווה מנוע צמיחה משמעותי למשק בכלל ולצפון בפרט. התמודדותן של קבוצות המורכבות מחברות בינלאומיות וישראליות מובילות היא תולדה של שיתוף פעולה פורה והבעת אמון במשק הישראלי, דבר המקבל משנה תוקף בימים אלו". 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:משרד התחבורהאלקטרהמנרבמירי רגברכבת קלהאלסטוםחוצה ישראל
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...