מליסרון מגייסת 1.4 מיליארד שקל מתוך 2.6 מיליארד שקל בהנפקת אג"ח

החברה בניהולו של אופיר שריד השלימה בהצלחה את השלב המוסדי של הנפקת איגרות חוב והחליטה להגדיל את היקף הגיוס. עוד לפני ההנפקה, העלתה חברת הדירוג S&P מעלות את תחזית הדירוג של מליסרון

שיתוף הכתבה
מנכ"ל מליסרון, אופיר שריד (רמי זרנגר)מנכ"ל מליסרון, אופיר שריד (רמי זרנגר)

מליסרון , בניהולו של אופיר שריד, השלימה בהצלחה את השלב המוסדי של הנפקת איגרות חוב, בדרך של הרחבת שתי סדרות אג"ח (סדרה י"ט וסדרה כ"א). במסגרת השלב המוסדי של ההנפקה, זכתה החברה לביקושים שהיא מתארת כגבוהים במיוחד, של למעלה מ-2.6 מיליארד שקל, ובחרה לגייס מתוך סכום זה כ-1.44 מיליארד שקל, היקף הגבוה משמעותית מתוכניתה המקורית של החברה לגיוס של עד 500 מיליון שקל ערך נקוב. בעקבות הביקושים הגבוהים החליטה כאמור החברה להגדיל את היקף הגיוס, בכפוף לקבלת אישור חברת הדירוג מעלות.

בסדרה הראשונה, אג"ח סדרה י"ט – במסגרת השלב המוסדי זכתה החברה לביקושים בסך של כ-1.11 מיליארד שקל, מתוכם בחרה לגייס כ-776 מיליון שקל. בעקבות ביקושי היתר הגבוהים שנרשמו בהנפקה, נקבע מחיר מינימאלי של 1,051 אג' לכל שקל ערך נקוב המשקף תשואה שנתית צמודה של 2.67%, במשך חייים ממוצע של 4.9 שנים, כאשר מועד הפירעון הסופי והתשלום המרכזי (89% מהקרן) יהיה בחודש יולי 2029.

תמורת ההנפקה תשמש לצורך פדיון מוקדם חלקי של חלק מהחוב המובטח בשעבוד מדרגה ראשונה על "מתחם הקריון" בקריית ביאליק, למחזיקי אגרות החוב (סדרה י'),למחזור חובות החברה ולפעילותה השוטפת. 

בסדרה השנייה, אג"ח סדרה כ"א – במסגרת השלב המוסדי זכתה החברה לביקושים בסך של כ-1.46 מיליארד שקל, מתוכם בחרה לגייס כ-663 מיליון שקל. בעקבות ביקושי היתר הגבוהים שנרשמו בהנפקה, נקבע מחיר מינימלי של 1,061 אג' לכל שקל ערך נקוב המשקף תשואה שנתית צמודה של כ-3.09% במשך חיים ממוצע של 6.5 שנים, כאשר מועד הפירעון הסופי יהיה בחודש ינואר 2037. אגרות החוב אינן מובטחות.  את ההנפקה הובילה חברת החיתום האנטר קפיטל.

אורן הילינגר, סמנכ"ל כספים במליסרון (רמי זרנגר)אורן הילינגר, סמנכ"ל כספים במליסרון (רמי זרנגר)

בשבוע החולף ובסמוך לפני ההנפקה, העלתה חברת הדירוג S&P מעלות את תחזית הדירוג של מליסרון מ'יציבה' ל'חיובית' ואישררה את דירוג המנפיק של החברה על 'ilAA-'. בדוח הדירוג הודגש כי שינוי תחזית הדירוג לחיובית הינו "בשל צפי להמשך שיפור במאפיינים העסקיים במקביל לשמירה על פרופיל פיננסי שמרני". כמו כן, אישררה חברת הדירוג את דירוג כל סדרות האג"ח של מליסרון ברמה של  'ilAA'.

אורן הילינגר, סמנכ"ל הכספים של מליסרון : "אנו מודים לציבור המשקיעים על ההיענות הגבוהה בהנפקת האג"ח של מליסרון ורואים בכך המשך הבעת אמון בפעילות החברה, באסטרטגיה שלה ובהנהלת החברה. נוסף על כך אנו שמחים על החלטת חברת הדירוגS&P  מעלות, להעלות את תחזית הדירוג של מליסרון מיציבה לחיובית, וזאת על בסיס הצפי להמשך השיפור במאפיינים העסקיים במקביל לשמירה על פרופיל פיננסי שמרני.  מהלך זה בולט במיוחד על רקע המלחמה והשפעותיה הכלכליות.  אנו ממשיכים כל העת לפעול לחיזוק, השבחה ופיתוח פורטפוליו הנכסים והפעילויות שלנו, לצד המשך שמירה על חוסנה הפיננסי של החברה". 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:מליסרוןהנפקותאג"ח
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...